چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 46454
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس دانشگاه پیام نور استان قم مطرح کرد

کسب رتبه نخست علمی کشور توسط دانشگاه پیام نور

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه پیام نور استان قم گفت: با توجه به کیفیت آموزش و تربیت دانشجویان در دانشگاه پیام نور این دانشگاه رتبه نخست علمی کشور را به خود اختصاص داد.
کسب رتبه نخست علمی کشور توسط دانشگاه پیام نور
به گزارش قم نیوز، محمدعلی حسینی ضمن مورد اشاره قرار دادن دستاوردهای علمی که پس از پیروزی انقلاب به وجود آمد اظهار کرد: دانشگاه‌های انقلابی مانند دانشگاه پیام نور از جمله ثمرات علمی انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رود و از بدو تأسیس تاکنون نسبت به تربیت دانشجویانی متعهد و ولایی اهتمام دارد.

وی با اشاره به قدمت ایجاد این دانشگاه در کشور گفت: در حال حاضر حدود سه دهه از ایجاد دانشگاه پیام نور می‌گذرد و عملکرد آن از ابعاد گوناگون بسیار موفقیت‌آمیز بوده است.

رئیس دانشگاه پیام نور قم با بیان اینکه 500 شعبه این دانشگاه در سراسر کشور و 64 شعبه در خارج از کشور مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: 700 هزار دانشجو در داخل و خارج از کشور به تحصیل در این دانشگاه اهتمام دارند.

حسینی با اشاره به تاریخ ایجاد این دانشگاه گفت: دانشگاه پیام نور استان قم در سال 73 تأسیس شد و 10 هزار و 500دانشجو در 93 رشته کارشناسی، 16 رشته کارشناسی ارشد و پنج رشته دکتری مشغول تحصیل هستند.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه پیام نور قم نسبت به سایر دانشگاه‌ها دارای خصوصیات ویژه‌ای است، عنوان کرد: دانشجویان پیام نور در قم باید بومی باشند و با توجه به این مسئله، دانشگاه پیام نور قم خوابگاه ندارد و آسیب‌های اجتماعی که در خوابگاه‌ها دانشجویان را تهدید می‌کند در این دانشگاه وجود ندارد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قم ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دانشگاه پیام نور موضوع کتاب محور بودن آن است و این مسئله در شعب گوناگون این دانشگاه در کل کشور وجود دارد و آزمون‌های آن به صورت تستی و هماهنگ با کل کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان پیام نور از نظر بار علمی بسیار غنی هستند، تصریح کرد: 30 درصد فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در مقاطع ارشد و دکتری دانشگاه دولتی به تحصیل اهتمام دارند.

حسینی در ارتباط با شهریه این دانشگاه گفت: شهریه‌ای که از دانشجویان پیام نور گرفته می‌شود بسیار اندک بوده و اقشار مستضعف به سهولت می‌توانند در دانشگاه پیام نور مشغول تحصیل شوند و همچنین از نظر کیفیت آموزشی پیام نور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcc00q0.2bqep8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما