پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : 26654

رسانه از ارکان مهم مردم سالاری است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی رسانه را یکی از ارکان مهم مردم سالاری عنوان کرد و گفت: اگر جامعه بخواهد درک عمیقی از مردم سالاری دینی داشته باشد باید به رسانه‌ها توجه ویژه‌ای شود.
رسانه از ارکان مهم مردم سالاری است
به گزارش قم نیوز، علی لاریجانی قبل از ظهر پنجشنبه در دیدار با برخی فعالان عرصه مطبوعات و رسانه قم که در بیت پدری رئیس مجلس در قم برگزار شد، طی سخنانی ضمن تسلیت شهادت امام صادق(ع) با تأکید بر نقش تأثیرگذار رسانه‌ها در شرایط کنونی جهان عنوان کرد: رسانه‌ها رکن مهم زندگی فردی و اجتماعی امروز بشر هستند.

وی با بیان اینکه دنبال کردن اخبار نوعی دسترسی به حقیقت است بیان داشت: مسائل خبر چنان تاثیری در زندگی فردی افراد ایفا می‌کند که بدون اطلاع رسانی نمی‌توان زندگی فردی و اجتماعی را انتظام بخشد که این‌‌ همان تفاوت عصر امروز با گذشته است.

نماینده مردم قم در خانه ملت ادامه داد: عطش برای کسب اطلاعات و اخبار هر روز بیشتر از گذشته است و ساماندهی زندگی اجتماعی و فردی بدون توجه به رسانه‌ها امکان پذیر نیست.

وی تأکید کرد: نقش تاثیرگذار و مهم رسانه‌ها در جوامعی که تکیه بر مردم سالاری دارند از اهمیت دو چندانی برخوردار است و اگر جامعه بخواهد که مردم درک عمیق و غنی تری از مردم سالاری داشته باشند باید به بخش رسانه توجه ویژه‌ای مبذول دارد.

لاریجانی افزود: تکیه جامعه به دموکراسی و مردم سالاری ملزوماتی دارد که یکی از مهم‌ترین این ملزومات رسانه است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به نقش رسانه‌ها عنوان کرد: چنانچه نقش تاثیرگذار رسانه به خوبی هویدا شود اصحاب رسانه و فعالان این عرصه به مسئولیت سنگینی که در این زمینه وجود دارد پی خواهند برد.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه اگر کسی بخواهد اجتماع را درک کند باید تسلط کافی بر موضوعات آن جامعه داشته باشد، بیان کرد: پژوهش و تحقیق از جمله مسائلی است که رسانه‌ها باید به آن توجه کنند و توجه به این امر باید جزو وظایف رسانه‌ها باشد زیرا موجب ارتقای رسانه و سعادت جامعه می‌شود.

قم پایگاه تشیع و مامن علما و فضلا است

وی در ادامه به جایگاه قم و نقش رسانه‌های این استان اشاره و ابراز داشت: قم پایگاه تشیع و مامن علما و فضلا است و حرکت انقلاب نیز از این شهر آغاز شده است.

لاریجانی با تاکید بر پرداختن عمیق به مسائل عنوان داشت: پدیده‌ها دارای دو بخش عمیق و سطحی هستند و مسئله مهم در این است که رسانه‌ها به کدام بخش یک پدیده توجه و به آن بپردازند.

وی لزوم پرداختن به یک مسئله را تسلط فکری بر آن عنوان و ابراز کرد: حضور فضلا و علما در قم باید مورد توجه رسانه‌ها باشد و از امتیاز حضور این افراد برای درگیر کردن آنان با مسائل فقهی، سیاسی و اجتماعی بهره ببرند تا از نظرات این افراد برای نگاه عمیق به موضوعات استفاده شود.

چالش اصلی کشور مربوط به حوزه اقتصاد و آبادانی است

وی با بیان اینکه معمولا درگیری‌ها جذاب و مورد توجه است، افزود: باید به این نکته توجه کرد که آیا به هر درگیری باید پرداخته شود یا باید به درگیری‌هایی توجه کرد که موجب بالا رفتن سطح جامعه می‌شود؟

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه شرایط کنونی کشور باید به خوبی تحلیل شود بیان داشت: در حال حاضر چالش اصلی کشور مربوط به حوزه اقتصاد و آبادانی است و این دو مقوله در بالابردن جایگاه منطقه‌ای کشور تاثیر فراوانی دارد.

وی ادامه داد: آبادانی تنها با تدوین قانون امکان پذیر نیست و اقتصاد باید در دست مردم باشد و در آبادانی کشور مردم نیز باید به شکل مستقیم دخالت داشته باشند.

رئیس قوه مقننه، آبادانی را از مسائل مهم کشور توصیف و گفت: جامعه رسانه‌ای باید فاضلانه و به شکل عمیق این مسئله را مطرح و بررسی کند و به مبحث منابع نیز توجه داشته باشد زیرا تا منابع کافی وجود نداشته باشد آبادانی ایجاد نمی‌شود.

فضای کشور تعاملی است

وی لزوم توجه رسانه‌ها به مسئله تولید را امری مهم عنوان و گفت: تولید نیازمند نگاه عمیق و درک همگانی است . ارتقاء قم نیز نیازمند سرمایه گذاری‌های عمده بخصوص در بخش تولید است.

لاریجانی گفت: لزومی ندارد که اختلاف نظر‌ها تبدیل به دشمنی شود در هر حال همیشه آرا متفاوت و اختلاف نظر وجود دارد و این اختلافات باید به گونه‌ای باشد تا تبدیل به جریان مطلوب شده و از شکل گیری خصومت جلوگیری شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر در کشور ظرفیت‌های خوبی و جود دارد و فضای کشور تعاملی است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcc0eqi.2bqep8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما