> نگاهی بر سوابق رویارویی صبای قم و سپاهان اصفهان در لیگ بر‌تر | قم نیوز
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : 27004

نگاهی بر سوابق رویارویی صبای قم و سپاهان اصفهان در لیگ بر‌تر

قم نيوز : قم نیوز: تیم‌های فوتبال صبای قم و سپاهان یکی از بازی‌های هفته نهم لیگ بر‌تر فوتبال کشور را در اصفهان برگزار می‌کنند و صبا در حالی به مصاف سپاهان می‌رود که به دنبال کسب حداقل یک امتیاز از نبرد فولادشهر است.
نگاهی بر سوابق رویارویی صبای قم و سپاهان اصفهان در لیگ بر‌تر
به گزارش قم نیوز، تیم فوتبال صبای قم که در هفته هشتم با شکست برابر استقلال خوزستان برای سومین بار در این فصل طعم تلخ شکست را چشید میهمان تیمی است که تغییراتی بر روی نیمکت خود داده و حسین فرکی را به جای زلاتکو کرانچار در راس کادر فنی خود می‌بیند.

به بهانه دیدار عصر پنج شنبه دو تیم نگاهی داریم بر سوابق رویارویی دو تیم در ادوار لیگ بر‌تر در شرایطی که صبا به دنبال فرار از ناکامی است و سپاهان هم تنها با پیروزی احساس رضایت می‌کند.

تیم فوتبال صبای قم تا قبل از لیگ بر‌تر فوتبال در فصل ۸۸-۸۷ با نام صبا باتری تهران در مسابقات لیگ بر‌تر حاضر بود و به همین دلیل مسابقات صبا تا پیش از این تاریخ به دلیل اینکه این تیم هویت دیگری داشته است مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.

نخستین رویارویی صبای قم و سپاهان در تاریخ لیگ بر‌تر به روز یکشنبه سوم شهریور ۱۳۸۷ باز می‌گردد که در آن مسابقه صبای قم در خارج از خانه برابر سپاهان با ۲ گل مغلوب شد.

در آن مسابقه عماد رضا مهاجم عراقی سپاهان در هر نیمه یک بار دروازه صبای قم را گشود تا سپاهانی که در آن زمان از وجود بازیکنانی چون محسن بنگر، عبدالوهان اوالهیل و مهدی جعفرپور بهره‌مند بود برای صبای قم برنده از میدان خارج شود.

عماد محمد رضا مهاجم عراقی سابق سپاهان ، برتری گلزن دیدارهای متقابل صبای قم و سپاهان است

در مسابقه برگشت‌ در روز شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۷ در قم، صبا در ورزشگاه یادگار امام (ره) قم برابر سپاهان به تساوی یک بر یک رسید در حالی که در آن مسابقه محمد نوری کاپیتان فعلی پرسپولیس دروازه سپاهان را گشود اما گل دقیقه ۲۰ بهمن طهماسبی که بعد‌ها به صبا پیوست سبب شد بازی به تساوی کشیده شود.

سومین رویارویی صبای قم و سپاهان در تاریخ لیگ بر‌تر مربوط به روز جمعه سوم مهر سال ۱۳۸۸ و هفته هشتم لیگ بر‌تر ۸۹-۸۸ است که در آن مسابقه صبای قم در اصفهان برابر سپاهان حرفی برای گفتن نداشت و در مسابقه‌ای که ۴ گل در پی داشت شکست خورد.

در آن مسابقه احسان حاج صفی و احمد جمشیدیان سپاهان را پیش انداختند اما گل داوود حقی از روی نقطه پنالتی اختلاف را به حداقل رساند و پیش از پایان نیمه نخست عماد رضا گل سوم سپاهان را هم زد تا این بازی که در نیمه دوم گلی در بر نداشت با پیروزی ۳ بر یک سپاهان همراه باشد.

در مسابقه برگشت دو تیم در فصل ۸۹-۸۸ در ورزشگاه یادگار امام قم در روز پنج شنبه ۸ بهمن ماه سال ۸۸، صبا در حالی برابر سپاهان مساوی کرد که تا دقایق پایانی با ۲ گل از حریف خود پیش بود و در آخرین ثانیه‌ها پیروزی را از دست داد.

در آن مسابقه جذاب و دیدنی داوود حقی در دقیقه پنجم بازی از روی نقطه پنالتی دروازه سید مهدی رحمتی دروازه‌بان آن روزهای سپاهان را باز کرد و گل حمیدرضا فرزانه در دقیقه ۵۵ مسابقه صبا را در آستانه کسب ۳ امتیاز قرار داد اما اخراج داوود حقی کار صبا را سخت کرد.

جواهیر سوکای مهاجم آلبانیایی تبار سپاهان در صحنه ای از دیدار برابر صبا در اصفهان در اسفند ۹۱

گلی که ابراهیم توره در دقیقه ۸۷ مسابقه به ثمر رساند اختلاف را کم کرد و فشار سپاهان را در دقایق پایانی بیشتر کرد و سرانجام در دقیقه چهارم وقت‌های تلف شده، محسن قهرمانی به سود سپاهان پنالتی گرفت و هادی عقیلی با گل کردن آن ضربه پنالتی، صبا را در حسرت برد باقی گذاشت.

در بازی شماره ۵ صبای قم و سپاهان در فصل ۹۰-۸۹، در هفته چهاردهم دو تیم روز دوشنبه ۱۱ بهمن ۸۹ در قم، صبا باز هم نتوانست در خانه سپاهان را شکست دهد و آن مسابقه هم با تساوی یک بر یک خاتمه پذیرفت.

در آن مسابقه سید جلال حسینی در نیمه نخست سپاهان را پیش انداخت و در وقت تلف شده نیمه نخست علیرضا می‌رشفیعیان گل تساوی بخش صبا را وارد دروازه رحمتی کرد تا رکورد شکست ناپذیری سپاهان در قم حفظ شود.

نبرد ششم صبای قم و سپاهان، در فصل ۹۰-۸۹، روز دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ برگزار شد که صبا در آن مسابقه تلاش دو تیم در ورزشگاه فولادشهر اصفهان بدون رد و بدل شدن گلی به پایان رسید.

در فصل ۹۱-۹۰ و در هفتمین رویارویی لیگ برتری صبای قم و سپاهان، روز دوشنبه ۱۷ مرداد سال ۱۳۹۰ و در هفته دوم لیگ بر‌تر، صبا باز هم در قم برابر سپاهان متوقف شد و در روزی که بازیکنانی چون حسین اشجاری، فابیو جانواریو و فرزاد حاتمی برای سپاهان به میدان رفتند دیدار دو تیم بدون رد و بدل شدن گلی به انتها رسید.

در بازی برگشت این فصل روز چهارشنبه ۲۱ دی ماه ۱۳۹۰، صبا بالاخره به روند پیروز نشدن برابر سپاهان پایان داد و در فولادش هر اصفهان موفق شد زرد پوشان اصفهان را با نتیجه ۲ بر یک شکست دهد.

در آن مسابقه محرم نویدکیا در نیمه نخست سپاهان را پیش انداخت اما در دقایق نخستین نیمه دوم حسن اشجاری مدافع سپاهان به اشتباه دروازه تیم خودی را گشود و گل دقیقه ۶۰ سید مرتضی هاشمی‌زاده پیروزی دلچسبی را برای صبای قم تثبیت کرد.

بازی شماره ۹ صبا و سپاهان در لیگ بر‌تر ۹۲-۹۱ روز جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۱ در ورزشگاه یادگار امام (ره) قم بود که در آن مسابقه جالب در دقیقه اول وقت تلف شده بازی امید ابراهیمی دروازه صبا را گشود تا سپاهانی‌ها در آستانه یک پیروزی شیرین با گلی دیرهنگام قرار بگیرند اما ۲ دقیقه بعد و در حالی که همه منتظر سوت پایان مسابقه بودند میلاد سلیمان فلاح دروازه سپاهان را فرو ریخت تا بازی با تساوی یک بر یک خاتمه یابد.

محمد غلامی مهاجم سابق سپاهان در دیدار صبا و سپاهان در شهریور ۹۲ دو گل برای تیمش به ثمر رساند

دو تیم روز ۱۸ اسفند ۹۱ در بازی برگشت خود در لیگ بر‌تر ۹۲-۹۱ در اصفهان به مصاف هم رفتند که در آن مسابقه سپاهان موفق به پیروزی ۲ بر صفر بر صبا شد و امین جهان عالیان و جواهیر سوکای برای اصفهانی‌ها گلزنی کردند.

دو تیم سپس روز جمعه اول شهریور ۹۲ در یازدهمین رویارویی خود در لیگ بر‌تر ۹۲-۹۳ و در هفته ششم، در اصفهان به مصاف هم رفتند که صبای قم آن مسابقه را ۲ بر یک به حریف باخت در شرایطی که محمد غلامی بازیکن کنونی راه آهن، در نیمه نخست دو گل به صبا زد و گل دیرهنگام حمیدرضا پاکیزه نتواسنت مانع از باخت صبای محمد مایلی کهن شود.

دوازدهمین و آخرین تقابل دو تیم نیز در فصل گذشته، روز شنبه ۱۴ دی ۹۲ انجام شد که نبرد دو تیم در زمین صبا با تک گل دقیقه ۱۱ مهدی شریفی به سود سپاهان به پایان رسید.

صبا و سپاهان در سال ۸۸ در جام حذفی نیز با هم روبرو شدند که در آن مسابقه صبای قم توانست در خانه با تک گل محسن بیاتی نیا سپاهان را که در آن زمان امیر قلعه نویی را بر روی نیمکت خود داشت شکست دهد.

مسابقه عصر پنج شنبه دو تیم صبای قم و سپاهان، مسابقه شماره ۱۳ دو تیم در تاریخ لیگ بر‌تر از زمان انتقال صبا به قم و گرفتن نام صبای قم به جای صبا باتری تهران است در حالی که در تاریخ دیدارهای دو تیم، یک پیروزی برای صبای قم، ۵ پیروزی برای سپاهان و ۶ تساوی در بازی این دو تیم رقم خورده است.

سهم صبا از بازی‌های گذشته با سپاهان ۹ گل و سهم حریف ۱۶ گل بوده و سپاهان هرگز نتوانسته است صبا را با اختلاف بیش از ۲ گل شکست دهد ضمن اینکه از آخرین باری که دو تیم با هم مساوی کرده‌اند ۲ سال می‌گذرد و صبا هم بیش از دو سال و نیم است که موفق به بردن سپاهان نشده است.

صبا در ۵ رویارویی اخیرش با سپاهان موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش نشده است و در دو بازی اخیرش برابر سپاهان در اصفهان، بازنده بوده است.

دیدار تیم‌های فوتبال صبای و سپاهان در هفته نهم چهاردهمین دوره لیگ بر‌تر فوتبال از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه روز پنج شنبه ۲۷ شهریور در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار می‌شود.

گزارش از حامد اسماعیلی

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcc0xqi.2bqmx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما