شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۷
کد مطلب : 36554
از سوی حوزه هنری قم صورت گرفت

نقد آثار «آصف سلطان‌زاده» در قم

قم نيوز : قم نیوز: نشست نقد و بررسی آثار آصف سلطان‌زاده رمان‌نویس شناخته شده‌ افغانستانی در حوزه هنری استان قم برگزار شد.
نقد آثار «آصف سلطان‌زاده» در قم
به گزارش قم نیوز، در این نشست تخصصی، ابراهیم اکبری دیزگاه درباره رمان «گاوهای برنزی»، رسول سیمیا درباره امپرسیونیسم در آثار سلطان‌‎زاده، فاطمه محمدی درباره رمان «سفر خروج» و مرتضی حسینی شاه‌ترابی درباره «درونمایه در رمان‌نویسی سلطان‌زاده» به سخنرانی پرداختند.

در بخش نخست این نشست ابراهیم اکبری دیدگاه منتقد ادبی درباره ادبیات افغانستان گفت: ادبیات افغانستان از ادبیات ایران جدا نیست. چه در شعر و چه در داستان. اگر می‌گوییم ادبیات افغانستان، به خاطر خط و مرزی است که کشیده‌اند وگرنه ادبیات افغانستان همان ادبیات فارسی است و تقریبا هیچ تفاوتی با ادبیات فارسی در ایران ندارد. اگر تفاوتی هم هست بر می‌گردد به مباحثی که در اقلیم‌ها و فضاهایی که در اقلیم‌ها شکل گرفته است.

وی در خصوص آثار آصف سلطان‌زاده نویسنده افغانستانی نیز گفت: «وقتی ما از آصف سلطان‌زاده صحبت می‌کنیم، در واقع از گونه‌ای از ادبیات فارسی صحبت می‌کنیم.

محمدآصف سلطان‌زاده نویسنده افغان مقیم دانمارک است که تا به حال چند مجموعه داستانی از او منتشر شده‌ است. جایزه ادبی هوشنگ گلشیری در ایران و جایزه ادبی کپنهاگن در دانمارک از جمله جوایزی است که سلطان‌زاده از آن خود کرده‌ است.

نشست نقد و بررسی آثار آصف سلطان‌زاده، از سلسله نشست‌های «حلقه ماه»، صبح پنجشنبه ۸ بهمن ماه ۱۳۹۴ به همت کانون ادبی کلمه و خانه ادبیات افغانستان برگزار شد. نشست‌های هفتگی «حلقه ماه» با حضور علاقمندان به ادبیات افغانستان پنجشنبه هر هفته در سالن آمفی تئاتر حوزه هنری استان قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcc0pq1.2bqep8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما