شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۲۱
کد مطلب : 26744

طرح هادی برای 27 روستای بخش مرکزی قم تهیه شده است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم گفت: طرح هادی برای 27 روستای بخش مرکزی قم تهیه شده است.
طرح هادی برای 27 روستای بخش مرکزی قم تهیه شده است
به گزارش قم نیوز، ˈغلامرضا صالحیˈ روز شنبه در جلسه شورای اداری استان در حسینیه فاطمه زهرا(س) شهر قنوات، اظهار داشت: در بخش مرکزی قم حدود ۶۱ روستا وجود دارد که حدود ۲۹ روستا بالای ۱۰۰ حانوار است.

وی با بیان اینکه از این تعداد برای ۲۷ روستا طرح هادی تهیه شده است، افزود: مراحل تهیه طرح هادی برای دو روستای سید آباد و سفر آباد در حال انجام است.

وی افزود: در فاز اجرای طرح در روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا کنون ۲۵ روستا برای حداقل یک بار طرح هادی اجرا شده است.

وی با اشاره به برنامه سال جاری بنیاد مسکن استان، افزود: برای حدود هشت روستا یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان موافقت نامه مبادله شده است که در صورت تخصیص اعتبارات این مبلغ در این تعداد روستا هزینه می شود که با این اقدام در فاز اجرا، کار اجرای تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار تکمیل می شود.

صالحی با اشاره به روستاهای زیر ۲۰ خانوار افزود: دولت برنامه ای برای این روستاها ندارد ولی بنیاد مسکن از محل اعتبارات تفکیک زمین روستایی برای آن محدوده ای را معین می کند.

وی با بیان اینکه همه روستاهای بخش مرکزی زمین دولتی ندارند، افزود: در برخی از روستاها با توافق صورت گرفته با ساکنان بخشی از اعتبارات اجرای طرح هادی به صورت خودیاری و قسمتی از آن از محل کمک های بنیاد مسکن تامین و این طرح به اجرا گذاشته می شود.

وی افزود: در بحث تملک زمین در روستاهایی که زمین دولتی وجود دارد نیز، زمین تملک یا واگذار شده و یا در حال واگذاری است.

شهر قنوات در بخش مرکزی از توابع استان قم واقع شده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcc0mqi.2bqe08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما