قم نيوز : قم نیوز: معاون حقوقی و سجلی اداره كل ثبت احوال استان قم از رشد 5/7 درصدی ثبت وقایع ازدواج در 9ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
نرخ رشد ازدواج قم در 9 ماهه نخست سال جاری 5/7 درصد بوده است
به گزارش قم نیوز، خلیل مرادی روز دوشنبه در یك نشست خبری اظهار داشت: دراین مدت تعداد ازدواج هایی كه پس از ثبت در اسناد رسمی،اعلامیه آن به ثبت احوال ارایه شده ۱۰ هزار و ۶۶۹ مورد بوده است.

وی افزود: از این تعداد واقعه ۱۰ هزار و ۵۹۷ مورد در دفاتر اسناد شهری و ۷۲ واقعه نیز در دفاتر اسناد روستایی به ثبت رسیده است.

معاون ثبت احوال قم همچنین تعداد ازدواج های ثبت شده به طور متوسط در هر ماه را یك هزار و ۱۸۵به صورت روزانه ۴۰ مورد عنوان كرد.

مرادی همچنین اظهار داشت: سنین ۲۰ تا ۲۴ سال برای مردها و ۱۵تا ۱۹ سال برای زن ها بیشترین فراوانی سن ازدواج را داشته است.

وی با اینكه مناسبت های مذهبی در ثبت ازدواج ها موثر است،افزود: بیشترین آمار ثبت ازدواج در مرداد ماه با یك هزار و ۴۶۶ واقعه و كمترین آن در شهریورماه با ۷۴۴ واقعه بوده است.

معاون حقوقی ثبت احوال قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به كاهش دو درصدی وقایع طلاق ثبت شده در دفاتر اسناد رسمی در ۹ ماهه نخست سال جاری در مقایسه با همین مدت زمان در سال قبل اظهار داشت: در این مدت یك هزار و ۸۴۴ واقعه طلاق ثبت شده كه به طور متوسط روزانه هفت واقعه بوده است.

وی با بیان اینكه در این مدت در هر ماه ۲۰۵ واقعه ثبت شده است، اظهار داشت: این در حالی است كه سال قبل این آمار ۲۰۸ مورد در ماه بوده و از این نظر با كاهش خوب دو درصدی مواجه می باشد.

مرادی افزود: یك هزار و ۸۳۰ واقعه طلاق در دفاتر اسناد شهری و ۱۴ مورد در دفاتر روستایی ثبت شده است.

وی با بیان اینكه بیشترین فراوانی ثبت شده مربوط به اردیبهشت با ۲۶۶ واقعه و كمترین آن مربوط به تیرماه با ۱۵۶ واقعه است، افزود: میانگین سنی طلاق های ثبت شده در هر دو گروه جنسی زن و مرد را ۲۵ الی ۲۹ سال عنوان كرد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcc.0q1a2bqmmla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما