شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 47444
منبع : خبرگزاری فارس
در گفت‌وگو با تهيه كننده برنامه همگام با ورزش مطرح شد

كارشناسي دقيق رخدادها و معرفي قهرمانان قم در همگام با ورزش

قم نيوز : قم نیوز: تهيه كننده برنامه زنده همگام با ورزش راديو قم گفت: اين برنامه راديويي به بررسي دقيق رخدادهاي ورزش قم، مشكلات، كاستي‌ها و معرفي قهرمانان و فعاليت‌هاي موثر در توسعه ورزش مي‌پردازد.
كارشناسي دقيق رخدادها و معرفي قهرمانان قم در همگام با ورزش
به گزارش قم نیوز، اگر چه فعالیت رادیو در قم از اوایل دهه 1370 آغاز شده اما رسما از سوم خرداد ماه سال 1383 با افتتاح شبکه استانی قم به نام سیمای نور، فعالیت‌های صدا و سیما در این استان با راه‌اندازی این شبکه در قالب پخش برنامه‌های متنوع از سیمای نور و همچنین رادیو با موضوعات مختلف شکل جدی‌تری به خود گرفته است.

یکی از رسالت‌های مهمی که صدا و سیما در سال‌های اخیر همواره در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده، پرداختن به موضوع ورزش است و بر گرفته از فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) که بارها به توسعه ورزش همگانی برای ارتقاء سلامتی افراد جامعه تاکید کرده‌اند، به این مقوله به صورت ویژه می‌پردازد.

به همین منظور برنامه‌های متنوع رادیویی و تلویزیونی در شبکه‌های سراسری فعالیت خود را آغاز کردند و اگر چه بسیاری از آنها رسالت و ماموریت اصلی خود یعنی توجه به اشاعه فرهنگ ورزش همگانی در بین آهاد جامعه را به فراموشی سپرده‌اند، اما علاقمندان زیادی را جذب خود کرده‌اند.

معمولا در خانه یا خانواده‌ای برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی با موضوع ورزش، طرفداران زیادی دارد و در استان قم نیز از زمانی که شبکه نور در سال 1383 راه‌اندازی شده، این مهم مورد توجه قرار گرفته است و علاوه بر سیمای نور، صدای مرکز قم نیز به تولید و پخش برنامه‌های متنوع رادیویی با موضوع ورزش می‌پردازد.

در واقع یکی از نکات مثبت در صدا و سیمای قم پرداختن به ورزش در ابعاد همگانی، قهرمانی و البته موضوعات فرهنگی و آموزشی آن است، اما قمی‌ها معتقدند هنوز زمان در نظر گرفته شده برای این مهم در شبکه نور کافی نیست و مدیران آن می‌توانند برنامه‌های متنوعی با مقوله ورزش را روی آنتن این شبکه ببرند.

در این میان یکی از برنامه‌های زنده ورزشی در صدا و سیمای مرکز استان قم، به برنامه همگام با ورزش رادیو اختصاص دارد که به مدت سه روز در هفته به بررسی وقایع رخ داده در ورزش قم اعم از اعزام‌ها، مسابقات استانی، قهرمانی‌ها، ناکامی‌ها، کاستی‌ها و مشکلات ورزش و معرفی چهره‌ها می‌پردازد و البته مسوولان، مدیران و مربیان قمی‌ را نیز در بخش‌های مختلف با توجه به اتفاقات موجود مورد نقد قرار می‌دهد.

ابراهیم پازوکی متولد سال 1354 یکی از کارکنان فعال در عرصه تولید برنامه‌های متنوع رادیویی به ویژه ورزش است که اصالتی مازندرانی از شهر بابلسر دارد، ضمن اینکه در عرصه ورزش شخصا به رشته‌های توپی به ویژه فوتبال و فوتسال علاقمند است و از طرفداران پر و پا قرص قرمزهای پایتخت محسوب می‌شود، هر چند خود معتقد است که به دلیل حضور در قم به صبای قم و موفقیت این تیم اشتیاق بیشتری دارد.

پازوکی چند سالی است که برنامه رادیویی همگام با ورزش از صدای مرکز قم را تهیه کنندگی می‌کند و این برنامه با توجه به سابقه خوب خود، مخاطبان زیادی دارد و در هر پخش زنده آن پیامک‌های ارسالی به برنامه حاکی از پیگیری جدی این برنامه از سوی علاقمندان به ورزش است.

با توجه به اینکه برنامه همگام با ورزش با رویکردی تازه و با هدف تاثیرگذاری بیشتر در رفع مشکلات و کاستی‌های ورزش قم و همچنین معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های قم در این عرصه فعالیت خود را در سال 1396 آغاز کرده، خبرنگار فارس نیز فرصت را غنیمت شمرد و در نخستین ماه از سال جدید، گفت‌وگوی مفصل با تهیه کننده برنامه همگام با ورزش رادیو قم انجام داد:

 

فارس: چه عاملی سبب گرایش شما به تولید برنامه‌های ورزشی در رادیو شد؟

شخصا علاقمند به ورزش هستم و به همین دلیل در چندین سال سابقه فعالیت در صدا و سیما، در کنار تمام وظایف محوله از سوی مدیران مرکز، فعالیت در حوزه ورزش و تولید برنامه‌های ورزشی را یکی از اولویت‌های کاری خود قرار داده‌ام و هر ساله نیز تلاش من و تیم این برنامه کیفیت بهتر و کارشناسی دقیق‌تر در این برنامه راجع به رخدادها و اتفاقات ورزش استان قم بوده است.

بر همین اساس چندین سال است که در صدا و سیمای مرکز قم و شبکه نور به فعالیت در تولید برنامه‌های ورزشی می‌پردازم و از این طریق احساس می‌کنم که هم خودم از روحیه خوبی برخوردار هستم و هم به شنوندگان پرشمار رادیو قم و علاقمندان به ورزش این روحیه تزریق می‌شود.

 

فارس: از شرایط کار تهیه کنندگی بگویید.

کار تهیه کنندگی در صدا و سیما بسیار سخت است زیرا به دقت از سوی مردم ارزیابی و کارشناسی می‌شود، به همین دلیل اعتقاد دارم که هر فردی که در این زمینه مسوولیتی را می‌پذیرد، ابتدا باید علاقمند باشد و سپس از تجربه، دانش و تخصص خود برای تولید یک برنامه پرمحتوا استفاده کند.

 

فارس: همگام با ورزش از چه سالی پخش زنده می‌شود؟

برنامه رادیویی همگام با ورزش از سال 1388 به صورت زنده روی آنتن صدای قم تقدیم علاقمندان به ورزش و مخاطبان رادیو می‌شود، این برنامه روزهای فرد هر هفته به شکل مستقیم پخش می‌شود و در 6 ماه نخست سال 1396، هر نوبت به مدت 45 دقیقه از ساعت 17:15 تا 18 در خدمت علاقمندان به ورزش هستیم.

 

فارس: مخاطب همگام با ورزش در جریان چه موضوعاتی قرار می‌گیرد؟

تمام سعی و تلاش برنامه ما توسط تمامی اعضای گروه تولید همگام با ورزش این است که به دقت تمام رخداد‌ها و اتفاقات ورزش استان قم را زیر ذره‌بین داشته باشیم، به همین دلیل ارتباط پیگیرانه‌ای با اداره کل ورزش و جوانان استان به عنوان متولی ورزش قم و همچنین هیأت‌‌‌‌های‌ زیر مجموعه آن، باشگاه‌ها، تیم‌ها، مدیران، مربیان، قهرمانان و ورزشکاران هم‌استانی داریم.

این ارتباط پیگیرانه نزدیک برای قرار گرفتن در جریان برنامه‌های ورزشی اعم از اعزام‌ها، مسابقات استانی، وضعیت ملی‌پوشان، برنامه‌های فرهنگی، همایش‌ها و تمام جزئیات فعالیت‌های همگانی، آموزشی و قهرمانی ورزش است تا مردم قم و مخاطبان همگام با ورزش در جریان ریز اخبار و اطلاعات رخداد‌های ورزش قم قرار بگیرند.

 

فارس: چگونه به بررسی کمی‌ها و کاستی‌های ورزش قم می‌پردازید؟

این برنامه علاوه بر اینکه به اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها و اتفاقات رخ داده در ورزش قم می‌پردازد، بررسی کمی‌ها و کاستی‌های ورزش استان قم به عنوان یکی از مهمترین عرصه‌های اجتماعی را نیز به دقت زیر ذره‌بین دارد و حتی سراغ بخش‌های تابعه استان قم نیز می‌رود و برای این منظور علاوه بر مسوولان استانی با مسوولان ورزش در سطح کشور نیز ارتباط برقرار می‌‌کند.

در این برنامه رادیویی هم به موفقیت‌ها و دستاوردهای ورزش قم می‌پردازیم و هم به موقع کارشناسی می‌کنیم و در مواقع لزوم به نقد دقیق و موشکافانه نیز می‌پردازیم، در مجموع سعی ما این است که برنامه‌ای سازنده و تاثیرگذار در راستای پیشرفت ورزش و رفع مشکلات این عرصه باشیم.

 

فارس: پخش همگام با ورزش روی کدام موج رادیو است؟

ما سعی کرده‌ایم کیفیت و نحوه تولید این برنامه زنده رادیویی در سال 1396 از صدای مرکز قم به مراتب بهتر از سال قبل باشد، ضمن اینکه در هر برنامه به مهمترین موضوع روز ورزش استان قم با دعوت از یک میهمان به استودیو این برنامه به صورت حضوری پرداخته می‌شود.

همچنین پخش گزارش از حاشیه رویدادهای ورزشی به وسیله ارتباط زنده، گفت‌وگو با پیشکسوتان و چهره‌های شاخص و ماندگار ورزش قم و ارتباط تلفنی با مسوولان ورزش‌، روسا و نایب‌رئیسان هیأت‌‌‌‌های‌، مدیران باشگاه‌ها و قهرمانان ورزش استان قم از دیگر بخش‌های این برنامه در سال 96 است و این برنامه با تنظیم روی ردیف 5/94 موج fm رادیو قابل دریافت است.



انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcc00q0.2bqm08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما