دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب : 4106
به مناسبت دهه فجر؛

مستند یاران انقلاب از رادیو معارف پخش می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر گروه خبر و برنامه‌های سیاسی رادیو معارف از پخش برنامه مستند یاران انقلاب به مناسبت دهه فجر به منظور معرفی برخی از یاران انقلاب برای نسل سوم خبر داد.
مستند یاران انقلاب از رادیو معارف پخش می‌شود
به گزارش قم نیوز، احمد عارف‌خانی ضمن تبریک حلول ماه ربیع‌الاول اظهار کرد: گروه خبر و برنامه‌های سیاسی رادیو معارف در آستانه سی و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تلاش مضاعفی با توجه به فضای جامعه و در پیش بودن انتخابات داشته است.

وی خاطرنشان کرد: مراسم دهه فجر باید هر سال پرشورتر از سال گذشته برگزار شود بنابراین رادیو معارف هشت ویژه برنامه را برای این ایام طراحی کرده است.

مدیر گروه خبر و برنامه‌های سیاسی رادیو معارف با اشاره به تولید برنامه آن روزها گفت: این برنامه با هدف بیان خاطرات از زبان بزرگانی که پیش از انقلاب نقش داشتند تولید شده و آنها در این برنامه به بیان فساد در دستگاه ستم‌شاهی و سیاسی و اداری حکومت برای نسل جوان می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۱ بهمن نخستین قسمت این برنامه در زمینه خاطرات شاعر حمید سبزواری پخش می‌شود و حجت‌الاسلام حسین انصاریان، منوچهر محمدی، آیت‌الله مدنی و آیت‌الله نعیم‌آبادی در برنامه‌های دیگر به بیان خاطرات می‌پردازند.

عارف‌خانی عنوان داشت: برنامه مستند یاران انقلاب از دیگر برنامه‌های تولیدی رادیو معارف بوده و در این برنامه برخی از یاران انقلاب برای نسل سوم معرفی می‌شود.

وی تصریح کرد: بررسی زندگی و معرفی مبارزان و افرادی که پیش از انقلاب فعالیت داشته و شهیدانی مانند حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد، اندرزگو، نواب صفوی، عراقی و لاجوردی از دیگر بخش‌های این برنامه است.

مدیر گروه خبر و برنامه‌های سیاسی رادیو معارف ادامه داد: این برنامه به صورت روزانه ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه از ابتدای دهه فجر پخش می‌شود.

وی برنامه مستند ۵۷ را از دیگر برنامه‌های تولیدی رادیو معارف ذکر کرد و افزود: مخاطبان نسبت به برنامه‌های مستند ابراز علاقه بیشتری دارند، بنابراین بسیاری از موضوعات در دنیای کنونی در قالب مستند در این برنامه پخش می‌شود.

عارف‌خانی خاطرنشان کرد: این مستند از ساعت هشت و ۴۰ دقیقه از ۱۲ تا ۲۲ بهمن پخش می‌شود و به موضوعاتی مانند ورود امام خمینی(ره) به کشور، بررسی زندگی امام خمینی(ره) در ترکیه، عراق و فرانسه می‌پردازد.

وی بازخوانی جنایات ساواک، بررسی جشن‌های ۲۵۰۰ ساله و اثر آن بر موضوعات فرهنگی و اجتماعی جامعه، بررسی اجمالی وضعیت فرهنگ، رسانه و هنر در رژیم پهلوی، بررسی شعارها و سروده‌های انقلابی و تشکیل دولت موقت را از دیگر موضوعات مستند ۵۷ ذکر کرد.

مدیر گروه خبر و برنامه‌های سیاسی رادیو معارف با اشاره به برنامه زنده فجر و بیداری گفت: این برنامه به صورت روزانه از آغاز دهه فجر تا بیستم بهمن از ساعت ۹ تا ۱۰ به صورت زنده پخش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دستاوردهای علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی انقلاب در این برنامه تبیین می‌شود و با ارتباط با کارشناسان مربوط موضوعات برای مخاطبان بیان می‌شود.

عارف‌خانی یادآور شد: برنامه فجر و بیداری دارای بخش ویژه‌ای درباره سئوالات چرایی انقلاب بوده که با کارشناسی دکتر منوچهر محمدی به بخشی از سئوالات و موضوعات درباره انقلاب پاسخ داده می‌شود.

وی عنوان داشت: آیتم معرفی کتاب با موضوع انقلاب و "از مشارکت تا انتخابات" از دیگر بخش‌های این برنامه بوده که سعی می‌کنیم با علما و بزرگان مصاحبه‌ای داشته و از نظرات آنها درباره حفظ انقلاب و انتخابات پرشور بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/۱۹۰
https://qomnews.ir/vdcc.xq0a2bqsela82.html
نام شما
آدرس ايميل شما