يکشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 38804
منبع : پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی قم
استاندار قم:

همه دستگاه‌ها در خدمات رسانی به زائران نیمه شعبان قم بسیج شده‌اند

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم با اشاره به بسیج همه دستگاه‌های قم برای خدمات رسانی به زائران در ایام نیمه شعبان گفت: یکی از این اقدامات، راه اندازی بیمارستان سیار در مسجد جمکران است.
همه دستگاه‌ها در خدمات رسانی به زائران نیمه شعبان قم بسیج شده‌اند
به گزارش قم نیوز، سید مهدی صادقی در حاشیه بازدید از بیمارستان سیار عاشقان ولایت مسجد مقدس جمکران ضمن عرض خدا قوت به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی به منظور راه اندازی این بیمارستان و کادر درمانی گفت: تسهیلات مربوط به نیمه شعبان که مربوط به همه دستگاه‌ها بوده خوشبختانه با انسجام بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی گفت: خدمات رسانی‌ها بر اساس بهره‌گیری از تجربیات گذشته بوده است و تلاش کرده‌ایم به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که زائران و مسافران بتوانند به راحتی از فضای معنوی مسجد استفاده کنند.

استاندار قم گفت: یکی از اقدامات موضوع راه اندازی بیمارستان سیار بوده که انجام شده و لازم است از این کار خوب و ویژه از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قدردانی کنیم چرا که با راه اندازی این بیمارستان بیماران در این شلوغی مسیر کمتر به مراکز درمانی شهر مراجعه می‌کنند.

صادقی افزود: همه دستگاه‌های استان پای کار آمده و خدمات رسانی می‌کنند که امیدواریم شاهد بهترین خدمات رسانی به زائران مسجد مقدس جمکران باشیم.

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه احداث بیمارستان مادر و کودک و پلی کلینیک تخصصی در مسجد مقدس جمکران گفت: ما از نظر زیرساخت‌های درمانی دچار مشکلاتی هستیم و ساخت چنین مراکزی می‌تواند به ما کمک کند.

استاندار قم گفت: امیدواریم هر چه سریع‌تر خدمات عمرانی این پروژه آغاز شود و ما هم در کنار همه طرح‌های عمرانی درمان و بهداشت و... و. هستیم و افتخار می‌کنیم که کمک خواهیم کرد.

انجام دو عمل سرپایی در آغازین ساعت فعالیت بیمارستان سیار عاشقان ولایت

همزمان با ایام نیمه شعبان بیمارستان سیار عاشقان ولایت به همت دانشگاه علوم پزشکی قم در مسجد مقدس جمکران دایر شد.

جواد مصباحی رئیس بیمارستان سیار عاشقان ولایت در خصوص فعالیت‌های این بیمارستان گفت: این بیمارستان از امروز صبح (شنبه اول خرداد) به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز و اقدام به پذیرش بیمار کرده است.

وی افزود: از همان ساعات اولیه فعالیت، استقبال بسیار خوب بود و کادر درمانی بیمارستان توانستند خدمات رسانی به زائران انجام دهند.

رئیس بیمارستان سیار عاشقان ولایت مسجد مقدس جمکران گفت: این بیمارستان به گونه ای فعالیت می‌کند که در ابتدای کار بیمار پذیرش و توسط تریاژ بررسی و می‌شود و پس از آن متخصص عمومی وضعیت بیمار را بررسی می‌کند.

مصباحی ادامه داد: در صورت بروز مشکل و وضعیت ویژه، آن بیمار به قسمت‌های دیگر بیمارستان راهنمایی شده تا از آن‌ها خدمات بگیرد.

وی گفت: در این بیمارستان متخصص جراحی، بیهوشی، داخلی و... فعالیت کرده و از سوی دیگر قسمت‌های اورژانس، اتاق احیا، اتاق استرسیل عمل، آی سی یو، داروخانه و آزمایشگاه نیز فعال است.

رئیس بیمارستان سیار عاشقان ولایت مسجد مقدس جمکران گفت: در همان ساعات اولیه فعالیت این بیمارستان، دو عمل سرپایی شامل شکستگی و سوختگی انجام شد.

مصباحی در خصوص تعداد نیروهای فعال در این بیمارستان گفت: روزانه سه شیفت برنامه ریزی شده است که در هر شیفت ۳۰ نفر پزشک و کادر درمانی حضور دارند که در صورت نیاز بر این تعداد نیز افزوده خواهد شد.

وی گفت: تمامی خدمات ارائه شده در این بیمارستان به صورت رایگان بوده و قرار است تا یکشنبه شب (۲ خرداد ماه) فعالیت و به زائران مسجد مقدس جمکران خدمات رسانی کند.

فعالیت ۶ موتورلانس اورژانس ۱۱۵ قم در مسجد مقدس جمکران

محمدرضا حسنی، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم در حاشیه خدمات رسانی به زائران مسجد مقدس جمکران گفت: اورژانس ۱۱۵ قم مانند هر سال با استفاده از تمام پتانسیل نیروی انسانی و لجستیک خود در خدمت زائران و مشتاقان حضرت ولیعصر(عج) خواهد بود.

وی گفت: برنامه‌های ما از روز پنجشنبه صبح با به کارگیری ۵۷ آمبولانس، یک اتوبوس آمبولانس و بالگرد هوایی آغاز شده و از همه ظرفیت و پایگاه‌ها استفاده خواهیم کرد.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم تصریح کرد: هماهنگی‌هایی نیز در استان انجام شده که بتوانیم از پتانسیل‌های استان از جمله هلال احمر، آتش نشانی و پلیس برای هماهنگی‌های بیشتر استفاده کنیم.

حسنی عنوان داشت: هماهنگی با استان‌های سمنان، تهران، البرز، اصفهان و شهر کاشان نیز صورت گرفته است که در محورهای مواصلاتی به استان اتوبوس آمبولانس‌های خود را مستقر کردند که در صورت نیاز بتوانند خدمات رسانی کنند.

وی گفت: بالگرد اورژانس ۱۱۵ نیز در خدمت زائران خواهد بود و در داخل مسجد مقدس جمکران نیز ۶ موتورلانس داریم که در فضاهای شلوغ از جمله پارکینگ‌ها بتوانند خدمات رسانی کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcc04q1.2bq4x8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما