سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب : 44294
منبع : ایرنا

فعالیت 49 شرکت دانش بنیان در قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به این که تعداد شرکت های دانش بنیان در این استان رشد چشمگیری داشته است گفت: در حال حاضر 49 شرکت دانش بنیان در قم فعالیت می کنند.
فعالیت 49 شرکت دانش بنیان در قم
به گزارش قم نیوز، سید حسین اخوان علوی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت برگزاری نخستین نمایشگاه منطقه ای دستاوردهای فعالان حوزه فناوری های نرم در قم اظهار داشت: از این تعداد شرکت های دانش بنیان، 2 شرکت صنعتی، 18 شرکت تولیدی و بقیه شرکت های نوپا در حوزه های مختلف هستند.

وی با اشاره به فعالیت 20 شرکت دانش بنیان در قم طی سال گذشته، رتبه استان در این زمینه را رتبه 17 برشمرد و گفت: با افزایش و ارتقای وضعیت شرکت های دانش بنیان، رتبه استان قم در سطح کشور به رتبه 13 رسیده است.

رئیس پارک علم و فناوری قم در ادامه با اشاره به جزییات برگزاری نمایشگاه فناوری نرم گفت: فراخوان این نمایشگاه در 2 بخش تسهیل گران و تجاری سازی از 30 مهرماه امسال آغاز شد و 44 طرح دانش بنیان و فناورانه از هشت استان به دبیرخانه برگزاری این نمایشگاه رسید که بیشترین آثار از استان قم با 22 طرح می باشد.

وی ابراز داشت: 34 طرح بعد از مرحله داوری در نمایشگاه مذکور معرفی می شوند که 15 طرح از سوی شخصیت های حقیقی و 19 طرح از شخصیت های حقوقی ارائه شده است.

اخوان علوی ادامه داد: هدف از برگزاری این نمایشگاه، شناسایی ایده های نو و خلاق در حوزه فناوری های نرم، جهت دهی به نوآوری ها، تبیین اهمیت و کارکرد نقش علوم انسانی و اسلامی در سبک زندگی، آشنایی جامعه با کالاها و خدمات فناورانه داخلی، کمک به تجاری سازی و بازارسازی محصولات نوآورانه و فروش محصولات است.

وی به مدل های فناوری های نرم اشاره کرد و گفت: در این حوزه کار از پژوهش آغاز می شود و در مراحل بعد خلق، تولید، ترویج و نشر پیدا می کند و در نهایت در جامعه تجاری سازی شده و مورد استفاده مردم قرار می گیرد.

وی بیان داشت: برگزاری این گونه نمایشگاه ها زمینه توسعه یادگیری بین فناوران و ارتباط آنان با دستگاه های اجرایی و خصوصی را فراهم می کند.

رئیس پارک علم و فناوری قم به حوزه فناوری فرهنگ نرم اشاره کرد و گفت: مقوله فرهنگ باید با صنعت گره بخورد تا از این طریق بتوان طرح های خلاقانه و نوآور را به مرحله تجاری سازی در حوزه های مختلف درآورد.
وی با اشاره به ارائه خدمات فرهنگی در این نمایشگاه فناورانه گفت: تمامی کالاهای فرهنگی، هنری و قرآنی با رویکرد سبک زندگی اسلامی و ایرانی در قالب هنرهای تجسمی، دیجیتالی، سوغات و هدایا، صنایع دستی، نشر مکتوب، طراحی و معماری، شهرسازی و خدمات شهری عرضه می شود.

نخستین نمایشگاه منطقه ای دستاوردهای فعالان حوزه فناوری های نرم از 24 آذرماه امسال به مدت سه روز در محل دائمی نمایشگاه های استان قم واقع در انتهای بلوار امام موسی صدر برپا می شود و علاقه مندان می توانند از ساعت 9 صبح تا 19 از این نمایشگاه بازدید کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcc0iq0.2bq0o8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما