يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۴۳
کد مطلب : 36824
آیت‌الله علوی‌گرگانی مطرح کرد

اهتمام افسران ناجا به حفظ ارزش‌های انقلاب

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید خطاب به افسران ناجا گفت: حفظ ارزش انقلاب اسلامی به دست مبارک شماست بنابراین به تلاش خود ادامه دهید و در راهپیمایی‌ها حضور داشته باشید تا امید دشمن را ناامید کنید.
اهتمام افسران ناجا به حفظ ارزش‌های انقلاب
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با افسران ناجا با اشاره به آیه ۴۰ سوره حجر اظهار کرد: خداوند در این آیه ما را آگاه می‌کند و می‌فرماید گمان نکنید که هیچ‌کسی در عالم دنیا نیست که ما را آزار دهد بلکه شیطان که رانده‌ شده درگاه خدا است بنا دارد همه ما از جمله زن و مرد و پیر و جوان را گمراه کند.

وی با اشاره به اینکه شیطان سعی دارد انسان را به خلاف فطرت خویش دعوت کند افزود: همه ما فطرت دینی داریم و ارتکاب گناهان به دلیل وسوسه‌های شیطانی است که به عزت خدا قسم‌خورده تا بندگان را گمراه کند، مگر بندگان مومن را که به خدا متوسل شده باشند.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه زینت دادن دنیا در چشم بندگان حیله شیطان است گفت: همان‌طور که می‌بینید اکثر مردم دنیا فاسق‌العمل شده‌اند و حب دنیا در دل‌هایشان جا گرفته است و به همین علت ائمه اطهار(ع) جلوگیری از این مسئله را بارها تذکر داده‌اند.

وی ادامه داد: وابستگی به دنیا و سرگرمی‌های دنیوی سبب از بین رفتن یاد خدا و ارتکاب گناهان می‌شود.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه بر اساس آیات قرآن شیطان می‌تواند انسان را ببیند، تصریح کرد: بر اساس آیات شیطان ما را می‌بیند و اعمال ما را نظاره می‌کند و ما او را نمی‌بینم، آن‌چنان‌که خدای متعال نیز دیده نمی‌شود اما او شاهد و نظاره‌گر اعمال ما است.

وی افزود: دلیل اینکه خدای متعال همه مخلوقاتش را قابل رویت نکرده است، درک وجودی خدایی است که نمی‌تواند دیده شود اما خدای همه مخلوقات است.

این مرجع تقلید فرمایش خدا درباره بندگان مومن را مورد اشاره قرارداد و گفت: خداوند متعال وسوسه شیطان برای بندگان مومن خود که به او متوسل شده‌اند را ناکارآمد می‌داند و می‌فرماید اجازه نمی‌دهم بندگان خالص من گمراه شوند.

وی با اشاره به اینکه ولیّ خدا در هر لباسی می‌تواند ظاهر شود، ادامه داد: بندگان مخلص و ولیّ خدا گاهی شناخته‌ نشده و در لباس افراد عادی و یا مسئول ظاهر می‌شوند حال‌آنکه جایگاه والایی در نزد خدا دارند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی خواستار توجه بیشتر انسان به اعمالش شد و خاطرنشان کرد: همواره به یاد خدا باشید،اعمال خود را بررسی کنید و به خدا تقرب جویید تا راه رستگاری را بپیمایید و از هیچ زمانی برای رسیدن به این مقصود نیز صرف‌نظر نکنید.

وی با بیان اینکه در زمان شاه شیطان بر این کشور حاکم بود افزود: جو حکومت به‌گونه‌ای بود که چهره روحانیون بد نمایان می‌شد، همان‌گونه که در زمان پیامبر(ص) سعی در تخریب چهره ایشان داشتند تا از مراجعه مردم به‌حق جلوگیری شود.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه شیطان عامل تمام خطرها و مشکلات برای پیامبران و اهل‌بیت(ع) بوده است، تصریح کرد: آزار و اذیت پیامبران، کشته شدن اباعبدالله حسین(ع) و... به سبب حاکم شدن منطق شیطانی در میان مردم بوده است.

وی پیروزی نهضت انقلاب را از الطاف الهی برشمرد و خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) لطف الهی بود که نصیب مردم شد تا از جنایات رژیم منحوس شاهنشاهی خلاص شوند.

آیت‌الله علوی گرگانی حضور پرشور مردم مومن را مورد توجه قرارداد و گفت: با وجود تمام تلاش دشمنان، استقامت مردم شریف ایران و رهبری مقتدرانه امام(ره) سبب پیروزی انقلاب شد.

وی ادامه داد: عنایت خداوند در رسیدن به استقلال مقوله حائز اهمیتی است که توجه بیشتر مردم را طلب می‌کند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مسئولیت افسران ناجا خطیر و حساس است اظهار کرد: مشارکت افسران نیرو انتظامی در حل مسائل و مشکلات و تلاش برای حفظ امنیت کشور قابل‌ تقدیر و ستایش است.

وی افزود: حفظ ارزش انقلاب اسلامی به دست مبارک شماست بنابراین به تلاش خود ادامه دهید و در راهپیمایی‌ها حضور داشته باشید تا امید دشمن را ناامید کنید.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcc04q1.2bqei8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما