شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : 36797
آیت‌الله مقتدایی در دیدار با کاردینال تورکسون:

از همکاری حوزه با واتیکان حمایت می‌کنیم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: امیدواریم که سفر کاردینال تورکسون نقطه شروع برای تعاملات جدید بین اسلام و مسیحیت باشد و این روند ادامه پیدا کند.
از همکاری حوزه با واتیکان حمایت می‌کنیم
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در نشست کاردینال تورکسون رئیس شورای پاپی صلح و عدالت واتیکان در جامعه مدرسین گفت: ما معتقدیم که تعامل و گفت‌وگو با پیروان ادیان الهی بسیار مفید، بلکه ضروری است به ویژه در این دوران که افراطی‌گری زیاد شده ‌و تکفیری‌ها به‌نام اسلام خشونت روا می‌کنند و مردم را به اسلام بدبین می‌کنند.

وی ابراز کرد: امیدواریم که سفر کاردینال تورکسون نقطه شروع برای تعاملات جدید بین اسلام و مسیحیت باشد و این روند ادامه پیدا کند.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه تعامل و همکاری بین دولت ایران و واتیکان سابقه طولانی دارد گفت: بیش از ۲۰ سال قبل برای شرکت در یک کنگره بین المللی قضایی به ایتالیا سفر کردم و تصادفا روز حضور ما در رم با سخنرانی عمومی پاپ وقت در میدان سن پیترو همزمان شد و ما در این سخنرانی شرکت کردیم و از همان دوران برخی تعاملات بین ایران و واتیکان و قبل‌تر از آن نیز وجود داشت، اما می‌توان گفت که امروز تعامل و گفت‌وگو بین حوزه علمیه قم و واتیکان، جلوه دیگری به خود گرفته و امیدوارم حضور شما در قم و گفت‌وگوهایی که صورت می‌گیرد، زمینه را برای همکاری‌های بیشتر باز کند.

وی خطر گروه‌های افراط‌گرا را از دغدغه‌های مشترک در راه صلح و عدالت برشمرد و گفت: گروه‌های افراطی و تکفیری نه فقط برای جهان اسلام که برای بشریت خطر محسوب می‌شوند و اینها به مسجد و حسینیه و کلیسا حمله می‌کنند و افراد بیگناه را می‌کشند. ما باید برای مقابله با این افراط‌گری‌ها با یکدیگر همکاری کنیم.

آیت‌الله مقتدایی با اشاره به برگزاری دو کنگره بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری با اشراف آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: شنیده‌ایم که پاپ فرانسیس هم در نامه‌ای به نشست گروه ۲۰ خواستار زیرفشارگذاشتن حامیان تکفیری‌ها در خاورمیانه شده است.

وی ادامه داد: این اقدام مایه خرسندی و تشکر ماست؛ باید این اندیشه مراجع تقلید شیعه و رهبر کاتولیک‌های جهان را توسعه داد و گام‌های جدی‌تر در مبارزه با افراط‌گری برداریم.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه اعلام کرد: ما با تمام وجود از این تعامل و همفکری حمایت می‌کنیم و امیدواریم اینگونه جلسات ادامه پیدا کند و راه‌های عملی برای مبارزه با فقر و فساد دنبال شود.

آیت‌الله مقتدایی با انتقاد از رواج همجنس‌گرایی در کشورهای غربی گفت: الان همجنس‌گرایی در اروپا غوغا می‌کند و باید با اینها مقابله کرد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcbzzbf.rhb09piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما