شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب : 16024
امام جمعه قم:

راه حل مسائل سوریه، راه حل نظامی نیست

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم با بیان اینکه راه حل مسائل سوریه، راه حل نظامی نیست، گفت: جنگ تحمیلی جنگ بین ایران و عراق نبود، بلکه در دفاع مقدس جنگ تمام عیار را بین ایران و تمام دنیا را شاهد بودیم و دنیا یکپارچه برای کمک به عراق بسیج شده بود.
راه حل مسائل سوریه، راه حل نظامی نیست
به گزارش قم‌نیوز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه قم با اشاره به فرصت زندگی دنیوی اظهار کرد: انسان ها باید در ین دنیا برای خود توشه ای را جمع کنند که این دنیا، خانه عمل است و آخرت خانه پاداش است و انسان خود را باید از دنیا جدا کند.
 
امام جمعه قم ائمه معصومین (ع) را انسان های اسوه برای جامعه دانست و افزود: امام رضا (ع) القاب متعددی را همچون رضا، عالم آل محمد (ص) و بضعه النبی (ص) را داشتند که این القاب را ائمه معصومین (ع) به امام رضا (ع) اعطا کرده بودند.
 
وی اضافه کرد: امام رضا (ع) در دو بعد علمی و عبادی زبانزد عصر خویش بود و ایشان در مناظرات با عالمان ادیان و مذاهب مختلف پیروز شدند.
 
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: جنگ تحمیلی جنگ بین ایران و عراق نبود، بلکه در دفاع مقدس جنگ تمام عیار را بین ایران و تمام دنیا را شاهد بودیم و دنیا یکپارچه برای کمک به عراق بسیج شده بود.
 
وی تصریح کرد: ملت ایران در انقلاب اسلامی به نام اسلام و به رهبری امام خمینی (ره) قیام کرده بود و جمهوری اسلامی ایران هیچ وابستگی به دو قطب شرق و غرب نداشت و شعارهای انقلاب اسلامی باعث هراس ابرقدرت ها شده بود.
 
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به رمز موفقیت جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس اظهار کرد: رزمندگان در دوران دفاع مقدس با امید به خدا و امداد الهی وارد میدان ها می شدند و شهادت در آن دوران بین جوانان و خانواده ها به عنوان یک افتخار مطرح شده بود که وجود چنین شرایطی سبب پیروزی جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس شد. 
 
امام جمعه قم دفاع مقدس را دارای درس های بزرگی دانست و افزود: از جمله درس های دفاع مقدس این بود که عامل معنویت تعیین کننده است و ما باید از رزمندگان دفاع مقدس قدردانی کنیم و ارزش های دفاع مقدس را به نسل جوان نیز منتقل کنیم و هنرمندان وظیفه دارند که صحنه های غرورآفرین دفاع مقدس را به تصویر بکشند تا نسل جوان با دفاع مقدس آشنا شود.
 
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها گفت: دانشگاه های کشور باید پرچمدار علم همراه با اخلاق باشد و نباید فضاهای تند سیاسی مسائل علمی را در دانشگاه ها تحت شعاع قرار دهد و ما خاطرات خوبی را از گذشته در این باره نداریم و در آن دوران دانشگاه ها مبدل به اتاق جنگ شده بودند، اما ملت ایران دیگر اجازه تکرار چنین حرکت هایی را نمی دهد.
 
آیت الله حسینی بوشهری ورود جدی دولت را به مسائل اقتصادی ضروری دانست و افزود: دولت باید از گران شدن کالاها جلوگیری کنند و من از رئیس جمهور تشکر می کنم که سفارش به حجاب و عفاف کرد و انتظار پیگیری چنین مسائلی را در کشور دارم.
 
امام جمعه قم با اشاره به بحران سوریه اظهار کرد: راه حل مسائل سوریه، راه حل نظامی نیست و در حالی که دشمنان بر طبل جنگ بر ضد سوریه می کوبیدند، اما ملت های آزاده بی کار نبودند و آمدن دشمنان به منطقه آغاز خط نابودی آنها است.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcc0xqs.2bqei8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما