دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب : 30154
محمد گلریز

عدم نظارت، موسیقی لس آنجلسی را باب کرده است

قم نيوز : قم نیوز: امروز موسیقی به نوعی در اختیار سبک پاپ است و اکثر کارهایی که در این حوزه تولید می‌شود از آنها به‌عنوان کارهای لس آنجلسی نام می‌بریم.
عدم نظارت، موسیقی لس آنجلسی را باب کرده است
به گزارش قم نیوز، محمد گلریز، خواننده سرودهای انقلابی، با بیان این‌که اعتقاد و ایمان رمز ماندگاری هر هنرمندی است، اظهار کرد: هنرمند قشری از جامعه است که از آنها به‌عنوان الگوهای فرهنگی نام می‌برند. این ویژگی رسالتی بزرگ برای آنان در پی دارد که می‌تواند بقا و ماندگاری آنها را تضمین کند، البته ممکن است هنرمندی نیز وجود داشته باشد که از تعهد دینی کافی در کارش بهره نبرده و به معروفیت نیز دست یابد، اما هیچ‌گاه این شهرت برای وی ماندگار نخواهد بود.

* هنر با دین ارتباط نزدیک دارد
وی افزود: هنر بسته به ذات دینی است، چون هر زیبایی که در دنیا وجود دارد، مخلوق پروردگار بوده و به نوعی با آموزه‌های الهی پیوند خورده است. برای همین وقتی هنر با دین ارتباط نزدیک پیدا می‌کند، به نوعی غبار را از خود دور کرده و جلا می‌یابد. این اتفاق را می‌توان بعد از پیروزی انقلاب در کارهای از هنرمندان مشاهده کرد.

* شاهین نجفی سرباز شیطان است
خواننده سرود «خجسته باد» ادامه داد: جدا از هنرمندان متعهد کشورمان، عده‌ای اصطلاح هنرمند را به روی خود گذاشته‌اند، ولی در عمل سرباز شیطان هستند. به این معنا که کارهایشان در خدمت منافع شیطانی است. یکی از این افرد شاهین نجفی خواننده‌ای است که اسم خود را ایرانی و مسلمان گذاشته، اما هیچ نشانی از این دو ویژگی ندارد، البته برخی مراجع حکم ارتداد وی را صادر کرده‌اند. این فرد مزدور هر از گاهی در آوای شیطانی خود به ائمه(علیهم السلام) توهیم کرده و دل تمام شیعیان جهان را به درد می‌آورد. وی در جدیدترین توهین خود به حضرت عباس(علیه السلام) جسارت کرده است.

* چرایی به وجود آمدن پدیده‌های شومی چون شاهین نجفی
گلریز پیرامون چرایی چنین رفتاری گفت: ریشه رفتار چنین افراد را در کودکی و خانواده باید جستجو کرد، چون فرد اگر کودکی درستی نداشته باشد به چنین راهی کشیده می‌شود، والا هر ایرانی مسلمانی، عاشق اهل بیت(علیهم السلام) است و از کودکی با این عشق بزرگ شده است. دلیل دیگری که برای این قبیل رفتارهای توهین آمیز می‌توان پیدا کرد این است که این افراد معمولا در کشور خود به جایگاهی دست پیدا نمی‌کنند، بنابراین کوچ کرده و بندگی شیطان را بر عهده می‌گیرند. نتیجه این اتفاق هم این خواهد شد که آنها تا ابد نامشان به زشتی مطرح خواهد شد.

* اسلام ستیزان در کمین‌اند
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: دلیل دیگری که باعث به وجود آمدن چنین اتفاق‌هایی می‌شود، اسلام‌ستیزی معاندان اسلام است که به سرکردگی صهیونیست‌ها همیشه آماده هستند تا به دین مبین ضربه بزنند، برای رسیدن به این خواسته نیز از هیچ سرمایه‌گذاری غفلت نمی‌کنند. این اسلام ستیزان در انتظار افرادی مانند شاهین نجفی هستند تا آنها را شناسایی کرده و با وعده پول و شهرت موقعیتی فراهم آورده و به هدفشان دست یابند.

* هنرمندان به پا خیزند
خواننده سرود «معلم شهید» تاکید کرد: با وجود فضای موجود، رسالت برخورد با این قبیل توهین‌ها به عهده دو قشر است، ابتدا مسئولان و سپس هنرمندان. مسئولان باید با حمایت خود از کارهای فاخر در حوزه هنر دینی زمینه‌ای فراهم آورند که هنرمندان جذب این دست کارها شوند. در ضمن به واسطه امکانات فراهم شده، معرفی بهتری از شخصیت‌ها و احکام دینی در اختیار مردم قرار گیرد. در این میان هنرمندان هم باید در حد توان خود از خلق کارهای ماندگار در حوزه آثار دینی دریغ نورزند، البته شاید آنها به نبود امکانات اشاره کنند که در جای خود صحیح است، اما به نظرم این محدودیت نباید سبب شود که هنرمندی به رسالت خود عمل نکند.

* تأثیر سرودهای انقلابی در فضای بین المللی
وی در پاسخ به این سوال چه کارهایی در حوزه موسیقی انقلابی ساخته شده که توانسته تاثیرات بین‌المللی داشته باشد؟ گفت: در این زمینه آثاری وجود دارد که در این گفت‌وگو نمی‌توانم به همه آنها اشاره کنم، اما سه کار را مثال می‌زنم. ابتدا سرود «خجسته باد» که خود آن را خواندم و توانست در زمان جنگ هم انرژی حماسی و ملی به مردم تزریق کند، هم این‌که در بعد بین‌المللی کارکرد داشته باشد. این سرود هم اکنون در یکی از دانشگاه‌های آمریکا به عنوان موسیقی انقلاب تدریس می‌شود.

* موسیقی سریال‌های امام علی(علیه السلام) و مختارنامه مورد توجه جهان
گلریز اضافه کرد: دو کار دیگر موسیقی سریال‌های «امام علی (ع)» و «مختارنامه» است که هر دو کار توانستند در جهان اسلام مخاطبان بسیار وسیعی به دست آورند. این چند مثال نشان می‌دهد کارهای ارزشی در حوزه موسیقی خواهان بسیار دارد به شرطی که با کیفیت خوب تولید شود و به درستی در اختیار مردم قرار گیرد. در این میان نقش تبلیغات هم بسیار حائز توجه است، چون در جهان امررز که ماهواره به شدت رشد کرده‌ باید محصولات فرهنگی و ارزشی به شکل شایسته‌ای در اختیار مردم قرار گیرد.

* خاطره‌ای از امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب
این هنرمند در بخش دیگری از سخنان خود گفت: من برای سرود شهید مطهری خدمت حضرت امام (ره) رسیدم و ایشان ما را تشویق به این کار کردند. بعد از امام نیز چندین بار سعادت دیدار با مقام معظم رهبری را داشته‌ام و نکته‌های بسیار خوبی را به من گوشزد کرده‌اند، حتی در جمعی که قرار بود کنگره مشفق کاشانی را برگزار کنند به من گفتند؛ شعری که در آن مجلس از مشفق خوانده شد را به صورت سرود تولید کنم. این دو مطلب را بیان کردم تا بگویم، بزرگان ما در این حوزه نظر مثبت داشتند، تنها نیاز است که امکانات در اختیار هنرمندان متعهد قرار گیرد تا کارهای ماندگار تولید کنند.

* سیاست‌گذاری و نظارت تعطیل است
وی در پایان درباره وضعیت فعلی موسیقی کشور چنین توضیح داد: امروز موسیقی به نوعی در اختیار سبک پاپ است و اکثر کارهایی که در این حوزه تولید می‌شود از آنها به‌عنوان کارهای لس آنجلسی نام می‌بریم. دلیل به وجود آمدن این اتفاق نیز این است که در این حوزه سیاست گذاری درست انجام نمی‌شود و نظارت به هیچ وجه مطلوب نیست، پس اگر خواهان رهایی از این وضعیت هستیم، باید با عزمی ملی، راه را برای پرورش هنر متعهد در کشورمان هموار کنیم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcc0sq1.2bqxp8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما