شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 46274
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم:

ملت قدرت و وحدت خود را به رخ جهانیان کشید/شعار مرگ بر آمریکا ریشه قرآنی دارد

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: ملت با حضور گسترده خود قدرت و وحدت خود را به رخ جهانیان نشان داد و پاسخ کوبنده‌ای به یاوه گویی‌های آمریکایی‌ها داشت.
ملت قدرت و وحدت خود را به رخ جهانیان کشید/شعار مرگ بر آمریکا ریشه قرآنی دارد
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به اینکه گاهی تقوا و فردی و گاهی نیز اجتماعی است، بیان کرد: حمایت از محرومان، عدالت اجتماعی، مقابله و مبارزه با ظالمان و مستکبران، زیربار ظلم نرفتن و...از مسائلی است که اسلام نسبت به آن توجه داشته و تقوای اجتماعی این است که به این مطالبات اسلام پاسخ دهیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های تسلط دشمنان مسئله نفوذ است، بیان کرد: نفوذ دشمن از طریق کودتا نیست بلکه از طریق مسؤولان و مردم است. دشمن برای نفوذ نیاز به راه و عامل دارد و راه نفوذ دشمنان نقاط ضعف و عامل نفوذ، دلدادگان به بیگانه و افراد غریب پرست، سست عنصر و غیرمتکی به داشته‌های خود است.

امام جمعه قم بیان کرد: این افراد از هر فکر و سخنی که به ضرر دشمن است پرهیز کرده و دیگران را نیز از این اقدام باز می‌دارند و اینگونه از مسیر نفوذ دیگر لازم به حضور مستقیم نیست.

وی با اشاره به اینکه مردم هر سال در ۲۲ بهمن و همزمان با سالروز پیروزی انقلاب حضور پرشوری در راهپیمایی دارند تصریح کرد: در این روز قدرت و اقتدار ملت به رخ جهانیان کشیده می‌شود و مردم در این روز با شکوه با رهبر و ولی فقیه خود تجدید بیعت می کنند.

آیت الله سعیدی ضمن گرامیداشت یاد و نام امام راحل و شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس یادآور شد: ملت در این راهپیمایی بر دو اصل تولی و تبری تاکید کردند.

وی با بیان اینکه امسال راهپیمایی ۲۲ بهمن از ویژگی خاصی برخوردار است خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آمریکا گفته بود ایرانیان باید از او بترسند و رهبری هم فرمودند که ایرانی از تهدید نمی‌ترسد و فرمودند ملت در ۲۲ بهمن پاسخ لازم را خواهند داد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه جمعیت راهپیمایان در ۲۲ بهمن امسال بیشتر از سال‌های دیگر و راهپیمایی های دیگر بوده است، گفت: مردم شرارت‌ها و جنایت‌های دولت آمریکا قبل و بعد از انقلاب را فراموش نمی‌کنند.

آیت الله سعیدی گفت: مردم ما شعار مرگ بر آمریکا را نه از روی احساس بلکه از روی اعتقاد سر می‌دهد و شعار مرگ بر آمریکا ریشه قرآنی دارد.

وی بیان اینکه مواضع اخیر رئیس جمهور آمریکا مشخص شد که بزرگترین دشمن دین خدا آمریکا است، افزود: دولتمردان آمریکا بیش از همیشه ماهیت فاسد خود را نشان دهند و بر همه ما لازم است که از آمریکا و توطئه ها تبری جسته و تجلی این برائت جستن در شعار مرگ بر آمریکا است.

امام جمعه قم تاکید کرد: مردم با شعار مرگ بر آمریکا دشمن تراشی نمی‌کنند بلکه دشمن شناسی می‌کنند و به نسل‌های بعد می‌فهمانند که دشمن اصلی ما آمریکا است.

وی با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س) گفت: ایشان در اعتلای کلمه الله و دفاع از ولایت با همه وجود به عرصه آمد و با غاصبان مبارزه کرد و در راه ولایت به شهادت رسید.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcc0iq0.2bqem8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما