سه شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : 3305
معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم:

سوادآموزان طرح فرد به فرد کمک هزینه دریافت می‌کنند

قم نيوز : قم نیوز: معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش وپرورش قم گفت: به سوادآموزانی که از طریق طرح‌های فرد به فرد و مدارس غیردولتی در کلاس‌های نهضت سوادآموزی شرکت می‌کنند کمک هزینه پرداخت می‌شود.
سوادآموزان طرح فرد به فرد کمک هزینه دریافت می‌کنند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدرضا قاسمی‌نیا در جلسه‌ای که با حضور کارشناسان سوادآموزی آموزش و پرورش استان در محل این معاونت برگزار شد با تبریک هفته بصیرت و تجدید بیعت ملت با ولایت اظهار کرد: بصیرت نقش بی‌بدیلی در تمام عرصه‌های زندگی ایفا می‌کند و رهگشای راه دین است.

وی با تاکید بر نقش بسیج همگانی در ریشه‌کنی بی‌سوادی و حضور آحاد مردم در این مهم گفت: مردم متدین و فرصت‌شناس قم همواره پشتیبان ولی فقیه بوده و در تمام ابعاد زندگی به ویژه توسعه و ارتقای فعالیت‌های اجتماعی از رهنمودهای حکیمانه رهبری عزیز به خوبی بهره برده‌اند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش قم ادامه داد: همشهریان در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در به صفر رساندن بی‌سوادی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله طی برنامه پنج ساله توسعه پنجم گستره فعالیت‌های خود را افزایش خواهند داد و تمام همت خود را به‌کار خواهند بست.

وی بیان کرد: البته این حرکت در قم نسبت به استان‌های دیگر به صورت شتابنده‌تری انجام گرفته است و افتخار می‌کنیم در چند پارامتر کشوری، استان قم توانسته در صدر استان‌های دیگر قرار بگیرد که این نتیجه همان توجه و عنایت به سخنان فرزانه عدالت گستر جامعه و رهبر عزیز و گرانقدر است.

قاسمی‌نیا اضافه کرد: پیش‌بینی شده به سوادآموزانی که از طریق طرح‌های فرد به فرد و مدارس غیردولتی "طرح برون‌سپاری" شرکت می‌کنند کمک هزینه‌ای پرداخت شود.

وی در ادامه از مردم شریف استان خواست افراد زیر ۵۰ سال که هنوز بی‌سواد هستند را به مدارس و کلاس‌های سوادآموزی هدایت و راهنمایی کنند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش قم از انجمن اولیا و مربیان و شورای معلمان مدارس درخواست کرد با شناسایی والدین بی‌سواد دانش‌آموزان طبق بانک اطلاعات اسمی اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان که در اختیار مدارس قرار داده شده است، گامی مهم به منظور محو این معضل جامعه بردارند.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: وجود حتی یک بی‌سواد در قم برای این استان زیاد است.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcc.xq1a2bq1pla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما