چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 40504
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
از سوی معاونت تهذیب حوزه های علمیه:

کتاب طرح میثاق طلبگی منتشر شد

قم نيوز : قم نیوز: به همت معاونت تهذیب درسنامه سه جلدی میثاق طلبگی با هدف تدریس در دوره میثاق طلبگی حوزه های علمیه منتشر شد.
کتاب طرح میثاق طلبگی منتشر شد
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام  صابری، با اشاره به برگزاری دوره میثاق طلبگی اظهار داشت: این طرح چند سالی است که به طور متمرکز در کشور اجرا می شود.

وی افزود: در جهت ارائه مطالب و آموزش های لازم به متقاضیان ورود به حوزه که در طرح میثاق طلبگی حضور می یابند، از همان سال های ابتدایی شروع این طرح، سرفصل هایی تدوین و به اساتید ارائه می شد.

مدیر اداره برنامه ریزی دفتر امور تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه های علمیه گفت: بعد از گذشت چند سال از این طرح و با آسیب شناسی و نیاز سنجی های انجام شده، با هدف اطلاع رسانی و ارائه مطالب مورد نیاز طلاب جدیدالورود و همچنین دسته بندی مطالب مورد نیاز متقاضیان ورود به حوزه متناسب با سطح تحصیلات آنها، درسنامه جدیدی در قالب سه دفتر تدوین شد.

وی با بیان اینکه برای تدوین این درسنامه جلسات متعددی با حضور اساتید، کارشناسان و محققان حوزوی برگزار شد، بیان داشت: پس از تدوین این درسنامه ها، جلسات هم اندیشی با پژوهشگران این عرصه و اساتید دوره میثاق طلبگی برگزار و متن تدوین شده، شکل واحدی به خود گرفت.

حجت الاسلام صابری در ادامه در خصوص کتاب های جدید منتشر شده  میثاق طلبگی تصریح کرد: دفتر اول با عنوان "رسم طلبگی" بوده و مؤلف آن حجت الاسلام و المسلمین عالم زاده نوری است؛ این کتاب در 6 فصل با موضوعات: هویت صنفی طلبه و معنای طلبگی، طلبه در دوره رشد و تحصیل، ویژگی های کنونی حوزه، روند کلی فعالیت های طلبه، کارآمدی اجتماعی طلبه و طلبه و انقلاب اسلامی تدوین شده است.

وی ادامه داد: "اخلاق و آداب طلبگی" عنوان دفتر دوم است که توسط حجت الاسلام والمسلمین کاظم علی محمدی تالیف شده است؛ این کتاب نیز در 5 فصل با عناوینی چون: کلیات و مفهوم اخلاق، عوامل موفقیت در زندگی طلبگی، رشد متوازن و جامع، زی طلبگی و پاره ای از آسیب های اخلاقی و تربیتی  طلاب تهیه و گردآوری شده است.

مدیر اداره برنامه ریزی دفتر امور تربیت اخلاقی معاونت تهذیب، با بیان اینکه " آشنایی با نظام تعلیم و تربیت حوزه های علمیه " عنوان دفتر سوم انتخاب شده است و به قلم حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر همتیان نگاشته شده است، اضافه کرد: این کتاب در سه فصل کلیات نظام تعلیم و تربیت حوزه، بررسی ابعاد جزئی نظام تربیتی و نظام آموزش حوزه جهت آشنایی داوطلبین ورود به حوزه های علمیه و ایجاد بینش صحیح نسبت به راه و رسم طلبگی تدوین شده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این مطلب که در طرح میثاق طلبگی سال جاری این سه کتاب به عنوان منبع برای متقاضیان ورود به حوزه از سوی اساتید تدریس می شود، خاطرنشان کرد: طلاب و علاقه مندان برای تهیه این کتاب ها می توانند به سایتwww.tahzib-howzeh.ir  مراجعه کرده و یا با شماره تلفن  02537841162 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcc0pq0.2bqxx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما