پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : 8887
فرهادی خبر داد:

برپایی 30 چادر جمع‌آوری کمک به زلزله‌زدگان در قم

قم نيوز : قم نیوز: مسوول بسیج سازندگی سپاه علی بن ابی طالب(ع) از برپایی 30 چادر جمع‌آوری کمک برای زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی در قم همزمان با هفته همدردی با مردم زلزله‌زده خبر داد.
برپایی 30 چادر جمع‌آوری کمک به زلزله‌زدگان در قم
به گزارش قم نیوز، سیدحسین فرهادی با اشاره به اعزام گروه‌های جهادی استان برای فعالیت در عرصه سازندگی در استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: پس از اعلام نیاز از سپاه‌ استان برای مشارکت در سازندگی مناطق زلزله‌زده، ساماندهی نیروها در این قالب آغاز شد.

وی ادامه داد: ابتدای هفته گذشته یک گروه از دانشجویان بسیجی استان قم به این مناطق اعزام شدند و اعزام‌های دیگر نیز ادامه دارد.

مسوول بسیج سازندگی استان قم با اشاره به تشکیل ستاد کمک به زلزله‌زدگان در سپاه استان قم افزود: در این کارگروه تصمیمات لازم برای کمک‌رسانی به این مناطق گرفته می‌شود.

وی عنوان کرد: لازم است که نیروی کار و تجهیزات مورد نیاز برای ساخت خانه‌های مردم در این منطقه از طریق نیروهای بسیجی تأمین شود و مصالح را مدیریت استان آذربایجان شرقی به این نیروها واگذار کند.

فرهادی با اشاره به اشتیاق نیروهای بسیجی برای حضور در این عرصه اذعان داشت: برای تأمین نیرو و اعزام آن ها مشکلی در استان قم وجود ندارد اما باید عرصه کاری این افراد در مناطق آسیب‌دیده مشخص شود.

وی افزود: در همین راستا روز پنجشنبه کاروانی در قالب ۸۰ بسیجی از دانشجویان و بسیج هیئت‌های مذهبی به این مناطق اعزام می‌شوند.

مسوول بسیج سازندگی استان قم با اشاره به آماده‌سازی ۱۲ عرصه برای کار بسیجیان قم در منطقه ورزقان ادامه داد: کار در شش عرصه از این تعداد در حال انجام است و با اعزام گروه دوم این فعالیت‌ها تقویت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تا ۱۵ مهرماه گروه‌های جهادی در این مناطق حضور خواهند داشت؛ گفت: امیدواریم در این مدت اقدامات مثبتی در زمینه ساخت مسکن زلزله‌زدگان انجام شود.

مسوول بسیج سازندگی استان قم با اشاره به جمع‌آوری کمک برای مردم مناطق زلزله‌زده ابراز داشت: این کمک‌ها از سوی گروه‌های جهادی به مردم در این مناطق می‌رسد.

فرهادی اضافه کرد: در این راستا ۳۰ چادر در نقاط مختلف شهر قم برپا شده است که کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم را جمع‌آوری می‌کنند.

فرهادی ادامه داد: از مردم درخواست می‌کنیم که اگر قرار است کمک غیر نقدی برای هموطنان زلزله‌زده اهدا شود، کالاهای جدید و استفاده نشده را برای این منظور اختصاص دهند.

وی با اشاره به اینکه از ارسال وسائل کهنه به مناطق زلزله‌زده امتناع خواهد شد عنوان داشت: باید کمک‌رسانی به نحوی انجام شود که عزت نفس مردم در این مناطق زیر سوال نرود.

مسوول بسیج سازندگی قم بیان کرد: توصیه می‌شود تا جایی که مقدور است مردم از کمک‌‌های نقدی استفاده کنند چرا که نیازها در مناطق توسط گروه‌های اعزامی مشخص شده و کمک‌ها بر اساس این نیازها هزینه می‌شود.

وی افزود: کارکنان سپاه نیز تاکنون ۱۰ میلیون ریال برای کمک به این مناطق اهدا کرده‌اند و اهدای کمک از طریق کارکنان و بسیج اقشار ادامه دارد.

فرهادی با اشاره به اینکه شهروندان برای اعطای کمک‌های خود می‌توانند به پایگاه‌های بسیج مراجعه کنند گفت: در حال حاضر نیز بسیاری از پایگاه‌های بسیج به صورت خودجوش کمک‌های نقدی و غیر نقدی را به مناطق ارسال کرده‌اند.

وی افزود: سپاه قم در نظر دارد یک گروه تخصصی از افرادی که توانایی کار در زمینه ساخت و ساز را دارند به این مناطق اعزام کند.

مسوول بسیج سازندگی قم با اشاره به اعزام روحانی همراه با گروه‌های جهادی گفت: تلاش کردیم در این عرصه‌ها برنامه‌های فرهنگی را نیز مورد توجه قرار دهیم.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcc.4q4a2bq4mla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما