سه شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : 29714
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

قضاوت درباره مذاکرات لوزان پس از نهایی شدن توافقنامه امکان‌پذیر است

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه نباید درباره مذاکرات هسته‌ای پیش قضاوتی شود، گفت:نباید قضاوت عجولانه‌ای درباره مذاکرات لوزان داشته باشیم بلکه باید صبر کنیم تا توافقنامه به صورت کامل نوشته و امضا شود سپس قضاوت کنیم.
قضاوت درباره مذاکرات لوزان پس از نهایی شدن توافقنامه امکان‌پذیر است
به گزارش قم نیوز، آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ در لوزان سوئیس، اظهار داشت: تیم هسته‌ای کشورمان با کشورهای پرقدرت جهان مذاکرات خوبی را برگزار کرد و اینکه ما بخواهیم امروز قضاوت‌های عجولانه داشته باشیم صحیح نیست چون این یک بیانیه‌ای است که قرار است در آینده جزئیات و کلیات آن با قلم صحیح نگارش شود و آن نگارش را دو طرف مذاکره مطالعه کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه نباید درباره مذاکرات هسته‌ای پیش قضاوتی صورت گیرد افزود: اینکه قضاوت عجولانه کنیم که چه نتیجه‌ای دارد و خطوط قرمز توسط مذاکراه کنندگان کشورمان رد شده است یا نه این عمل، کار عجولانه‌ای است و ما باید صبر کنیم که وقتی که توافق نامه نوشته می‌شود عمل طرفین را ببینیم که آیا آمریکا به حرف خود پایبند است یا خیر و بر اساس آن اقدام کنیم.

آیت الله مسعودی خمینی بیان کرد: اگر کوچک‌ترین اهمالی از سوی قدرت‌های جهانی در مذاکرات هسته‌ای صورت گیرد ما هم به برنامه اول خود بر می‌گردیم و علت آن این است که جریان هسته‌ای یک عمل خارجی نیست بلکه یک فناوری در دل دانشمندان ما است و دانشی است که آن‌ها از آن برخوردار هستند.

تولیت سابق آستان مقدس حضرت معصومه (س) عنوان کرد: هرموقع که طرف غربی بخواهد کوچک‌ترین اهمالی انجام دهد ما می‌توانیم همه امور هسته‌ای خود را با قدرت آغاز کنیم و از این بابت هم ترسی نداریم، ایرانی‌ها فقط از خدا می‌ترسند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: نباید قضاوت عجولانه‌ای درباره مذاکرات صورت گرفته در لوزان داشته باشیم بلکه صبر کنیم تا توافقنامه به صورت کامل نوشته و امضا شود سپس قضاوت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تنها راه پیشرفت کشور تولید داخلی است اظهار داشت: اگر تمام تحریم‌ها برداشته شود و همه جهان هم با ما همکاری کنند تنها راه پیشرفت کشور بالابردن تولید داخلی است چون هیچ وقت نمی‌توانیم به قدرت‌های بیگانه تکیه کنیم که تولیدات آن‌ها را بخریم بلکه باید از کوچک‌ترین صنعت تا علوم فضایی و هسته‌ای را خودمان درست کنیم که مقام معظم رهبری هم فرمودند تولید داخلی باید تکیه‌گاه ایران باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دولت برای موفقیت باید بر تولید داخلی تمرکز کند و آن را در دستور کارخویش قرار دهد چون بسیاری از کارخانجات تعطیل شده است، اگر ما بر تولید داخلی تکیه داشته باشیم دیگر نیازی به خارج کشور نداریم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcc0mqi.2bqos8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما