يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب : 27734
آیت‌الله کعبی

پیامبر(ص) بنیان‌گذار تمدن انسانی بر پایه توحید بود

قم نيوز : قم نیوز: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: رسول اکرم(ص) مبشر و گواه یک تمدن انسانی بر پایه توحید، عدالت، فضیلت و کرامت انسانی بود.
پیامبر(ص) بنیان‌گذار تمدن انسانی بر پایه توحید بود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله عباس کعبی در گفت‌و‌گو با تسنیم در قم، با اشاره به ابعاد شخصیتی رسول اکرم(ص)، اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام محمد مصطفی(ص) پیامبر رحمت، عقلانیت، حکمت، هدایت و دعوت به خداوند متعال که چراغ فروزان بشریت برای نجات از ظلمت جهل، تاریکی و گمراهی است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: رسول اکرم(ص) مبشر و گواهی یک تمدن انسانی بر پایه توحید، عدالت، فضیلت و کرامت انسانی بود.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام در رأس حکومت برای شکل‌دهی حکومت نوین خود بر پایه نظام ولایی قانون اساسی مدینه را به‌مثابه میثاق مشترک همه شهروندان، قبائل و اقلیت‌های دینی که در آنجا زندگی می‌کردند اعلام عمومی کرد.
 
وی تأکید کرد: در این قانون اساسی حقوق اساسی ملت و صیانت از جان، آبرو، مال مردم، تأمین عزت و معیشت در رأس این حقوق بود، وفاداری به عهد و پیمان نیز مورد توجه پیامبر اکرم(ص) بود.
 
آیت‌الله کعبی با اشاره به ابعاد سیاسی زندگانی رسول اکرم بیان کرد: حکومت پیامبر(ص) مردم‌محور بود، ساختار دولت پیامبر کوچک اما مردم به‌مثابه جامعه ایمانی حضور مقتدر در حکومت پیامبر(ص) داشتند.
 
به‌گفته عضو مجلس خبرگان رهبری، ساخت جامعه ایمانی بر پایه حکمت، معنویت، عمل صالح، تلاش، حرکت، جامعه سرشار از امنیت و جامعه شاهد و نمونه برای امت‌های دیگر سرلوحه برنامه پیامبر(ص) بود.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: نظام حکومتی پیامبر(ص) بر پایه مشورت، مصالح عمومی، عفو و گذشت، مشارکت مردم، تعامل و همکاری، امر به معروف و نهی از منکر، جهاد و فداکاری، ایمان و ولایتمداری بنا نهاده شد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcc0mqi.2bqm18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما