چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 4485
حجت‌الاسلام محمدحسین موسی پور خواستار شد:

پیگیری ارائه خدمات شهری به صورت مکانیزه

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم گفت: مدیریت امور شهری با استفاده از سیستم‌های هوشمند امکان‌پذیر است.
پیگیری ارائه خدمات شهری به صورت مکانیزه
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرداری قم که در سازمان پایانه‌های مسافربری قم برگزار شد، اظهار داشت: نهادهایی که بیش از سایرین با مردم در ارتباط هستند باید تلاش کنند احساس آرامش و امنیت را برای آنان فراهم سازند.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی در سطح شهر قم گفت: پروژه‌های مهم ریلی در قم در حال انجام است و مونوریل با پیشرفت خوبی همراه است و اعتبارات مناسبی از سوی مجلس و دولت برای آن در نظر گرفته شده است که روند ساخت با سرعت انجام می‌شود.

استاندار قم در ادامه گفت: در اداره امور شهری باید از فناوری‌های جدید استفاده کرد و به سمت الکترونیکی کردن امور، کاهش هزینه‌ها و ترافیک و جلب آسایش مردم رفت.



ارائه خدمات شهری به صورت مکانیزه پیگیری شود
موسی‌پور با بیان اینکه بسیاری از فعالیت‌ها را می‌توان به صورت مکانیزه و غیرحضوری ارائه کرد، خاطرنشان کرد: باید کمیته ویژه‌ای تشکیل شود و فعالیت‌هایی که امکان ارائه توسط ابزار الکترونیکی را دارد شناسایی شود.

وی افزود: مدیریت امور شهری با استفاده از سیستم‌های هوشمند امکان‌پذیر است.

استاندار قم همچنین تصریح کرد: مدیران شهری و استانی باید بحث زمان‌بندی پروژه‌ها و اجرای دقیق آن را در نظر بگیرند.

موسی‌پور عنوان کرد: نباید برای اجرای پروژه‌های جدید عطش داشت، چرا که اجرای پروژه‌های جدید نیاز به عواملی از جمله پیش‌بینی صحیح و دقیق اعتبار پروژه، ارائه طرح کامل و مطالعه لازم به همراه کارشناسی دقیق برای اجرای آن و ایجاد مشکلات و هزینه‌های حداقلی برای مردم و شهروندان دارد، ضمن اینکه پروژه‌های نیمه تمام بسیاری در قم وجود دارد که تکمیل آنها مشکلات شهری را برطرف می‌سازد.

نمادهای بامحتوا در میادین نصب شود
وی با اشاره به وجود آلودگی‌های سمعی و بصری در سطح شهر خاطر نشان کرد: حرکت‌هایی که از سوی سازمان زیباسازی شهر صورت گرفته مناسب است که می‌تواند با ارائه نمادها و یادمان‌های محتوا دار در سطح شهر و میادین ادامه داشته باشد.

استاندار قم افزود: نمادها و یادمان‌هایی که در میادین نصب می‌شود باید برای مردم ایجاد نشاط و امید داشته باشد و طرح‌های محتوا دار در این زمینه مناسب است.

موسی‌پور گفت: برای از بین بردن آلودگی‌ سمعی نیز باید برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد و براساس آن چهره و مبلمان شهری تغییر یابد.

مسوولان شهری اقدامات خود را با شفاف‌سازی ارائه کنند
وی در ادامه تصریح کرد: مسئولان شهری به شفاف‌سازی خدمات خود مبادرت داشته باشند و از ایجاد چندگانگی برای مردم جلوگیری کنند تا مبادا شهروندان تصور کنند تبعیضی صورت گرفته است، این امر به رضایت‌مندی آنان کمک خواهد کرد.

استاندار قم با اشاره به بازدید از محلات و مناطق محروم با حضور مدیران و مسئولان شهری و استانی اذعان داشت: این امر به شناسایی مشکلات محله‌ها کمک موثری می‌کند.

موسی‌پور گفت: گاهی حل و برطرف ساختن مشکلی که در نظر مسئولان کوچک است، از ساخت پروژه‌های بزرگ شهری رضایت‌مندی بیشتر مردم و شهروندان را به همراه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: سرانه فضای سبز با اجرای عملیات درختکاری افزایش یافته است، اما توجه به این نکته که در آبیاری فضای سبز نباید از آب شرب استفاده کرد، حائز اهمیت است.

استاندار قم خاطرنشان کرد: آب مصرفی مردم قم با صرف هزینه‌های بسیار تامین می‌شود و این پروژه به دلیل نیاز مردم زودتر از موعد مقرر به بهره‌برداری رسید که در این زمینه مردم و مسئولان باید اهتمام لازم را نسبت به صرفه‌جویی در مصرف داشته باشند.

موسی‌پور با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی آب از سوی مردم و جداسازی آب شرب مصرفی از آبیاری فضای سبز تصریح کرد: اگر مصرف مردم افزایش پیدا کند، اجرای پروژه آبرسانی از سرشاخه‌های دز، نیز پاسخگوی نیاز مردم نخواهد بود.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcc.4q0a2bq0pla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما