?>?> واحدهای كشاورزی و دامداری استان قم ارتقاء می یابد | قم نیوز
پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب : 7419

واحدهای كشاورزی و دامداری استان قم ارتقاء می یابد

قم نيوز : قم نیوز: رییس سازمان جهاد كشاورزی استان قم از ارتقاء كیفی و افزایش بهره وری حداكثری در واحدهای كشاورزی و دامداری استان خبر داد.
واحدهای كشاورزی و دامداری استان قم ارتقاء می یابد
به گزارش قم نیوز، رضا سیار چهارشنبه شب در مراسم تجلیل از كشاورزان نمونه و تولیدكنندگان برتر بخش كشاورزی استان قم با بیان این مطلب اظهار داشت: به دلیل محدودیت های منابع آبی و خاكی در استان، توسعه كمی فعلا مدنظر نبوده و به دنبال كیفی سازی واحدهای كشاورزی هستیم.

وی با بیان اینكه بر اساس طرح مجلس شورای اسلامی به زودی تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها در مراحل قبل و بعد از تولید در عرصه كشاورزی به وزارت جهاد كشاورزی واگذار می شود، خاطرنشان كرد: بر اساس این طرح وزارت كشاورزی در برابر تولیدكنندگان و مصرف كنندگان پاسخگو خواهد بود.

رییس سازمان جهاد كشاورزی استان قم با اشاره به اختصاص ۲۱۱ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری در قالب طرح توسعه كشاورزی، تصریح كرد: این اعتبارات و تسهیلات بلندمدت كه بخشی از آن بلاعوض خواهد بود، فرصت بسیار خوبی برای رشد و شكوفایی بخش كشاورزی خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تغییر الگوی كشت را به عنوان اساسی ترین محور در توسعه بخش كشاورزی در استان قم دانست و گفت: كشاورزان باید بخشی از زراعت خود در دشت ها را به باغ تبدیل كنند تا ضمن بهره مندی از مزایای پرسودتر آن، از تسهیلات بی نظیر استفاده نمایند.

سیار در پایان خواستار توسعه و افزایش ظرفیت مرغداری ها و دامداری ها شد و گفت: در تجهیز واحدهای دامی در استان قم، این واحدها از ركود خارج شده و بخش كشاورزی نیز در كنار بخش صنعت می تواند حضوری موثر در صادرات به ویژه به كشورهای همسایه داشته باشد.

در این مراسم از ۳۶ نفر از كشاورزان و تولیدكنندگان برتر و مدیران موفق در عرصه كشاورزی و دامداری با حضور نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و معاون برنامه ریزی استانداری قم با اهدای لوح تقدیر و جوایزی مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcc.sqma2bq0ola82.html
نام شما
آدرس ايميل شما