سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : 5991
محلی برای تفریح پولدارها؛

رنگین کمان، جای از ما بهتران!

جواد قاسمی ورجانی
قم نيوز : قم نیوز: هر کسی که یکبار صابون این مجتمع توریستی تفریحی به تنش خورده باشد می داند که ورود به این مکان مساوی است با حداقل ۴۰ یا ۵۰ هزار تومان هزینه!
رنگین کمان، جای از ما بهتران!
به گزارش قم نیوز، اینجا ابتدای بلوار غدیر است. درست چند ده متر بعد از پمپ بنزین مقابل تاسیسات کنترل از راه دور آب سالاریه. جایی که چشم هر رهگذری را به خود جلب می کند. کودک و بزرگ، زن و مرد و پیر و جوان. جایی نه برای همه مردم، بلکه برای افرادی خاص. البته این موضوع را می شود از اتومبیل هایی که در پارکینگ این مجتمع تفریحی وجود دارد، فهمید.

مجتمع تفریحی توریستی رنگین کمان تحت نظارت سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در زمینی به وسعت ۱۰۰۰۰ متر مربع در سال ۸۷ احداث گردیده است. شهربازی، رستوان و کافی شاپ و ... از جمله امکاناتی است که در این شهربازی وجود دارد.

هر کسی که یکبار صابون این مجتمع توریستی تفریحی به تنش خورده باشد می داند که ورود به این مکان مساوی است با حداقل ۴۰ یا ۵۰ هزار تومان هزینه!

در این نوشتار قصد داریم از چند بعد وضعیت این مجتمع تفریحی – توریستی را بررسی کنیم:

۱– مجتمع تفریحی – توریستی رنگین کمان تنها مکان سرپوشیده ای در استان قم است که مردم می توانند در تمام فصول سال از امکانات آن استفاده کنند و یکی از دلایل رونق گرفتن این مجتمع نیز همین مسئله است. حال که مسوولین استان میزان استقبال مردم را از این گونه مکان ها دریافته اند، بهتر نیست که با حمایت از سرمایه گذاران در این بخش زمینه احداث چند واحد دیگر را در مناطق مختلف شهر قم فراهم کنند تا ضمن به وجود آمدن یک فضای رقابتی، خدمات ارائه شده در این اماکن به لحاظ کمی و کیفی افزایش پیدا کند.

۲– برای استفاده از وسایل بازی این مجتمع استفاده از کارت های اعتباری جایگزین خرید بلیط شده است، اما نه با همان قیمت بلیط های پارک ۷۲ تن یا شهربازی بوستان علوی و ... بلکه با قیمت هایی بسیار بالاتر. سوال اینجاست که چرا باید مردم این چنین تاوان نبود مکان های تفریحی سرپوشیده را در استان قم پرداخت کنند. آیا نظارتی بر تعرفه های وسایل بازی این مجتمع صورت می گیرد؟! اگر صورت می گیرد و اصلاح نمی شود به نظر ناعادلانه است و اگر نظارتی صورت نمی گیرد، ضروری است با سرعت نسبت به اصلاح قیمت های وسایل بازی این مجتمع اقدام شود تا زمینه استفاده همه اقشار مردم از امکانات آن فراهم گردد، نه اینکه این محل فقط مکانی برای تفریح پولدارها باشد.

۳ – رستورانی که در این مجتمع با یک برند خاص وجود دارد با قیمت های بسیار بالا پذیرای مردم است. به نظر می رسد غذاهایی که در این رستوران سرو می شود را نمی توان در قالب نرخی که تعزیرات برای رستوران ها و فست فودها در نظر گرفته است، گنجاند. البته این مشکل در بسیاری دیگر از فست فودها نیز قابل رویت است، اما در این رستوران بیشتر. در این خصوص نیز ضروری است تا مسوولین مربوطه با یک کار کارشناسی اقدام نمایند و قیمت های مصوبی را در نظر بگیرند تا اقشار کم درآمد، آرزوی حضور در این رستوران را در دل نداشته باشند. منوی این رستوران گویای همه چیز است؛ غذاهایی با اسامی فرنگی و قیمت های بالا. کافی شاپ این مجتمع نیز قصه ای با همین مضمون دارد.

۴ – مسئله دیگری که در این مجتمع به چشم می خورد و به هیچ عنوان نمی توان آن را با جو مذهبی قم مطابقت داد، حضور افرادی با حجاب های زننده است. غرفه داران این مجتمع همگی خانم هایی هستند نه با چادر، بلکه با مانتو! اين مكان تقریبا به كلكسيونی از مدهای به روز و غربی در شهر مقدس قم تبديل شده است . مشاهدات افرادی كه به اين شهر بازی سرپوشيده رفته اند حاكيست كه آهنگ هایی نیز با صدايی ملايم در سرتاسر اين مجموعه پخش می شود که چندان زیبنده شهر مقدس قم نیست. حال نکته اینجاست، در این برهه از زمان که دغدغه تمامی مسوولان کشور هجوم فرهنگ مبتذل غربی است و همگان می دانیم که این فرهنگ جوانان ما را به شدت تهدید می کند، چرا باید در یک شهر مذهبی، شهری که به فرموده مقام معظم رهبری "مادر نظام است" و چشم همه جهانیان به این شهر دوخته شده است، چنین مکان هایی وجود داشته باشد و هیچ گونه نظارتی هم بر آن صورت نگیرد.

البته نگارنده به هیچ عنوان مخالف وجود چنین اماکن تفریحی و توریستی در شهر قم نیست، بلکه برعکس وجود این اماکن را بسیار هم ضروری می داند. اما نه به این شکل! اگر دغدغه ما تقسیم عادلانه امکانات در سراسر شهر و استان قم است، باید مسوولین تدبیری بیاندیشند که این اماکن در نقاط مختلف شهر قم راه اندازی شوند و با نظارت دقیق بر خدماتی که در این اماکن ارائه می شود، زمینه حضور همه اقشار مختلف مردم را برای استفاده از خدمات آن فراهم کنند.

تفریح فقط برای یک قشر خاص نیست، همه مردم حق دارند که از امکانات موجود در شهر قم استفاده کنند. آیا غیر از این است که صاحبان این مجتمع از تسهیلات ارائه شده توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان قم و دیگر نهادهای مربوطه برای احداث این مجتمع استفاده کرده اند. اگر این چنین است پس باید همه مردم قم بتوانند از امکانات آن بهره مند شوند و حق آنان است که بتوانند در این امکان حضور پیدا کنند.

ناگفته ها بسیار زیاد و مجال ما در این نوشتار کم! از امیر مؤمنان علی علیه السلام روایت شده است که پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله فرمود: در شب معراج خداوند به او فرمود "ای محمد! دوست داشتن خدا، دوست داشتن فقیران و نزدیک شدن به ایشان است. (گفت: آن ها چه کسانی هستند؟ فرمود:) کسانی که به اندک خشنودند و بر گرسنگی شکیبایند و بر زندگی گوارا و سپاس گزارند و از گرسنگی و تشنگی شکایت نمی کنند و با زبانشان دروغ نمی گویند و بر پروردگارشان خشمناک نباشند و بر آنچه از دست داده اند، افسرده خاطر نمی شوند و به آنچه به دست آرند، شادمان نمی شوند. ای محمد! دوست داشتن من، دوست داشتن فقیران است. به فقیران و مجلس شان نزدیک شو تا تو را به خود نزدیک کنم و از ثروتمندان و مجلس شان دورشو که فقیران دوستان من هستند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcf.1dtiw6d1ygiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما

پدرام
رنگین کمان جایی برای حضور همه اقشار جامعه نیست. بسیاری از افرادی که دارای تمکن مالی خوبی نیستند نمی توانند بچه های خود را به این محل ببرند. ولی حداقل اینکه یک جایی برای تفریح پولدارها درست شده است خوب است.
امید
مسولان به خصوص تعزیرات باید بیش از گذشته نسبت به این محل نظارت داشته باشد تا همه مردم بتوانند از امکانات آن استفاده کنند.
هرکسی خود میداند چگونه از مال و دارایی خود استفاده کند!اگر اینجا نبود کسانیکه از تمکن مالی بهتری برخوردارهستند میرفتندجای دیگری وخارج از شهرقم برای رفاه خانوادشان هزینه میکردند واین یعنی افت اقتصادی شهر..چرا بنابرسیاست های غلط درپیش گرفته در قم بایداجازه دهیم سرمایه ها از قم خارج شوند؟واقعا جای تاسف داردکه نگارنده این مطلب از بس که دوقدم ازقم دور نشده هنوزدر فضای عصره حجری خود بسرمیبرد ونه از فضای کار ورفاه اجتماعی سررشته ای داردونه درکش به محدوده فقرواقتصاد وسیاست های شهری میرسد!
اینکه مسئولین قم درحق مردم قم کوتاهی کردند وحتی ظلم روا داشتندشکی نیست.ولی این دلیلی نمیتواند باشدکه کوتاهی مسئولین در امرپدیدآوردن مکان هایی برای تفریح مردم را به وجود یک مجتمع نسبت داد..واقعا کوته فکریه...یکم کلاهتوقاضی کن آقای نگارنده...

خطاب به نگارنده این مطلب: ازقدیم گفتن..پول داشته باش سره سبیل شاه نقاره بزن.. هرکسی بسته به توانمدی اش میتواند ازامکانات موجود درجامعه استفاده کند...
احسان
خسته نباشید
نظری که یکی از دوستان در ذیل آورده است بجاست. اما هر کسی که این مطلب را خوانده باشد می فهمد که نگارنده اتفاقا به مسائل اقتصادی و سیاسی و اجتماعی کاملا اشراف دارد. منظور نویسنده این مطلب این بوده است که چرا نباید امکانات برای همه افراد جامعه یکسان باشد. اگر ما قبول داریم که در یک جامعه اسلامی زندگی می کنیم باید این را هم بپذیریم که استفاده از امکانات باید برای همه مردم یکسان باشد زیرا در دین اسلام تنها چیزی که باعث برتری یک انسان نسبت به همنوع خود می شوند تقوای اوست. مسئولان باید تمهیداتی بیندیشند که همه افراد جامعه از هر قشری بتوانند از همه امکانات رفاهی و خدماتی استفاده کنند. اماکن رفاهی عمومی که با استفاده از تسهیلات دولتی ساخته شده است حق همه مردم است و ماشین و منزل نیست که افراد پولدار بهترین آن را سوار شوند و افراد بی پول از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند. کسی که این جواب را برای این نوشتار درج کرده است بهتر است کلاه خود را بیشتر قاضی کند و دید خود را کمی وسیعتر نماید.
حامد
هر کس اختیار خودش را دارا نگارنده اگر حس حسادتش گل کرده به بقیه افراد مربوط نیست ضمنا اگر نگارنده محترم صلاح می داند صدای روضه حاج منصور از بلند گو پخش کنند
یک شهروند
اگر مسئولین برای راه اندازی اینگونه مراکز در نقاط مختلف شهر برنامه ریزی کنند همگان می توانند از این امکانات استفاده نمایند.
باید در تمام نقاط قم مکان های سرپوشیده برای تفریحات مردم فراهم گردد.
محمد علي
ما در يك شهر ديني و مذهبي زندگي مي كنيم و بايد شرايط زندگي در اين شهر را هم بپذيريم. اگر مي خواهيم زندگي با شرايط ديگري را داشته باشيم بايد به شهرهاي ديگر برويم. اين شهر به جهت وجود بارگاه ملكوتي حضرت فاطمه معصومه (س) - مسجد مقدس جمكران - حوزه هاي علميه و وجود مراجع عاليقدر تقليد حرمت خاصي دارد.
حمید رضا
من که تا کنون نتوانسته ام برای یک بار هم به رنگین کمان بروم. با توجه به تعریفاتی که شنیدم صد در صد نمی توانم هزینه حضور در این محل را پرداخت کنم. مسئولین باید به فکر افراد کم درآمد جامعه هم باشند.
باید نسبت به قیمت های ارائه شده در این مکان نظارت بیشتری صورت گیرد.
انصاف نیست که یک نفر با استفاده از پول بیت المال به چنین درآمدی رسیده باشد در صورتی که همه مردم قم که سهمی از آن بیت المال داشته اند نتوانند از امکانات آن استفاده کنند.
یک خبرنگار
متاسفانه راه تخریب رو خوب بلدیم، شما به مشتریان این مجموعه توهین کردید،(پولدارها)! در حالی که بنده با حقوق ماهی 500 هزار تومان به این محل می روم و مثل شما ولع خرج کردن 40، 50 تومان هم ندارم!!!!بگین جمعش کنن خیالتون راحت بشه،
حتی در مورد نظرات مردم هم گزینشی عمل می کنید!
صادقی
باید فضاهای تفریحی و ورزشی به گونه ای در سطح شهر احداث شود که در همه مناطق مردم بتوانند از خدمات آن استفاده کنند.
مگر می شود فقط یک عده خاص از محیط سرپوشیده استفاده کنند.
ما که عادت کرده ایم و اصلا هم به حضور در این مجتمع فکر نمی کنیم.
مسئولین نظارت بیشتری بر این واحد داشته باشند تا همگان بتوانند از آن ستفاده کنند.
یک شهروند
چرا برخی از نظرات منتشر نمی شود. اگر ادعا شفاف سازی دارید باید همه نظرات خوانندگان خود را منتشر کنید.
-------
قم نیوز: عدم انتشار همه نظرها به علت یکسان بودن رایانه و اطلاعات نظر دهنده است. این بدین معنی است که نظر دهنده در واقع یک نفر است که نظرهای متعدد با اسامی مختلف گذاشته است. سیاست قم نیوز انعکاس همه نظرات است.
سهراب
باید برای رسیدگی به این مشکل مراکز نظارتی دقت نظر بیشتری به خدمات ارائه شده داشته باشند.
فقط و فقط نظارت و ساخت چنین اماکنی در مناطق مختلف شهر چاره ساز است.
محمدزاده
بگذارید این بنده خدا کارش را بکند. حالا یک جای خوب در قم درست شده که در همه فصول سال می شود آنجا بازی کرد باید جلویش را بگیریم.
رنگین کمان یا خلوتگاهی برای انجام اعمال غیرمشروع!؟ نیروی انتظامی رسیدگی کند!!
عالی بود. آقای نگارنده فکر کنم ظهرها به این محل نرفته چون ظهرها به دلیل قراردادی که رستوران این مکان با دانشگاه های اطراف بستنه تبدیل به خلوتگاهی برای انجام اعمال غیرمشروع دانشجویان شهرستانی شده که من وقتی یک روز ظهر با خانواده رفتم از خانواده ام خجالت کشیدم!!! امیدواریم برادران نیروی انتظامی و اماکن رسیدگی کنند.
علیرضا
با سلام اینجانب ضمن تایید این نکته که وجود چنین مراکزی برای شهر قم ضروری می باشد با قسمت هایی از نظرات نگارنده ی محترم مبنی بر تبدیل این مکان به سالن مد موافق نیستم و استناد به سخنان بزرگان دین در این زمینه را نوعی مغلطه قلمداد می کنم . بهتر است مسئولین شهر نسبت به تاسیس چنین مراکزی در نقاط مختلف با بودجه و اعتبارات دولتی اقدام نمایند . به نحوی که پایین بودن قیمت در این گونه مراکز بتواند با مراکز غیر دولتی رقابت نماید و اقشار پایین تر جامعه بتوانند به راحتی از این گونه مراکز استفاده نمایند . نکته ی دیگر پخش موسیقی ملایم است . در کشوری که صدا و سیما بر اساس نظرات مقام معظم رهبری و سایر مراجع با این مسئله به خوبی کنار آمده اند و حتّی
ایستگاه رادیویی آوا فقط به پخش موسیقی اختصاص دارد و این گونه اظهار نظرها مانع از توسعه ی فرهنگی و اقتصادی شهر می باشد
به علاوه هیچ گونه تناقضی با وجهه ی مذهبی شهر ندارد. شایسته است بستری در این شهر که به شدت آمادگی توسعه را دارد فراهم شود تا سرمایه گزاران بخش خصوصی اشتیاق لازم برای سرمایه گزاری را پیدا کنند.
زهرا
من نظرات رو خوندم خیلی هاش درست نیست رنگین کمان صرفا جایی برای پولدارها نیست میشه گفت هر بازی 1500 قیمتشه و هر کس اندازه ای که می خواد می تونه خرج بکنه و در مورد اینکه جایی برای دختر و پسر هاست اصلا ماموران دم در رنگین کمان مجردهارو راه نمی دهند و روزهای 5 شنبه و جمعه فکر کنم تمام سپاه قم اونجا وایساده باشن درمورد رستوران این رستوران زیر نظر اریازما اولین ازمایشگاه کنترل مواد غذایی و کیفییت در قم میباشد و تمام فاکتورهای خرید گوشت و مواد در اونجا کنترل میشود.و هزینه غذا هزینه کیفیت مواد خوبی است که برای ان استفاده می کنند و فقط از نظر حجاب این عیب به این رستوران وارد است.
اسماعيل
بهتر است مسئولين با ساخت اماكن اينچنيني در نقاط ديگر شهر قم حرف و حديث ها را كم كنند.
ما هم دوست داريم در نيروگاه از اين گونه اماكن تفريحي وجود داشته باشد.
همشهری
تو را بخدا خجالت بکشید تا کی میخواهید با این کوتاه فکریها خودتونو سرگرم کنید . کی گفته رنگین کمان جای پولدارها شده من کارمند هم هر هقته برای گذراندن اوقات فراغت دختر کوچولوم میرم رنگین کمان ، هم جای امن و مطمئنی هست برای بچه ، هم برای خانواده . تحقیق کردم از شرکت بازرسی استاندارد همه دستگاه های رنگین کمان تایید شده . قیمت ها هم به نسبت خدمات خوبه .تا کی میخواهیم گیر بدیم به هر کسی که با سلیقه ما سازگار نیست ؟رنگین کمان کلکسیون مد ! عصر جدید تجمل گرایی! البیک پاتوق عمل نامشروع !و... خجالت بکشید.
طاهایی
واقعا براتون متاسفم .
این طرز فکر هاست که همیشه باعث ماندگی شهر قم بوده است . نه کمبود اعتبارات !!
زهرا
واقعا برای این سایت متاسفم که چنین تحلیل های ضعیفی رو منتشر میکنه .
عزیزبرادر هرسخن جایی و هر نکته مکانی دارد . این جانماز آب کشیدن ها هست که باعث زدگی جوانان از دین شده . پخش یک موزیک ملایم در محل بازی بچه ها یا محل صرف غذا نه تنها اشکالی نداره بلکه بسیار مناسب هم هست . تورو خدا دیگه از خدا جلو نزنید.
چنین وضعیتی برای شهر قم به عنوان شهری که از اقصی نقاط دنیا مسافر داره و معرف ایران و اسلامه واقعا تاسف باره . به خدا من از توریستا که میان خجالت میکشم با این وضع ظاهر شهر . نه جای تفریحی داره نه ظاهر قشنگی داره .
اگه این حجم مسافر در یکی از شهرهای اروپایی بود مطمئنا اون رو به یکی از زیباترین شهرهای توریستی تبدیل میکردن که هم درآمدزا باشه هم معرف فرهنگ ایرانی ولی متاسفانه قم رو ببینید ...
همش به علت وجود یه عده آدمایی که فکر میکنن از خدا هم بیشتر حالیشون میشه( نعوذ بالله ) این شهر بیشتر به ویرانه شبیه هست تاشهر !
ارسطو
با عرض سلام خسته نباشید خدمت وبلاگ نویسان قم نیوز
مطالب جالب بود ولی در مورد این موضوع واقعا متاسفم زیرا 1خبرنگار یا تحلیل گر نبایدهیچگاه منطق 1طرفه خودرا مورد ارزشیابی قرار دهد .
1سوال شما که این همه رستوران رنگین کمان رو خراب کردید چرا درمورد مزایای ان صحبت نکردید
به قول خودتان میگوید هرکس به اونجا میرود باید پی 40یا50چو روبخودش بماله خب من شمارو میبرم اونجا با10چو میگردونمتون برمیگردونمتون پس اینو شما باید بدونی هرکسی بایدبه وسعش نگاه کنه وخرج کنه درضمن درمورد وسایل بازی شما میتوانید بمن احتمال خاطربدید که باوسایل بازی 72تن هیچ اتفاقی برای من نمی افتد خب بقول معروف که میگه هرچقدر پول بدی اش میخوری مثلا1000میدی با ترن هوای میمیری یا 1500میدی باخیال خاطر سوار وسیله ای میشی که حداقل میدونی بیمه اس
درضمن درمورد نظری که اون اقا درمورد اعمال غیرمشروحی که درانجا درساعات ظهر یابعدازظهر انجام میشود میتوانم پاسخگوباشم که اگر دراین مکان دانشجویان نروند پس کجابروند چرا همه ی ما ایرانی ها وقتی دونفررومیبینیم که باهم نشستن فکرمان به جاهای بد میرود باباشایداین دوقست ازدواج دارند ولی شرایط سخت نمیگذارد که قدم پیش گذارند لذاخواهشمندم همچین تهمت های روبه کس یا مکان نزنید باتشکر
محسن
سلام، من متوجه نمی شم این که باید قیمت ارائه خدمات در رنگین کمان کاهش داشته باشه تا همه بتونن استفاده کنن یعنی چی؟!
هر کسی به اندازه پای خودش باید گلیمش رو دراز کنه. مثل این که من بگم باید قیمت خودروی آزرا رو ارزون کنن که من بتونم با 10 میلیون بخرمش. خوب من که 10 میلیون دارم باید به پراید قانع باشم.
پس چرا نمیگید ماشین زیر پای احمدی نژاد چرا گرون تر از ماشین زیر پای منه؟ خب هر کی بنا به توانایی مالی که داره از امکانات بهره می بره.
من که ندار هستم نباید گله کنم که چرا سفر به انگلیس هزینه گرونی داره! ارزونش کنن که من هم برم! استدلال نگارنده فوق العاده مسخره هست.
اصغر
سلام
به نظر می رسد سرکار خانمی که این کامنت را گذاشته است مطلب را به دقت مطالعه نکرده و یا اینکه برداشت مناسبی از این نوشته نداشته است. اصلا موضوع جانماز آب کشیدن نیست که البته اگر کسی در شهر عش آل محمد جانماز هم آب بکشد کار بدی نکرده است اگر در قم جانماز آب نکشیم پس در کجا باید این کار را انجام دهیم. با این وضعیتی که تهاجم فرهنگی قالب جوانان مارا در شهرهای دیگر فرا گرفته است باید حداقل در قم جلوی این کار گرفته شود. نباید فراموش کنیم که ما برای حفظ حجاب و شعائر اسلامی انقلاب کردیم و اصلا انقلاب ما برای ارزش ها بود. لطفا بیشتر توجه کنید. خون شهدا را پایمال نکنیم. حرف امام را زیرپا نگذاریم. از این زاویه نگاه کنید.
امید
رنگین کمان واقعا جای از ما بهتران است. قیمت های رستوران این مجتمع تفریحی بسیار بالاست و هر کسی توان حضور در آن را ندارد.
شهروند
واقعا متاسفم که برای تنها مرکز تفریحی قم این همه حرف وحدیث
به همین دلیل است که همه به قم مثل یک روستا نگاه می کنند
f
منم با همسرم گاه گاهی میرم رنگین کمان درسته قیمتها بالاست ولی نه اینقدر که شما گفتید یعنی اقشار متوسط هم میتونند برن و کمی استفاده کنند ودر مورد بد حجابی موافقم که مکهنی شده برای افراد ی که دوست دارند از دست قید و بند ها رها باشن البته همه افراد نه
علي
تو همه شهرهاي دنيا جاهاي زيادي براي تفريح افراد با هزينه هاي بالا وجود داره حالا چرا به اين جا تو قم گير داديد نميدونم
امیر حسین عسگری
انشاءا... در آینده نزدیک مراکز دیگری هم از این دست حتی با امکانات بیشتر در قم افتتاح خواهد شد و با به وجود آمدن یک فضای رقابتی شرایط برای استفاده عموم از این اماکن فراهم می گردد.
انشاءا...
محمدرضا
سلام اولا بعضی ها همین اب شور استان مقدس قم را که می خورند زیادشون هم هست.قم بهترین شهر ایران شاید هم جهان هست از هرنظر به جز اینکه باران و برف کم می اید.در مورد رنگین کمان هم عیبی نداره قرار نیست همه از همه جا استفاده کنند در شهر مذهبی توریستی همه فضایی باید وجود داشته باشد ولی مسیولین شهری باید به فکر ایجاد چند تای دیگر باشند
شهروند قمی
فکر نمیکنم نویسنده این متن بیشتر از 2-3 بار اینجا رفته باشه ما زیادی اونجا میریم و هیچ خبری هم از این موارد وجود نداره مخصوصا در مورد حجاب!واقعا متاسفم که این همه دروغ تحویل مردم میدید...
میرزابیگی
البته به نظر می رسد کم کم مراکز تفریحی دیگری هم در سطح شهر قم در حال احداث است و مردم می توانند از دیگر مراکز نیز استفاده کنند. امیدوارم قیمت ها در مراکز دیگر هم در سطحی نباشد که مردم متوسط و ضعیف جامعه نتوانند از خدمات آن استفاده کنند.
حسن کچل
من حالو حوصله خوندن این همه متن رو ندارم و وقتی تایتل رو خوندم فهمیدم قضیه از چه قراره بابا جون بذارید ملت یخده راحت باشند که انقدر درصد فحشا تو شهرمون به بالاتر نرشد خوب اگر به فکر اسلام هستید بیاید یخورده اسلام رو به جوونامون نشون بدیم و جلوههای زیباشو ببینیم نه اینکه یه پوب برداریم بزنیم تو سرشون
بخدا پوسیدیم تو این شهر یدونه سیب هم گیرمون نمیاد بخوریم
ابراهیم
من برعکس حسن کچل همه مطلب رو خوندم. خیلی حال کردم که یکی پیدا شده و فهمیده که قم چه کمبودهایی داره و بعضی ها دارن از این کمبودها چه سودای سرشاری می برن. من نمی دوم چرا با اینکه همه می دونن سرمایه گذاری تو این بخش تو قم خیلی سودآوره ولی کسی انجام نمی ده. دیگه یه جایی مثل رنگین کمان درست کردن کاری نداره. واقعا اگر رنگین کمان تو تهران بود هیچکی نمی رفت توش ولی قم فقط همین جا رو داره به خاطر همین انقدر شلوغه. البته نظارت رو این امکان هم نباید فراموش بشه.
آدمای بیمار و دروغگویی هستید، من چندبار به این مرکز تفریحی رفتم و هیچ کدوم از این مشکلات وجود نداره!!! مشکل شخصی دارین با این مرکز که اینجوری میکوبینش؟!!! بتون تخفیف لازم رو نداده یا ...؟!!!
امیر مهدی
البته شرایط زمانی که این یادداشت نوشته شده است با امروز فرق می کند. در آن زمان رنگین کمان به عنوان یک مرکز تفریحی لوکس شناخته می شد ولی در حال حاضر و با گذشت زمان و با مدیریت غیر صحیح بر این مجموعه، رنگین کمان تقریبا به یک جای عادی و شلوغ مثل همه جاهای تفریحی دیگر قم تبدیل شده است. ولی باز هم مردم اقبال خوبی نسبت به این محل دارند. به هر حال مشکلاتی که در این نوشته مطرح شده در رنگین کمان وجود دارد و شاید هم بیشتر. هیچ جایی برای خواندن نماز در رنگین کمان وجود ندارد، به هیچ عنوان از بلندگوهای این محل صدایی مبنی بر اینکه حجاب اسلامی رعایت شود پخش نمی شود و ...
به نظر می رسد این مجتمع باید کمی با جو مذهبی قم مطابقت پیدا کند.
احسان دادرس
بهتر است مسئولین با مطالعه این نوشته ها به فکر احداث مراکز جدیدی در قم بیفتند تا یک مرکز به دلیل اینکه رقیبی در قم ندارد یکه تازی نکند. اگر چندین مرکز تفریحی مناسب و سرپوشیده در قم وجود داشت به دلیل اینکه رقابت ایجاد می شد این مراکز مجبور بودند روز به روز بر کیفیت خود افزوده و از قیمت های خود بکاهند.
مهدی
کاش نگارنده لااقل یک بار به اینجا می رفت
اسماعیلی
واقعا قشنگ بود. به خصوص حدیثی که در آخر یادداشت ذکر شده است واقعا انسان را به فکر فر می برد. متشکرم.
محمد علی
چه فایده؟! همه اینها راهم که بنویسید ولی مسئولین توجه نکنند، چه سودی دارد؟! فقط مردم بیچاره باید بایستند و تفریح آدم های پولدار را ببینند! و خجالت زن و بچه خودشان را بکشند.
ستایش
چرا نظرات رو کامل نشون نمیدید؟؟؟؟؟
شما اگه برای نظرات همه احترام قاءل هستید لطفآ همه نظرات رو نشون بدید . چرا اونهایی که میگن آی باید حجاب تو قم باشه رو برای خوندن میذارید ، مخالفارو نه؟؟!!!!!
محدث
سلام - واقعا این چیزی که در این یادداشت نوشته شده است واقعیت کامل دارد. من خودم همین چند روز پیش اونجا بودم. رفتم رستوران غذا بخورم. نگاه به منوی غذا کردم. قیمت ها را که دیدم واقعا مخم صورت کشید. یک نفر اگر بخواهد در این رستوران غذا بخورد تازه غذاهای این رستوران فست فود محسوب می شود! باید حداقل 12 هزار تومان پول بدهد. یک مرغ سوخاری دو تکه با سالاد و نوشابه حداقل 12 هزار تومان آب می خورد. واقعا کسی نیست به قیمت های این رستوران نظارت داشته باشد. چرا هیچ نرخ مصوبی روی دیوار این رستوران نصب نشده است. چرا کسی پاسخگو نیست؟! وضعیت حجاب این مجموعه که جای بحث و گفت و گو ندارد. چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است. این مجموعه فرهنگی تفریحی همه چیز دارد، ولی یک نمازخانه در خور شان این همه جمعیت که به این مجموعه می آیند، ندارد. آیا نمازخانه جزء طرح اولیه یک مجموعه فرهنگی تفریحی نباید قرار گیرد؟!
محسن
سلام- شمارو بخدا کم دونبال جو سازی باشید. بحث رو به سیاسی کشیدید بابا . داریم در مورد مرکز تفریحی صحبت می کنیم . چرا بعضی ها اینجارو با مکانهای زیارتی اشتباه می گیرند . مگه قراره خانم هایی که تو اون مرکز کار می کنن یا وارد اونجا می شن با چادر باشن ، اصلا بعضی ها فکر می کنن چادر تو قم اجباری ، نخیر این خبرها هم نیست . مگه قراره تو هر مکان عمومی نمازخانه درست کنن ، خیلی نماز خون هستید خونتون نماز بخونید بعد برید اینطور جاها ، والا هروقت من رفتم خانواده های مذهبی بیشتر از بقیه هستن . شمارو بخدا بیخیال این حرفها بشید . بیایید کمک کنیم شهرمون که بسلامتی داره زیبا میشه زیباترش کنیم . فدای همتون ....
سارا
با سلام - دقت کردید همه بحث های قم آخرش به حجاب برمی گرده!!!!!! چادر پوشیدن که اجباری نیست . نگارنده محترم به جای این بحث ها ، کمی به چیزهای دیگه بپردازید ، قم جزء چند کلانشهر ایران هستش ، بیایید در مورد نداشتن اتوبان ، نداشتن پارکینگ طبقاتی ، نداشتن خیابان های پهن و طولانی و ... صحبت کنیم ، در مورد کمبودهای استانمون نه در مورد یه مرکز تجاری . مرسی
محسن عسگری
مسائل مطرح شده بسیار جالب و قابل توجه بود. همه نظرات را هم مطالعه کردم آنها هم به نوبه خود جذابیت داشت. بهتر است مسئولین بنشینند و هم این یادداشت را بخوانند و هم نظراتی که در این مورد داده شده است را مطالعه نمایند. وقتی که یک یادداشت بیش از 43 نظر داشته است و در صدر پربحث ترین مطالب قرار گرفته است یعنی موضوع با اهمیتی است، یعنی از همه مطالبی که در این سایت درج شده است اهمیت بیشتری از نظر مردم دارد. پس باید درک کنیم که دغدغه مردم این گونه مسائل است نه مسائل سیاسی و دعواهای جناحی. بیائیم کم هم به فکر مردم باشیم.
n.m
بله من هم کاملا موافقم.....
قربون حرف حق....
بدبختی های ماکه یکی دوتانیست
شهرمقدس قم که باید یک الگوی صحیح باشه برای همه مهمانها وطلبه های بدبختی که باهزارتا امید و ارزو به قم پناه اوردن
انگارشده یک محیطط بسته
پراز یه عالمه عقده ای و .....البته دور از جون شما.....
عرضه نداریم یه رستوران سنتی باحال درست کنیم که ابگوشت قنبیت توش پیدا بشه!!!!
فقط راه به راه فست فود...فست فود...فست فود.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
هرکی هم هرکاراشتباهی میکنه
بقیه م اداش رو در میارن.......
شهروند
واقعا برای این سایت متاسفم که چنین تحلیل های ضعیفی رو منتشر میکنه .
عزیزبرادر هرسخن جایی و هر نکته مکانی دارد . این جانماز آب کشیدن ها هست که باعث زدگی جوانان از دین شده . پخش یک موزیک ملایم در محل بازی بچه ها یا محل صرف غذا نه تنها اشکالی نداره بلکه بسیار مناسب هم هست . تورو خدا دیگه از خدا جلو نزنید.
چنین وضعیتی برای شهر قم به عنوان شهری که از اقصی نقاط دنیا مسافر داره و معرف ایران و اسلامه واقعا تاسف باره . به خدا من از توریستا که میان خجالت میکشم با این وضع ظاهر شهر . نه جای تفریحی داره نه ظاهر قشنگی داره .
اگه این حجم مسافر در یکی از شهرهای اروپایی بود مطمئنا اون رو به یکی از زیباترین شهرهای توریستی تبدیل میکردن که هم درآمدزا باشه هم معرف فرهنگ ایرانی ولی متاسفانه قم رو ببینید ...
همش به علت وجود یه عده آدمایی که فکر میکنن از خدا هم بیشتر حالیشون میشه( نعوذ بالله ) این شهر بیشتر به ویرانه شبیه هست تاشهر !
بی نام
سلام
این نوشته رو خوندم واقعا متاسف شدن به حال تحصیلکرده های خبری مون .
من و خانواده ام از قشر خیلی بالایی نیستیم اما به این مجتمع تفریحی رفتیم ، صدای موزیک که اصلا زننده نبود . کارکنان خانومشون هم با مانتو بودن اما نه اونطوری که نویسنده توصیف کرده ، مشکل افرادی مثل شما اینه که فقط به چادر خانوما گیر میدین و مشکلات دیگه رو نمی بینین.
به نـــــــــظر من نویسنده این متن یه خصومت شخصی با مدیر عامل رنگین کمون داشته.
الگاريشي
عمق فاجعه خود نگارنده و امثال ايشونه در نظرات بعضي به تام جواب نگارنده سطور رو به خوبي دادند
اگه به شما باشه بايد تو استخرم با چادر برن خانوما بابا طرف داره كار ميكنه بايد مكان شادي باشه حتما بايد چادر مشكلي اونم فقط دماغ معلوم باشه بزنه بعد موسيقي كه همه فست فودا ميذارن چه ارتباطي به شان قم داره قم مگه واتيكانه كه يه عده اي روحاني و زن روحاني فقط بايد توش باشند و زندگي كنند بقيه مردم عادي قم بايد برن بميرن ؟!!!
از ته دل متاسفم
ناشناس
همه مواردی که در این یادداشت مطرح شده تا حدی قابل قبول است. اما یک نکته هم بنده اضافه کنم. اینکه تا حالا کسی پرسیده زمین رنگین کمان از کجا تامین شد؟! آیا زمین این مجتمع ملک شخصی است؟! اصلا مدیر رنگین کما کیست؟ شهرداری قم و دیگر نهادهای دولتی از جمله میراث فرهنگی و گردشگری استان چه نقشی در میلیاردر شدن این آقا داشته اند! معافیت از مالیات، تسهیلات ویژه، واگذاری زمین با شرایط بسیار استثنایی و ... یک سرمایه گذاری کاملا سودآور که به نظر می رسد چندان بر اساس ضوابط نباشد و بیشتر به روابط بستگی داشته باشد. رنگین کمان از روز اول یک ساعت هم خواب نداشته ...
در هر صورت؛ نوش جان صاحبش؛ ولی کمی هم به وجدان خود رجوع کند حالا که قمی ها اینقدر به فکر او بوده اند، او هم کمی به فکر مردم قم به خصوص اقشار کم درآمد باشد، چه ایرادی دارد که برای این افراد تسهیلات ویژه ای برای استفاده از امکانات این مجتمع فراهم کند ... آیا از ثروتش کم می شود.
علی
نظر هرکی واسه خودش مهمه ولی چیزی که هست شادی نیاز روحه ونباید به خاطر نظر چند نفر خاص جلوی ان را گرفت قم جزء اینجا کجارو داره درسته فست فودش گرونه ولی اجباری نیست شامتو بخور بعد برو رنگین کمان
اگر مسولین مربوطه به اندازه سر سوزنی دلسوز مردم بودند اینچنین نمی شد
به خدا قسم دنیا گلستان میشد
ولی متاسفانه .......
زمان زاده
این مجتمع تفریحی ترافیک خیلی سنگینی رو در اون منطقه ایجاد کرده که بعضا باعث وقوع تصادف هم شده. من پولی که بخوام زن و بچم رو ببرم رنگین کمان ندارم ولی همیشه که می خوام برم پردیسان چون یه خونه اونجا اجاره کردم، باید تو ترافیک این منطقه گیر کنم. قبل از اینکه این مطلب شما رو ببینم هر موقع بچم ازم می پرسید بابا اینجا کجاست؟ نمی دونستم چی جوابش رو بدم. بعد از اینکه مطب شما رو خوندم چند دفعه بچم پرسیده که بابا اینجا کجاست؟ گفتم باباجون جای از ما بهترونه!
ورودش که مجانیه
وحید احمدی دانا
با سلام
اول اینکه این مجموعه این قیمتها که شما میگید نیست من خودم با خانومم هرچند وقت یکبار میریم 15 الی 20 حداکثر هست .
دوم اینکه هیچوقت انتظار نباید داشت یک شخص به فکر مردم باشه و از جیبش برای مردم شهر خرج کنه و حرفتون کاملا غیر منطقی .
تا به امروز کی از مسولین پرسیده بودجه کشور سرف چی شده و ...
بودجه شهر ....
پول در آمدهای نفتی و غیر نفتی ....
که حالا میخوان بودجه سال 92 از مالیات تامین کنن .
یعنی پول نفت کمشون بوده .
امیر
جان من چقدر گرفتی این رو نوشتی ؟ :|
نگار
چرا اینقدر افراط به خرج میدین کجای قم نشانی از مد داره که حالا کارکنان رنگین کمان شدن الگو و مد بس کنید تورو خدا همین کارهارو میکنید که وقتی اسم قم میاد مردم شهرهای دیگه به چشم خون آشام به ما نگاه میکنن
ماهرخ نژاد
مثل اینکه شما هنوز جایی دیگه قم نرفتید غذا بخورید یا تفریح کنید. همه جا همینجور شده. بعضی افراد معلوم الحال با گذاشتن یه اسم روی یه چیزی با قیمت چند برابر به مردم می فروشن. مثلا تو فلکه ایران مرینوس یه لباس فروشی باز شده که قیمتای لباساش چند برابر جاهای دیگس. اصلا یکی نیست به این آقا بگه اتیکت داری، لباسات بر چه اساسی قیمت گذاری شده و ...
من فکر کنم دیگه از دست مسئولین هم در رفته و نمی دونن باید چی کار کنند.
وحید(پرسنل رنگین کمان)
سلام
این نوشته رو خوندم واقعا متاسف شدم به حال تحصیلکرده های خبری مون .
، مشکل افرادی مثل شما اینه که فقط به چادر خانوما گیر میدین و مشکلات دیگه رو نمی بینین.
به نـــــــــظر من نویسنده این متن یه خصومت شخصی با مدیر عامل رنگین کمون داشته.
من خودم یکی از کارکنان رنگین کمانم عرایض نویسنده محترم سایت 180 درجه با اون چیزهایی که من تو رنگین کمان می بینم فرق می کنه ،واقعا بر خلاف نوشته های نویسنده هست.و اما مدیر عامل محترم مجتمع رنگین کمان انسانی کاملا بزرگوار و شریفی هستن که بارها نقل کردن که تنها چیزی که من را خوشحال می کند ،خنده رو لبای بچه هایی هستن که مشغول بازی تو رنگین کمانن ،در همین جهت مدیر عامل محترم بارها نقل کرده اند که من ترجیح می دهم یک وسله مدل پایین سوار شم به جای اینکه هزینه ای به وسیله شخصی خودم بکنم،صرف هزینه ی اضافه نمودن به دستگاههای جدید بازی یا یک ابزار جدید رستوران بنمایم.
کاش نگارنده لااقل یک بار به اینجا می رفت
reza
البته قیمت های ر نگین کمان بالاست ولی وسایل بازی ان تنها وسایل استاندار د در قم هست که از امر یکا هم خریده شده ولی شما که ادم مذهبی هستی چطور این مسله رو فراموش کر دی بگی که این مکان شبیه کازینو های امریکایی طراحی شده و توش به برنده بازی ها جایزه داده میشه که شبیه قمار بازیه البته مکان های تفریحی در قم خیلی کمه حتی مکان های ورزشی که طبق اصل دوم قانون اساسی باید ر ایگان باشه اما بسیار بی کیفیت و گرانه و صاحبانشون فقط پول سرشون میشه
یک دانشجوی دختر
سلام
توروخدا یه ذره طرز فکرتونو عوض کنید با مانتو گشتن گناهه کبیره نیست دلیل بر خراب بودن اون شخصم نیست همینطور چادری بودن دلیل آدم پاک و درست بودن نیست
کجای دین خدا نوشته مانتو پوشیدن گناهه
شما مردا که کلا راحتید حالا ما خانوما نباید حداقل تو محیط کارمون راحت باشیم؟؟؟؟؟؟؟
موسیقی ملایم یا کودکانه هیچ ایرادی نداره اینو دیگه رهبرمونم میگه حداقل واسه حرف ایشون ارزش قائل باشید
اقا معلم
انقد هم گرون نيست اگر جاي مناسبي نبود بچه ها رو از مدارس همه مناطق براي اردو به اين مكان نميبردن يا اگر از نظر فرهنگي اشكالي داشت آموزش پرورش اجازه نمي داد. واقعادست مدير عاملش درد نكنه و نوش جونش كه داره پول خلاقيت و سخت كوشيشو ميخوره در ضمن همه وسايل بيمه اند و كيفيتشون با 72تن قابل مقايسه نيس
مرتضی
با سلام
من خودم بارها به رنگین کمان رفتم قیمت وسایل اسباب بازی هاش گرون هست ولی خبری از مد و بدحجابی نبود ،گیر الکی ندید قم یه جای تفریحه با پرستیژ داره انم با این حرفاتون تعطیل کنید .متحجر
آیا واقعا مشکل حال حاضر ما چادری نبودن پرسنل رنگین کمانه؟
آیا همه مشکلات مردم تو این شهر حل شده و همین یه مشکل مونده؟اگه پرسنل رنگین کمان چادری بشن همه مشکلات حل میشه؟بهتره یه کم به خودمون بیایم.یه سری از افراد با طرح این مسائل و موضوعات سطحی و بی معنی میخوان سر مردم رو گرم کنن تا کسی به خودشون گیر نده که چیکار میکنن؟چرا اینقد مشکلات اقتصادی داریم؟بودجه هایی که تصویب میشن تو جیب کیا میره و ...
تو رو خدا این چیزا رو ننویسین.همین کارها رو میکنیم که وقتی میگیم اهل قم هستیم همه یه جور نگامون میکنن.
مصطفی حسینی
روایتی که در انتهای این یادداشت آمده است واقعا انسان را در تفکر فرو می برد.
کسانی که به اندک خشودند و بر گرسنگی شکیبایند و بر زندگی گوارا و سپاس گذارند و از گرسنگی و تشنگی شکایت نمی کنند و ...
به نظر من اگر شخصی این خصوصیات را داشته باشند یک انسان کامل است
محمد جواد نقی پور اتدرسی
یا سلام وتحیت
مقاله حاضر انتقادات خوبی را مطرح کرده است لیکن با توجه به وجود تفکری که در قم شایع است و هرگونه توسعه در قم را برنمی تابد وجود مجتمع رنگین کمان که حتی کارکنان این اداره کل نیز قادر به پرداخت تعرفه های ان را ندارد یک نعمت میباشد و خواهشمند است نویسنده مقاله به بحث موانع توسعه زیرساخت های گردشگری بپردازد
معلومه كه خودت اونجا نرفته قضاوت مي كني خودت در بند 4 نوشته اي:
... مشاهدات افرادی كه به اين شهر بازی سرپوشيده رفته اند حاكيست كه ...
اولا كه بايد خودت تحقيق كني. دوم هم كه اگر احساس كردي با رفتن به رنگين كمان ايمانت تضعيف مي شود تحقيق كاملتري بكني و حرف كساني را كه از وضع حجاب آنجا خوب تعريف مي كنند هم بنويسي. بي انصاف و يكسو نگر نباش نويسنده عزيز ما از اين كوته نظريها زيان فراوان ديده ايم.
امیر
سپاسگزارم مطلب خوبی است و مشکل مملکت ما الان حل میشه فقط همین مشکل کوچیک مونده.... متاسفم برای شما
خاک بر سرتون!
متاسفم برات! متاسفم برای خبرگزاری شهرم ، همین! آخه داداش من ، شما پول نداری برو همون پارک هفتادودوتن خب ، مجبوری بری رنگین کمان؟ رنگین کمان یه جای لوکس و باکلاسه که یدونه هم فعلا بیشتر توی قم نیست و تقریبا میشه گفت باعث پیشرفت تفریحی قم شده. افرادی مثه من و شما که پولشو نداریم نباید حسرتشو بخوریم و کاری کنیم که اون پولدارا هم بی نصیب بمونن! درضمن انقدر با نظرات شخصی خودتون آبروی قم رو نبرید! نوشتید غرفه داران نه تنها چادر ندارند بلکه با مانتو نشستن!!! وای ی ی ی چه فاجعه ای ، یعنی الان اسلام در خطر افتاد؟ یعنی الان رنگین کمان با خانم های محجبه ولی مانتویی شده کاباره و فسادخونه! توروخدا مغز خودتونو شست و شو بدین ، اسلام این نیست ، دین رو شماها خراب کردین ، یه خانم محترم که یک مانتوی زیبا و شیک پوشیده ولی حجابشم رعایت کرده اشکالی داره؟ کی گفته پخش یک موسیقی آرام و مجاز (که وزارت ارشاد اسلامی تایید کرده اونو) توی فضای سالن غیراسلامی است و با فضای شهر قم نمیخونه! آخه این چه حرفیه میزنید ، متاسفم برات ، خدا فقط امثال شما رو از روی زمین برداره که شماهایین که دین مقدس و زیبای اسلام رو به گند کشیدید و آبروی قم و قمی ها رو بردید !
حامد
با سلام به منتقد عزیز
با توجه به حساسیت شما به امر حجاب این مکان که شما فکر می کنید در آن از مدهای غربی استفاده می شود کاملاً اشتباه است چون کارکنان آن اگر با مانتو هستند ولی بی حجاب نیستند در ضمن با توجه به همین پوشش فساد در این مجتمع از جاهایی که با چادر هستند کمتر است لطفا این قدر احساساتی برخورد نکنید در ضمن این را بدانید چادر حجاب نیست نوعی پوشش کامل است این به این معنا نیست که تبلیغ مانتو بشود خیر اینکه مهم این است که حجاب رعایت شود و کارمندان این مجموعه و مسئولین این کار را کردند. از اینکه شما دغدغه این موضوع را دارید به عنوان یک شهروند که از این مکان برای تفریح فرزندم استفاده می کنم تشکر می کنم. یا علی
saba
کاش یکی به فکر سلامتی مردم بود تهویه نامطلوب و بوی عرق هر واردشونده ای رو می ازاره که جای بسیار تاسف داره.
یک شهروند
با توجه به استقبالی که از این مطلب شده است، به نظر می‌رسد جای اینگونه مطالب در نشریات مکتوب استان قم خالی است. آنچه مردم در نشریات مکتوب می‌بینند آنچنان که باید و شاید با زندگی روزمره آنان همخوانی و مطابقت ندارد. نشریات مکتوب و غیر مکتوب قم تبدیل به تریبونی برای بیان عملکرد مثبت و خوب ادارات قم شده است. سوال اینجاست که آیا این ادارت و مسئولان هیچ عملکرد غیر مطلوبی ندارند. هم چیز در این شهر گل و بلبل است و یک شهر آرمانی است که ما در هیچ یک از رسانه های مکتوب و غیر مکتوب هیچ مشکلی را نمی‌بینیم. به نظر من اصحاب رسانه استان قم هم رسالت واقعی خود را از بین برده‌اند و اصلا نمی‌دانند که خبرنگار یعنی چه؟ آیا خبرنگار میرزا بنویس است. شما ببینید در همین سایت خبری آن مطلبی که باعث شده بیشترین نظرات خوانندگان را به خود اختصاص دهد و با مطلب قبلی خود که خوانندگان درباره آن نظر داده‌اند بیش از دوبرابر فاصله بگیرد، یک مطلب اجتماعی است که با زندگی روزمره مردم و تفریحات آنان سر و کار دارند. چرا در نشریات و رسانه‌های استان در این خصوص صحبت‌ها و نقدهایی نمی‌شود. اگر یک جریانی در این خصوص شکل بگیرد دیگر هیچ شخصی به خود اجازه نمی‌دهد که دست به هر کاری بزند. از قدیم گفته‌اند یک دست صدا ندارد، باید جریانی ایجاد شود تا مراکز تفریحی و توریستی قم به حد استانداردهای مطلوب نزدیک شوند.
فاضل
حرف حق پاسخ ندار ه ولی مانتو پوشیدن گناه نیست
مريم
واقعا نميدونم چي بگم . همه چيو ول كردين چسبيدين به چادري بودن پرسنل . الان كجا دختراني كه كارمندن با چادر ميشينن منظورم همين قم هستا من خودم به شخصه در محل كارم مانتويي هستم. حجاب به چادر نيست كه . توروخدا اين حرفارو ول كنين مردم دارن از گروني مواد خوراكي و مايحتاج زندگيشون موندن انوقت مسئله مهم شما چادري بودن پرسنل رنگين كمانه واقعا واسه فرهنگتون متاسفم
یک فرد مطلع
با عرض سلام و خسته نباشید به دست اندرکاران قم نیوز
(که مچ عوامل رنگین کمان که با نام های مختلف و گذاشتن نظرات پوچ زیر خبر را داشتن باز کردن) و نگارنده ی خبر مذکور
و درود به شرف جواد قاسمی ورجانی عزیز
که با جرات و جسارت خود حرف دل دل عده ی کثیری از همشهری های قمی را زد !!!
یک فرد مطلع
به نظرم اقای ورجانی عزیز!خیلی از مطالب دیگر را جا انداختن.
1-اولا که کل مجموعه یک کپی برداری اشکار است از کازینو ی غربی (منتها در شکل و شمایلی ساده شده)زیرا که دستگاه های عروسک بردار و شکلات بردار...عینا نوعی شروع به غمار است و وسیله ی قمار.
کاش میدیدید افرادی را که ساعت ها پای دستگاه می ایستند برای بردن عروسک بیشتر
که بعد به خودشون می یان میبینن برای مثال 50 هزار تومان کارت شارژ کردن ولی 3 تا عروسک 2 هزار تومانی دستشون هست.
2-جو مجموعه به صورتی هست که فریاد میزنه.اهای دوست دختر.دوست پسرا بیایید اینجا !!! تو رنگین کمان دیگه خبری از امنیت اخلاقی و نیرو انتظامی و ...اینا نیست.
اینجا میتونی ساعت ها اسوده باشی.به شرطی که از وسایل استفاده کنی(پول خرج کنی)و کافیه یک دقیقه جایی مکث کنید!مسیول سالن میاد و میپرسه:مشکلتون چیه ؟؟!!!بعد هم که خسته شدی!میتونی همون غذا های گرون و پر چرب البیک و بخوری(بازم پولتو همین جا بده!نرو بیرون)و برای سهولت شما از رستوران یه سالن و بالعکس براتون در ویژه باز هست!!!
سعید صفری
شما کافیستاز چند ده متر اونطرف تر از رنگین کمان رد بشی و بوی مرق سوخاری و سیب زمینی سرخ شده توی سرت بپیچه !!!
واقعا انصاف هست که کسی که نمیتونه پول گزاف منو های رنگین کمان و خانم های بی حجاب و بچه قرتی هایی که با ماشین های انچنانی میان تو رنگین کمان ببینه !!!چیکار باید کنه ؟؟؟؟
واقعا از اماکن میخام ورود کنه ! و یه بررسی انجام بده
صادق ساعدی نیا
اینجا رنگین کمان است!!! جایی برای اشنا شدن دختر و پسر های بالا شهر !که هر پنجشنبه و جمعه فستیوال ی است از مد لباس و ارایش های انچنانی.و برخ کشیدن لباس و تیپ و مدل ماشین و تعداد عروسک های در دست(که نشان میدهد:ببین من چقدر پول خرج هوای نفس خود خرج میکنم و تویی که میبینی نمیتونی!!!زیرا من پول دارم و تو نداری))و کارکنان مانتویی(که چشماشان به دست مشتری هاست)
بدرستی سزاست که در شهر کریمه حرمت بی بی حضرت معصومه(ص) بدست عده ای سودجو چنین به بازی گرفته شود ؟؟؟؟
حسین
بنده کاملا موافقم بااین فرمایشات دوست عزیز امیدوارم مدیران آن مجتمع توجیه شده باشند و شهردار قم هم که مدعی ومدافع حقوق شهروندان است کمی بخود آید و فضای رقابتی را فراهم کند .
احسان ذاتعلی
خیلی جالبه!‌چند روز پیش یه جایی می‌خوندم که برای این مجتمع که میلیاردها تومان در ماه درآمد داره شورای شهر تخفیف عوارض تصویب کرده! واقعا جالبه، اون وقت یه آدم بیچاره برای اینکه بتونه فقط چند درصد تخفیف بگیره باید هزار بار بره شهرداری و شورا و پیش هزار نفر خم و راست بشه، تازه آخرشم بهش بگن نمی‌شه؟!! واقعا چه کسی پاسخگوی این همه بی عدالتیه؟!!!
جعفر
ببین تویی که میگی این شهر بازی چند میلیارد در آمد داره بیا پرینت درامد شهر بازی رو با هزینه هاشو جلوت بزارم بدونی که متوسط درامد ماهیانش 120 میلیونه و هزینه هاش 100 میلیون . بیا پولهایی که اماکن و نیروی انتظامی و شهرداری و دارایی و عوارض و ..... بزارم جلوت تا بدونی این خبرا نیست .
یک شهروند
کی قراره یاد بگیریم که ما نسان های ازادی هستیم که حق انتخاب با خودمان است . فرقی نمیکند در قم باشیم یا جای دیگر.
میلاد
کی گفته ورود برای عموم آزاده!!!!
مثل اون پوستان نرجس پسرا و مردای مجرد راه نمیدند
علی
صد درصد معلومه که مسئول این مجتمع دوست داره لبخند به لب بچه ها بیاد
اما بعدش هم اشک پدر مادرا در میاد
محسن
با سلام از شما خبرنگار محترم خواهش میکنم به جای اینکه درباره گرانی در رنگین کمان خبر تهیه کنی وکار کنید که مردم قم از همین تفریح هم محروم بشند .بیایید درباره کمبود این اماکن وتفریحاتی که باعث به خطر افتادن اینده جوانان میشه مقاله بنویس
یک روحانی
به نظر من به تک تک بندهای مقاله به جز بند اول می توان اشکال گرفت. در مورد قیمت خدمات، جایی مثل رنگین کمان را با 72 تن مقایسه می کنید در حالیکه قیمت زمین، مخارج جاری یک شرکت خصوصی و نیروی انسانی سطح بالا و ... را ندیده می گیرید.
در مورد حجاب، حجاب باید مطابق فتاوای علما باشد که تاکنون در رنگین کمان غیر آن را ندیده ام البته چادر از این جهت که حجاب کاملی است باید ترویج شود اما اگر کسی نپوشید نمی توان او یا صاحب کارش را مؤاخذه کرد.
بگذارید در مورد اسلام، متخصص هایش نظر دهند و محاکمه کنند نه شما. با تشکر
امیدم
قم نیوز این مطلبو بردار دیگه.دو سال هست که این گزارشو گزاشتی.تمومش کنید دیگه
قم نیوز ,تا حالا چند بار پیام گزاشتم اما نزاشتی رو سایت
یک خواننده
سلام و خسته نباشید. دوست عزیزی که گفتی این مطلب را باید برداشت. خوب وقتی یک مطلبی دو سال است که عنوان بیشترین و پربازدیدترین مطلب را در این سایت به خود اختصاص داده است، حتما برای مردم و خوانندگان مهم بوده، چرا باید این مطلب برداشته شود.
خانم قمی
من هم کاملا موافق نظر شما هستم این حجاب کارکنان مناسب نیست من به منوان یک زن شرم دارم پا تو اونجا بذارم امید است تا این گند به جا های دیگه سرایت نکرده جلویش گرفته شود چرا که بعدا افسوس فایده نداره
لطفا این حرفهای مفت و کلکسیون مانکن و فشن هار روز و فضای ..... را کنارگذاشته و از این تفکرات ما قبل تاریخ دست بردارید
یه شهروند
واقعاتعجب میکنم ازاین همه کوته بینی.نگارنده ی محترم توقع داره پول غذاخوردنش تورنگین کمان باپول ساندویچ فلافل سرکوچه یکی دربیاد! اینکه فروشنده هاوکارکنان چادرنپوشیدن نه تنهابدنیست بلکه خوبم هست چون شان چادرپایین میاد.دومااگه آدم حجابش کامل باشه نداشتن چادرعلامت تعجب نداره!ضمناماشین پرایدوپیکانمتوپارکینگش دیده میشه.اینقدرجوسازی نکنین
الی
جالبه یکی از نظرها با نام صادق ساعدی نیا نوشته شده آقای صادق ساعدی نیا مدیر مجموعه رنگین کمان هستن خیلی جالبه
یاسی
فقط میتونم بگم متاسفم برای کسی ک این خبر رو بارگزاری کرده
محمد
سلام تمامی مطالب رو تایید میکنم غلط کرده هر کی گفته در مورد حجاب فقط باید مراجع نظر بدن آیات قرآن و روایات و ... تکلیف ما رو مشخص کرده اند حجاب از موارد تقلیدی نیست که از مراجع نظرسنجی بشه هر عقل سلیمی میفهمه که خانم آدم عمومی نیست شخصیه کیه که ناموسش رو به چوب حراج بزاره و بعد خودش کیف کنه اینقدر بی ناموس و بی دین نباشن بعضیها و ادای آدمای با فرهنگ هم در نیارن لطفا با تشکر از قم نیوز
هادی
سلام.معلوم میشه نون خورای رنگین کمان اینجا خیلی پلاسن که اینقدر سنگشو به سینه می زنن.حالا برفرض که حجاب کارکناش خوبه، اما حجاب افتضاح مشتری ها رو چی می گید؟ متاسفانه شده محلی برای تبادل شماره و...
بگذریم! ممنون از گزارش خیلی خوبتون.
طراحی سایت
ممنون از اطلاع رسانی و گزارش خوبتون
مهدی
هر کی پول داره کباب هر کیم نداره بویه کباب
سلام .خواهش میکنم گزارشی در مورد حمل خودرو با جرثقیل تهیه کنید .
حمل خودرو باید درصورتی انجام بگیرد که در حرکت خودروها مشکل ایجاد شود . ولی ما هر روز شاهد این هستیم که به جای جریمه ، خودرو منتقل میشود . دیروز ماشین من از کوچه ، با فاصله بیشتر از15متر از تابلو به پارکینگ منتقل شد .بعد از اعتراض ، گفتند جریمه را پرداخت کنید تا کارشناس به محل بفرستیم.جریمه پرداخت کردم ولی گفتن کارشناس اگه تشخیص دهد خلاف بوده دوبرابر جریه میشوید . بعد از اینکه قبول کردم باز هم کارشناسی نفرستادند و با لحن بدی صحبت کردند . متاسفانه جایی برای پیگیری نیست . آقایی اعتراض داشت که مادرش با دیدن جای خالی ماشینش ، فکر کرده ماشین به سرقت رفته و سکته کرده.
فرد دیگری اعتراض داشت که ماشینش صدمه دیده . متاسفانه با همه با لحن زشت صحبت میکردند . آن هم در شهری مثل قم که زائر زیاد دارد . آن هم افسری که مسئول پارکینگ داخل رودخانه قم هست . جاهایی که اکثرا اتومبیل های مسافران را توقیف میکنند.
در برگه حمل خودرو باید قسمت های آسیب دیده ماشین نوشته شود . ولی برای اینکه بعدا پاسخگو نباشند حتی قسمتهای سالم را آسیب دیده مینویسند
خواهشم اینست که حدالقل گزارشی در این زمینه تهیه کنید
با تشکر
علی
به عرض نگارنده خبر میرسانم تا آخر آذر همین مکان به قول شما ال و بل و ... توسط شهرداری محترم به خیابان تبدیل خواهد شد و خیال همه راحت میشه .
جای بسی تاسف و تاُمل
رضا
حالاتوقم یه کسی اومده یه مکان تفریحی زده اینقدبگین تاپشیمون بشه ..بابابرامسافراکه خوبه
صفاری
درمورد نظر یک روحانی: انچه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک
سید
انصافا خلاف انصافه. امکانات خوب برای پولدارها و بی پولها سرشون بی کلا!
گزارش خوبی بود انشا الله که مسئولین پیگیری کنند.
احمد
به نظر من هم همین طوره که اینجا مکانی شده برای پولدارها که هر کاری دارند انجام بدهند متاسفانه هیچ نظارتی هم نیست البته باید گفت در هیچ یک از مراکز فرهنگی نظارتی وجود ندارد
موسوی
کاملا با نوشته و نظر شما موافقم نمی دانم آزادی برای ما وجود ندارند یا برای از ما بهتران افراد مذهبی حتی در شهر قم هم آزاد نیستند خود و فرزندانشان را به جاهایی که دوست دارند ببرنن حداقل یه شهر در کشور را برای افراد مذهبی پاک نگه دارند البته مسئولین بخواهند می توانند ولی ....
موسوی
کاملا با نوشته و نظر شما موافقم نمی دانم آزادی برای ما وجود ندارند یا برای از ما بهتران افراد مذهبی حتی در شهر قم هم آزاد نیستند خود و فرزندانشان را به جاهایی که دوست دارند ببرنن حداقل یه شهر در کشور را برای افراد مذهبی پاک نگه دارند البته مسئولین بخواهند می توانند ولی ....
یاس
متاسفانه به دلیل کمبود فضای تفریحی در شهر قم اکثر مردم به ناچار مجبور به استفاده از فضای رنگین کمان هستند همچنین ازنظر اینجانب رستوران این مجموعه از نظر کیفیت دارای غذاهای مطلوبی نیست و درواقع کسی که برای اولین بار ازاین غذا سرو کند متوجه می شود که پول خود را دور ریخته است
محمد علی
سلام
از زمان نگارش این یادداشت بیش از 4 سال میگذرد ولی کماکان در مجموعه رنگین کمان شاهد همان مشکلات قدیمی هستیم فقط اینکه تراکم دستگاه ها بازی زیادتر شده و فضای مطلوب برای مراجعه کنندگان کمتر. واقعا باید به حال مردم قم دلسوزی کرد که به دلیل اینکه جای دیگری برای تفریح ندارند مجبور هستند به این مکان بی کیفیت و غیر استاندارد بیایند.
یک کارگر سابق رنگین کمان
به نظر شخصی بنده چند اداره و ارگان هستند که از وجه رسیدگی در کار این مجموعه واقعا کم کاری کردن
1-
اداره کار :
اگه قرار دادها و لیست حقوق و شرایط کاری اونجا و بررسی میکردن از کارگر اونجا سفته سفید امضا نمیگرفتن که بعد اتمام کار نره شکایت کنه و حق ش پایمال شه
2-
نیروی انتظامی :
متاسفم که یه دختر و پسر تو مکان عمومی از جمله پارک با رعایت حد و حدود نمیتونن اسوده باشن اما تو رنگین کمان فقظ یه مامور نیرو انتظامی هست اااااونم بصورت کاملا نماااادین !!!!
3-
سازمان گردشگردی
سازمان گردشگری که مجوز و اجازه کار ووو همچنین وام میلیونی(برای افتتاح اینجا) که از حق الناس بوده! چرا نمیاد بررسی که که ایا مواظین خود سازمان با مواظین رنگین کمان جور در میود یا نه !!!!
و چند جای دیگه که از حوصله خارجه
مردم کشور من انقلاب کردن که پای اجنبی و نماد هاش کوتاه بشه
نماد های اسلامی و قرآنی جاری و حاکم باشه
نه اینجا یه مکانی کنار گوش ما باشه که بیاد با پول خود مردم شهر مذهبی قم و با استفاده از رانت و بند پ
تمامی ارزش های دینی مارو نقض کنه
کمال تشکر و از دست اندر کاران قم نیوز
شادی
مرسی که با سند و مدرک حرف زدی
غلامرضا صالحی
واقعا نظرات بسیار جالبی در ذیل این یادداشت نوشته شده که اگر به همراه یادداشت مورد بررسی قرار بگیره، تمام جوانب کار مشخص میشه. البته این یادداشت رو دیگه نباید مختص رنگین کمان دانست چرا که تقریبا همه مواردی که در این یادداشت و کامننت های زیر آن نوشته شده در دیگر مراکز تفریحی قم هم قابل مشاهده است.
محمد
عالی بود
هليا
حالا چون قم شهر مذهبيه نبايد مكان تفريحي داشته باشه؟! اگر ما نخوايم شهرمون مذهبي باشه كيو بايد ببينيم !؟ نكنه نويسنده كه از قشر نون اخوند خور توقع داره كه خانوما با پوشيه و صورت ذغال ماليده بيان كار كنن !؟ كم مونده بارون باريدنم به فرهنگ غرب ربط بديد بسه چقدر ديگه ميخوايد تو عقب موندگي شنا كنيد واقعا براي اين سليت و نويسنده اين تاپيك متاسفم