شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : 8157
با تدریس سرمربی قهرمان بسکتبال آسیا صورت گرفت؛

حضور مربیان پایه بسکتبال قم در کلینیک مربیگری

قم نيوز : قم نیوز: دو تن از مربیان پایه بسکتبال استان قم در کلینیک مربیگری بسکتبال با حضور مدرس برجسته بسکتبال کشورمان آخرین علوم روز مربیگری این رشته ورزشی را فرا گرفتند.
حضور مربیان پایه بسکتبال قم در کلینیک مربیگری
به گزارش قم نیوز، هیئت جدید بسکتبال استان قم بعد از آغاز فعالیت خود از تیر ماه سال گذشته به ریاست حسن نادری، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های خود را تسریع در امر آموزش این رشته ورزشی قرار داده است.

این در حالی است که امروزه ورزش لحظه به لحظه با علوم و مسائل روز دنیا پیشرفت می‌کند و متولیان ورزش بسکتبال قم نیز در تلاش برای اینکه همگام با سایر نقاط کشور در مسیر رشد و توسعه قرار بگیرند، توجه ویژه‌ای به امر آموزش در این رشته ورزشی دارند.

در کنار ابعاد قهرمانی و همگانی این رشته ورزشی، سال گذشته هیئت بسکتبال استان قم با هماهنگی فدراسیون بسکتبال اقدام به برگزاری یک دوره کلینیک مربیگری این رشته ورزشی کرد که این کلینیک نیمه دوم آذر ماه در قم برگزار شد.

اخیرا نیز در دوره‌ای که با عنوان کلینیک مربیگری بسکتبال با حضور مربیان قمی و مربیان بسکتبال از سایر استان‌های کشور با تدریس مصطفی هاشمی سرمربی تیم بسکتبال مهرام تهران، قهرمان آسیا و قهرمان کشورمان برگزار شد، حسین جنابان و رضا تقی‌زاده دو تن از مربیان جوان بسکتبال قم نیز حضور داشتند.

در این دوره آموزشی که سه روز به طول انجامید، مربیان شرکت کننده با اصول مربیگری در قالب تمرینات صبح و عصر و نحوه برنامه‌ریزی تمرینات برای تیم‌ها زیر نظر سرمربی تیم بسکتبال مهرام تهران از آموزش‌های لازم برخوردار شدند.

در سال‌های اخیر به واسطه حضور نماینده قم در مسابقات لیگ‌های دسته اول و برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور، این رشته ورزشی بیش از پیش مورد توجه علاقه‌مندان و کارشناسان قرار گرفته است، بنابراین برای اینکه قم همچنان در بین استان‌های موفق بسکتبال کشور باشد، به نظر می‌رسد که نیاز است کارهای پشتوانه‌سازی نیز به شکل مطلوبی انجام شود.

یکی از مهم‌ترین‌ کارهایی که برای توسعه بسکتبال قم می‌توان انجام داد، توجه به ساختن آینده بسکتبال قم با اولویت قرار دادن نیروهای پشتوانه‌ساز از رده‌های سنی پایه است یعنی مینی بسکتبال نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید است.

لازمه کار بر روی رده‌های سنی پایه برخورداری از مربیان با دانش و با انگیزه از نظر فنی است،‌ به همین دلیل سال گذشته کلینیک مربیگری با حضور ماریو بلازونه مربی مطرح ایتالیایی که یکی از مدرسان برجسته این رشته ورزشی است، برگزار شد.

هیئت بسکتبال برای موفقیت در رشد و توسعه این رشته ورزشی در سال‌های اخیر با حمایت مسوولان و همچنین برخورداری از مشاوره تمام زحمت‌کشان و تلاشگران این رشته ورزشی توانسته است در مسیری موفق حرکت کند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcc.pq4a2bqsmla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما