جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب : 52493
منبع : خبرگزاری فارس
امام جمعه نجف آباد:

شهید حججی یک حجت الهی بود

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه شهر نجف آباد گفت: شهید حججی در عصری که شهادت کم کم در حال فراموش شدن بود، یک حجت الهی بود.
شهید حججی یک حجت الهی بود
شهید حججی یک حجت الهی بود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی حسناتی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به بازتاب شهادت شهید حججی اظهار کرد: برای این شهید در نقاط مختلف کشور حتی روستاهای دور افتاده مراسم بزرگداشت برگزار شد و این به دلیل تمایل قلب‌های مردم به شهید حججی است.

وی ادامه داد: خداوند اراده کرد که وجود یک شهید همچون شهید حججی، عالم را منقلب کند و این به دلیل ویژگی‌های این شهید مدافع حرم است.

امام جمعه نجف آباد افزود: امام صادق(ع) برای شیعیان پنج ویژگی معین کردند، نخستین ویژگی شیعیان این است که اهل هدایت هستند، شیعه فهیم و دارای علم و معرفت است، نزول قرآن هم برای هدایت بود.

حسناتی با اشاره به ویژگی‌های شهید حججی اظهار کرد: این شهید کار بدون فهم، علم، معرفت و مطالعه انجام نمی‌داد، نماز جمعه یک پایگاه برای شهید حججی و دوستانش بود و آن‌ها هر هفته در حاشیه نماز جمعه کتاب‌های مناسب را در اختیار مردم می‌گذاشتند، شهید حججی برای گسترش فرهنگ کتابخوانی تلاش کرد.

وی ادامه داد: شیعه اهل تقوا است، منزلت انسان به اندازه مراقبه ای است که او انجام می‌دهد، شهید حججی در بین جامعه گمنام بود، اما دوستان این شهید تاثیر مراقبه را در کلام، بیان و رفتار شهید حججی می‌دیدند، این شهید با اراده پولادین خود تقوا را رعایت می‌کرد.

امام جمعه شهر نجف آباد افزود: همه وجود انسان شیعه باید خیر باشد، در هر میدان خیری که پیش می‌آید، انسان شیعه هدایت یافته با تقوا باید در آنجا حضور پیدا کند.

حسناتی اهل ایمان بودن را از ویژگی‌های شهید حججی دانست و تصریح کرد: یکی از مهم ترین ویژگی‌های یک انسان شیعه مومن بودن است و عالی ترین ویژگی انسان شیعه ایمان است، تعریف ایمان، باور قلبی عمیق است، البته برخی از افراد اهل تقوا هستند، اما در یک میدان امتحان سخت، میدان را خالی می‌کنند.

وی ادامه داد: شهید حججی با همه وجودش به خدا، معاد، وحی، نبوت و امامت معتقد بود، این شهید در عصر غیبت به دنبال عملی کردن خواسته‌های مقام معظم رهبری بود و در این راستا برای گسترش فرهنگ کتابخوانی در میان مردم تلاش کرد.

امام جمعه شهر نجف آباد افزود: یک شهید 25 ساله همچون شهید حججی در میدان نبرد آرزوی شهادت می‌کرد، امثال این جوانان معلمان اخلاق هستند. کسی برای شهید حججی جز خود این شهید تبلیغ نکرد، نگاه شهید حججی و شجاعت و شهامت این شهید در لحظه اسارت مردم را به سوی او جذب کرد.

حسناتی با اشاره به ویژگی‌های شیعیان در کلام اهل‌بیت(ع) اظهار کرد: امام صادق(ع) فرمود یکی از ویژگی‌های شیعیان این است که آن‌ها در هر میدانی پیروز هستند، شهید حججی در ابتدا با نفس خودش مبارزه کرد و او خودسازی داشت. این شهید با اهل‌بیت(ع) ارتباط داشت و برای شهید شدن نذر کرد که چهل هفته به مسجد مقدس جمکران برود.

وی با بیان اینکه تکلیف شیعیان زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) است ادامه داد: شهید حججی برای دفاع از همه مستضعفین عالم تلاش می‌کرد.

امام جمعه شهر نجف آباد افزود: در چهره شهید حججی در اسارت، صبوری و مقاومت را دیدیم، در نسل این شهید عالمان خدوم به قرآن و اسلام زیادی بودند، بیت آیت‌الله حججی در استان معروف هستند، پدر شهید حججی یک کشاورز بود، اما به تلاش برای کسب رزق حلال اصرار داشت.

حسناتی با اشاره به ضرورت حمایت از مجموعه‌های فرهنگی خودجوش در کشور اظهار کرد: بهترین راه برای تربیت جوانان، ایجاد و تقویت مجموعه‌های فرهنگی آتش به اختیار است، باید به این مجموعه‌ها کمک کنیم و شهید حججی در مجموعه شهید کاظمی تربیت شد.

وی ادامه داد: شهید حججی اهل شهر نجف آباد بود، این شهر چهار قرن پیش به دست شیخ بهایی تاسیس شد و شهر نجف آباد در دوران جنگ تحمیلی دو هزار و 500 شهید تقدیم اسلام کرد، یکی از شهدای معروف این شهر، سردار شهید کاظمی است که در هنگام شهادت فرمانده نیروی زمینی سپاه بود.

امام جمعه نجف آباد افزود: حوزه علمیه این شهر در هنگام دوران دفاع مقدس 300 طلبه داشت که از این طلبه‌ها حدود 110 نفر در جبهه‌های جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند، بیشتر روحانیون شهر نجف آباد در هنگام جنگ تحمیلی پدر شهید هستند.

حسناتی با اشاره به وضعیت حوزه‌های علمیه شهر نجف آباد اظهار کرد: اکنون حوزه علمیه برادران این شهر 500 طلبه و حوزه علمیه خواهران شهر نجف آباد 800 طلبه دارد و حدود 40 هزار دانشجو در این شهر داریم.

امام جمعه شهر نجف آباد افزود: امروز شاهد انتقال معارف اهل‌بیت(ع) از شهر قم به نقاط دیگر جهان هستیم و انقلاب اسلامی ایران اکنون صادر شده است.

حسناتی، شهید حججی را یکی از رمز و رازهای الهی دانست و تصریح کرد: این شهید در عصری که شهادت کم کم در حال فراموش شدن بود، یک حجت الهی بود و ما نباید از حجت‌های الهی غافل باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید راه و فرمایشات رهبر معظم انقلاب را پاس بداریم و پیوسته منتظر امام زمان(عج) باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc10qp.2bqio8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما