پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : 9688
رئیس مرکز تحقیقات کاربردی بسیج مدرسه معصومیه خواستار شد

اهتمام جدی حوزویان نسبت به طرح‌های کاربردی

قم نيوز : قم نیوز: مسئول مرکز تحقیقات کاربردی بسیج مدرسه معصومیه خواستار توجه جدی نسبت به مناسبات حوزه و نظام شد و گفت: حوزه نباید خود را نسبت به طرح‌های کاربردی بیگانه بداند.
اهتمام جدی حوزویان نسبت به طرح‌های کاربردی
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمد احمدی در نشستی که از سوی بسیج مدرسه علمیه معصومیه و با حضور سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی و طلاب این مدرسه برگزار شد در سخنانی با اشاره به کتاب «نهضت‌های اسلامی در صد ساله اخیر» اثر استاد شهید مرتضی مطهری گفت: در این کتاب شهید مطهری اهداف نهضت را اهداف ناب انقلاب اسلامی صدر اسلام می‌داند.

وی با اشاره به آفات نهضت‌ از دیدگاه شهید مطهری، نفوذ فرصت‌طلبان، تجدد گرایی، نفوذ اندیشه‌های بیگانه و ابهام‌ طرح‌های آینده را از جلمه این آفات ذکر کرد و ابراز داشت: به نظر بنده یکی از آفت‌های جدی ابهام طرح‌های آینده است، زیرا در بسیاری از مواقع کسانی که در آفت‌های قبلی گیر نیفتاده‌اند این آفت آنها را هم زمین‌گر کرده است.

مسئول مرکز تحقیقات کاربردی بسیج مدرسه معصومیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نظریه عدالت جان رالز نظریه پرداز غرب اظهار داشت: تا کنون ۴ هزار جلد کتاب در مورد این نظریه نوشته شده است اما در مورد نظریه ولایت فقیه چند کتاب نوشته شده است؟

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر پرهیز از پرداختن زودهنگام به انتخابات ریاست جمهوری گفت: سخن مقام معظم رهبری عدم ورود به جنجال‌ها و فضاها و بحث‌های رقابتی است.

احمدی با بیان اینکه نظر آقا این است که جنجال، سر و صدا و تنازع به وجود نیاید، یادآور شد: بحث‌های علمی و کارشناسی با طرح‌های تفضیلی و مشخص در این زمینه باید انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات جدی ما این است که روحانیت بعد از انقلاب چقدر وارد گود شده است، اظهار داشت: در دیدار با جامعه مدرسین بعد از اینکه اعضای جامعه نسبت به صدا و سیما و آموزش و پرورش انتقاد کردند حضرت آقا فرمودند بنده بعضی از این مشکلات و صدا و سیما و آموزش و پرورش را متوجه روحانیت می‌دانم.

مسئول مرکز تحقیقات کاربردی بسیج مدرسه معصومیه همچنین با اشاره به تاکیدات حضرت امام خمینی در بحث بانکداری اسلامی گفت: چند طرح اقتصاد اسلامی کاربردی ما در حوزه تدوین کردیم.

وی خواستار توجه جدی نسبت به مناسبات حوزه و نظام اظهار داشت: هم‌اکنون نیز حوزه خودش را نسبت به طرح‌های کاربردی بیگانه می‌داند.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcc.4qoa2bqe4la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما