دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 51304
منبع : خبرگزاری فارس
در جلسه کمیته بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر قم مطرح شد

ضرورت توجه به مسائل مرتبط با محیط زیست در قم

قم نيوز : قم نیوز: در جلسه کمیته بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر قم بر ضرورت توجه به مسائل مرتبط با محیط زیست در این شهر تاکید شد.
ضرورت توجه به مسائل مرتبط با محیط زیست در قم
ضرورت توجه به مسائل مرتبط با محیط زیست در قم
به گزارش قم نیوز، جلسه کمیته بهداشت و محیط زیست کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای شهر قم ظهر امروز در سالن جلسات این شورا برگزار شد.

حسن بختیاری عضو شورای اسلامی قم در ابتدای این جلسه با اشاره به نقش کمیته بهداشت و محیط زیست شورا اظهار کرد: این کمیته به دنبال تسریع کارهای دستگاه‌های اجرایی در خصوص محیط زیست است، باید شهروندان دغدغه‌های محیط زیستی را از شهرداری و شورای قم مطالبه کنند.

وی افزود: حوزه محیط زیست یک حوزه گسترده است و مسائل محیط زیستی مرتبط با شهرداری را در اولویت کار قرار دادیم، اگر دستگاه‌های اجرایی مرتبط با محیط زیست به شهرداری قم کمک کنند، مشکلات زیست محیطی در این شهر کمتر خواهد شد.

سید عبدالله میر ابراهیمی در ادامه این جلسه با اشاره به ایجاد ایستگاه‌های مشارکت خدمات شهری در قم اظهار کرد: به دنبال ایجاد هشت ایستگاه ثابت مشارکت خدمات شهری در مناطق هشتگانه هستیم. همچنین خرید و تجهیز 20 کانکس ایستگاه موقت مشارکت خدمات شهری را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: روزانه 730 تن پسماند در شهر قم تولید می‌شود، اکنون تنها چهار درصد از پسماند شهر در مبدا تفکیک می‌شود و هدفمان رسیدن به 15 درصد در این زمینه است، پیش بینی شده است که از پسماند آلی در شهر قم انرژی تولید کرده یا آن را به کود کمپوست تبدیل کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم افزود: سایت البرز برای دفن پسماند در فاصله 13 کیلومتری از شهر قم و در جاده کوه سفید واقع شده است، سطح آب‌های زیرزمینی در آن منطقه بیش از 90 متر است، آمار بارندگی سالیانه در سایت البرز بیش از 160 میلی متر است.

پیام جوادیان مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: کود کمپوست تولید شده از پسماند باید استانداردهای لازم را داشته باشد و موجب آلودگی نشود، به صورت سالیانه می‌توانیم مقدار زیادی کود کمپوست را برای فضای سبز شهر قم استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc01qp.2bqsx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما