قم نيوز : قم نیوز: معاونت فرهنگی تربیتی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران فراخوان ششمین جشنواره سراسری حوزه‌های علمیه خواهران را اعلام کرد.
فراخوان جشنواره سراسری قرآن حوزه‌های علمیه خواهران اعلام شد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدتقی قندی، معاون فرهنگی تربیتی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران این فراخوان را مربوط به مقالات و آثار ادبی و هنری دانست و اظهار داشت: محور این فراخوان جهاد اقتصادی از منظر قرآن و عترت است.

وی محورهای کلی این فراخوان را شامل جهاد اقتصادی از منظر قرآن، جهاد اقتصادی در سیره و کلمات معصومین(ع) و سایر موضوعات برشمرد و خاطرنشان کرد: در محور جهاد اقتصادی از منظر قرآن، موضوعاتی نظیر سیمای جهاد اقتصادی در قرآن، جهاد اقتصادی، جمال جامعه اسلامی در آیینه قرآن، رابطه جهاد اقتصادی و سعادتمندی در قرآن،‌ فعالیت اقتصادی زنان از دیدگاه قرآن، شاخص‌های اقتصاد مطلوب از دیدگاه قرآن کریم، سیاست مالی از دیدگاه قرآن، جهاد اقتصادی در پرتو آموزه‌های قرآن، جهاد اقتصادی زمینه‌ای برای گسترش فرهنگ قرآنی،‌ جهاد اقتصادی همراه با جهاد قرآنی و قرآن،‌ تکنولوژی، جهاد اقتصادی به منظور ارائه آثار مطرح شده است.

حجت‌الاسلام قندی موضوعات مطرح‌شده در محور جهاد اقتصادی در سیره و کلمات معصومین(ع) را نیز شامل سیره حضرت زهرا(س) در جهاد اقتصادی، نقش جهاد اقتصادی حضرت خدیجه(س) در گسترش اسلام، نقش جهاد اقتصادی در ایجاد عدالت از دیدگاه نهج البلاغه و سیره اقتصادی معصومین(ع) دانست.

معاون فرهنگی تربیتی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران سایر موضوعات قابل طرح طی این فراخوان را شامل مبانی،‌ اصول و اهداف جهاد اقتصادی در قرآن، نقش حوزه‌های علمیه در نهادینه‌سازی جهاد اقتصادی، جهاد اقتصادی از منظر مقام معظم رهبری،‌ ویژگی‌های اقتصاد در جامعه اسوه اسلامی،‌ نقش اقتصاد در امنیت جامعه،‌ تاثیر جهاد اقتصادی در توزیع و گردش سرمایه، عقلانیت دینی و جهاد اقتصادی در پرتو دین، جهاد اقتصادی،‌ خودکفایی و استقلال، راهبردهای علمی و عملی جهاد اقتصادی، جهاد اقتصادی و پیشرفت و موانع جهاد اقتصادی و راهبردها ذکر کرد.

وی شرکت‌کنندگان در این فراخوان را طلاب حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور دانست و ادامه داد: طلاب تا ۲۵ دی‌‌ماه فرصت دارند تا آثار خود را به مدرسه علمیه محل تحصیل خود ارائه دهند.

حجت‌الاسلام قندی یادآور شد: ششمین جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه‌های علمیه خواهران چهار اسفندماه برگزار خواهد شد و طی آن علاوه بر صاحبان آثار مکتوب برتر از نفرات برگزیده سایر رشته‌های قرآنی مسابقات حوزه‌های علمیه خواهران تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcc.oqsa2bqpela82.html
نام شما
آدرس ايميل شما