پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 42764
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

تقویت بنیه دفاعی اثر ارزشمندی در جایگاه ایران در عرصه بین‌المللی دارد

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: وقتی نظامی اسلامی از نظر بنیه نظامی و دفاعی تقویت و تجهیز شود آثار ارزشمندی را در عرصه بین‌المللی برجای خواهد گذاشت که یکی ترس دشمنان و دیگری عدم هزینه جنگ خواهد بود.
تقویت بنیه دفاعی اثر ارزشمندی در جایگاه ایران در عرصه بین‌المللی دارد
به گزارش قم نیوز،  آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امروز در دیدار جمعی از کارکنان وزارت دفاع و جمعی از پاسداران لشکر 17علی بن ابیطالب (ع) اظهار کرد: مردم سه طایفه هستند یا عالم ربانی هستند، یا پیروان عالم و دانشمندان ربانی هستند و یا افرادی که هیچ خروجی ندارند و به قول معروف حزب باد هستند و هر کجا منفعتشان باشد به همان سمت گرایش پیدا می‌کنند؛ یک روز با جمهوری اسلامی و یک روز علیه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند.

این مرجع تقلید افزود: گروه اول و دوم به دلیل آنکه دارای هدف و مسیر مشخصی هستند جای نگرانی ندارند، برای نظام اسلامی آنچه جای نگرانی دارد و باید نسبت به آن توجه کرد گروه سوم است که بدون هیچ برنامه و هدفی در جامعه حضور دارند و هر کجا که منفعت خودشان باشد تمایل دارند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی ادامه داد: باید از گروه سوم ترسید چرا که هدف و روشی ندارند و بنا به فرمایش امام علی (ع) این افراد به دو دلیل اینگونه هستند؛ نخست اینکه با نور علم و دانش روشن نشده‌اند و تاریک هستند و دیگر آنکه دارای تکیه‌گاه محکمی نیستند.

وی بیان کرد: این گروه همانند منافقین با توجه به اینکه بارها و بارها در همه دشمنی‌های خود شکست و سیلی از انقلاب خورده‌اند باز هم دست بر نمی‌دارند.

وی خطاب به حاضرین در جلسه تصریح کرد: باید همه سعی کنیم مسیر درست را انتخاب کنیم، اهداف و دسیسه دشمنان را بشناسیم و راه مقابله با آن را به خوبی پیاده کنیم.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: امروز به برکت وجود جوانان متعهد، انقلابی و ولایت‌مدار ایران اسلامی با توجه به اینکه دشمنان با همه امکانات و ادوات خود در مقابل کشور صف‌آرایی کرده‌اند اما جرأت تعرض ندارند و هر روز گزینه‌ها را می‌گذارند روی میز یا زیر میز، نه اینکه نخواهند به ما حمله کنند، نمی‌توانند و جرات ندارند.

این مرجع تقلید ادامه دادند: تقویت و تجهیز قوا و بنیه نظامی یکی از عوامل امنیت و استقلال جمهوری اسلامی است که باید نسبت به ارتقای آن همه توجه داشته باشند چرا که با تقویت بنیه نظامی هم دشمن می‌ترسد و هم از ترس کسی جرات تعرض نمی‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تهدیدات فضای مجازی اشاره کرد و گفت: امروز فضای مجازی آسیب‌های جدی را بر ما و نسل جوان ما وارد کرده است که باید هوشیاری، بصیرت و آگاهی را کاربران و مخاطبان آن عرضه داشت تا بتوانند در مقابل این ضربه نرم ایستادگی کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcc0mq0.2bqie8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما