شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : 3864
معاون حقوقی و سجلی ثبت احوال استان قم عنوان کرد:

ثبت 96 درصد آمار فوت در مهلت 10 روزه

قم نيوز : قم نیوز: معاون حقوقی و سجلی اداره‌کل ثبت احوال استان قم گفت: 96 درصد برابر با 3 هزار و 547 مورد فوت در 9 ماه سال جاری در مهلت قانونی به ثبت رسیده است.
ثبت 96 درصد آمار فوت در مهلت 10 روزه
به گزارش قم نیوز، خلیل مرادی امروز اظهار داشت: از آنجا که آمارهای جمعیتی سازمان ثبت احوال بر پایه مستندات رسمی تولید می‌شود و از نظر جایگاه آماری از اطمینان مناسبی برخوردار است می‌تواند در زمینه‌های مختلف مطالعاتی، پژوهشی، علمی، اجرایی و ... مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی جمع‌آوری و تهیه آمار انسانی سراسر کشور و انتشار آن را از وظایف ثبت احوال خواند و گفت: برآوردها و پیش‌بینی‌های جمعیتی در سطوح ملی و استانی عامل تعیین‌کننده‌ای در سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان محسوب می‌شود و از این‌ رو موردنیاز مسوولان، محققان و برنامه‌‌ریزان است.

معاون حقوقی و سجلی اداره‌کل ثبت احوال استان قم در ادامه با اشاره به آمار ثبت شده در زمینه فوت از ابتدای سال تا پایان دی ماه ابراز داشت: تعداد فوت ثبت شده در این مدت ۳ هزار و ۷۱۹ مورد بوده است که ۳ هزار و ۵۱۵ مورد آن در دفاتر شهری و ۲۰۴ مورد در دفاتر روستایی به ثبت رسیده است.

مرادی اذعان داشت: تفکیک آمار فوت ثبت شده در دفاتر شهری و روستایی بر اساس آدرس محل سکونت متوفی بوده است.

ثبت فوت بیش از ۳ هزار نفر در مهلت قانونی در قم
وی یادآور شد: ثبت فوت در سال جاری نسبت به آمار سال گذشته سه درصد افزایش داشته است.

معاون حقوقی و سجلی اداره‌کل ثبت احوال استان قم با اشاره به تفکیک جنسیت متوفیان ابراز داشت: تعداد آمار متوفیان ۲ هزار و ۹۷ مورد متوفی مرد و هزار و ۶۲۲ مورد متوفی زن بوده است.

مرادی گفت: قانون برای ثبت فوت یک مهلت ۱۰ روزه را پیش‌بینی کرده است که ظرف این مدت باید واقعه فوت به ثبت برسد.

استقرار نیروی ثبت احوال در آرامستان به منظور تسریع در ثبت واقعه فوت
وی یادآور شد: به منظور تسریع در ثبت فوت، در آرامستان اصلی شهر بهشت معصومه (س) نیروی ثبت احوال با تجهیزات لازم مستقر شده است و نسبت به ثبت فوت اقدام می‌شود.

معاون حقوقی و سجلی اداره‌کل ثبت احوال استان قم افزود: ۹۶ درصد فوت‌ در مهلت ۱۰ روزه به ثبت می‌رسد و مابقی به دلیل فوت‌های معوقی است که از سال‌های گذشته مانده است.

مرادی تصریح کرد: از تعداد فوت‌های اتفاق افتاده، ۳ هزار و ۵۴۷ مورد در مهلت ۱۰ روز به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: به طور متوسط ۴۱۳ فوت در هر ماه و ۱۴ مورد در هر روز در ۹ ماه سال به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcc.eq1a2bq40la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما