يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 46643
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر مجتمع آموزشی تربیتی هدی عنوان کرد

2 هزار دانش‌آموز و زبان‌آموز مخاطبان مجموعه آموزشی هدی/ثبت‌نام برای پذیرش سال 96 از 15 اسفند تا اول اردیبهشت

قم نيوز : قم نیوز: مدیر مجتمع آموزشی تربیتی هدی گفت: 2 هزار دانش‌آموز و زبان‌آموز در گروه‌های سنی گوناگون در قم و سایر شهرستان‌ها مخاطبان مجتمع آموزشی هدی وابسته به جامعه الزهرا (س) هستند.
2 هزار دانش‌آموز و زبان‌آموز مخاطبان مجموعه آموزشی هدی/ثبت‌نام برای پذیرش سال 96 از 15 اسفند تا اول اردیبهشت
به گزارش قم نیوز، علیرضا کبیری پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در جامعه الزهرا (س) برگزار شد، با اشاره به رسالت اصلی این مرکز علمی حوزوی اظهار کرد: رسالت اصلی جامعه الزهرا (س) زمینه‌سازی تحصیل و تربیت بانوان، هماهنگ با برنامه‌های حوزوی است.

وی تأثیرات تعلیم و تربیت دختران امروزی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: فعالیت‌های مناسب برای تعلیم و تربیت دختران در جامعه کنونی می‌تواند تأثیر مطلوبی در تربیت مادران و بانوان فردای کشور داشته باشد.

مدیر مجتمع آموزشی تربیتی هدی بیان کرد: تعامل و بهره‌گیری آموزش و پرورش با نهادهای حوزوی، موجب سهولت دستیابی به اهداف عالی ترسیم شده در عرصه‌ تعلیم و تربیت در نظام اسلامی است.

وی با اشاره به زمان تأسیس دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی هدی، عنوان کرد: پس از گذشت پنج سال از تأسیس جامعه الزهرا(س) به فرمان امام خمینی(ره)، با کسب مجوز قانونی از وزارت آموزش ‌و ‌پرورش این دبیرستان در قم تأسیس و به تدریج در شهرهای کرمان، کهنوج و رفسنجان نیز دبیرستان‌هایی در همین رشته ایجاد شد.

کبیری گفت: پس از مشاهده نتایج درخشان مدارس علوم و معارف اسلامی جامعه الزهرا (س) و با توجه به نیازهای مردم و رفع دغدغه خانواده‌های متدین و شناسایی استعدادهای برتر از سنین پایین‌تر برای عمق بخشیدن به کارهای تربیتی و نهادینه کردن آن‌ها، مجتمع آموزشی تربیتی غیردولتی هدی نسبت به ایجاد دبستان هدی در سال 1386 اقدام کرد.

وی افزود: به تدریج این مدارس از سال 86 تا کنون گسترش یافته و دبیرستان دوره‌ دوم در رشته‌های مختلف علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضی نیز ایجاد شد.

مدیر مجتمع آموزشی تربیتی هدی هدف از ایجاد چنین مجموعه آموزشی را نهادینه‌سازی فرهنگ ناب و انسان‌ساز در سایه‌ی فضای معنوی و الهام‌بخش حوزه ذکر کرد و گفت: این مجموعه با برخورداری از امکانات و توشه غنی اساتید و فرهیختگان توانسته گام‌های مؤثری در زمینه‌سازی و قوام بخشی تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش کشور بردارد.

 وی بیان کرد: این مجتمع آموزشی تربیتی از بدو تأسیس و فعالیت تا کنون توانسته حضور دانش پژوهانی را درک کند که استعدادهای بالقوه خود را در راه تربیت دینی و تقویت اعتقادی و التزام به ارزش‌های انقلاب اسلامی صرف کردند.

کبیری عنوان کرد: مجتمع هدی، با جامعه مخاطب بیش از دو هزار نفر دانش آموز و زبان آموز در قم و شهرستان‌ها با مدیریت مستقل و با حضور کارشناسان قرآنی، آموزشی، پرورشی، فناوری، مالی و مجموعه‌ای حدود 400 نفر به امر تدریس و امور اجرایی آموزشگاه‌ها  اهتمام دارد.

وی با تأکید براینکه مجتمع هدی در همه مقاطع تحصیلی آموزشگاه دارد، گفت: پیش دبستانی، دبستان‌های دوره‌ نخست و دوم، دبیرستان‌های دوره‌ نخست و دوم و  دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی هدی در قم، از جمله آموزشگاه‌های این مجموعه است.

کبیری بیان کرد: فعال‌سازی دبیرستان بزرگ‌سالان معارف اسلامی و پیش‌دبستانی در نوبت عصر از ویژگی‌های خاص سال تحصیلی 1396 در مجتمع هدی است.

وی هدف از تشکیل دبیرستان بزرگ‌سالان در رشته‌ علوم و معارف اسلامی در جامعه‌الزهرا(س) را پیشگیری از ترک تحصیل دخترانی که به دلیل تأهّل از حضور در دبیرستان روزانه منع می‌شوند، دانست و گفت: این مجموعه برای هموار سازی راه تحصیل در رشته‌ علوم و معارف اسلامی برای بانوانی که به دلیلِ بالا رفتن سن نمی‌توانند از آموزشگاه‌های روزانه استفاده کنند، تسهیل ادامه تحصیل برای تمام علاقه‌مندان به این رشته، راه‌اندازی شد.

مدیر مجتمع آموزشی تربیتی هدی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره تحصیل برخی بانوان به صورت نیمه وقت در این مرکز گفت: برای آسان‌سازی تحصیل و رفع دغدغه‌های بانوان طلبه؛ اقدامات لازم برای دریافت مجوز فعالیت پیش‌دبستانی در نوبت عصر صورت گرفت و این مجوزها دریافت شد.

وی آغاز فرایند پذیرش در این مجتمع را از 15 اسفندماه سال جاری ذکر و تصریح کرد: پیش ثبت‌نام آن تا یکم اردیبهشت سال جدید ادامه دارد.

کبیری با اشاره به ظرفیت ورودی این مجتمع ادامه داد: پیش‌دبستانی هدی با ظرفیت ورودی 140 نفر در نوبت صبح و همین میزان در نوبت عصر، دبستان‌های هدی با ظرفیت ورودی 250 نفر در پایه‌های مختلف، دبیرستان‌های هدی با ظرفیت ورودی 200 نفر در پایه‌های مختلف و دبیرستان معارف اسلامی با ظرفیت ورودی 120 نفر در پایه‌ دهم ثبت‌نام می‌کند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcc1eq0.2bqe08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما