پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۸
کد مطلب : 26663

نشست معاونان فنی و حرفه‌ای و اداره کل زندان‌های قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: با هدف توانمندسازی آسیب‌دیدگان اجتماعی نشستی با حضور معاونان و مسئولان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و اداره کل زندان‌های استان قم برگزار شد.
نشست معاونان فنی و حرفه‌ای و اداره کل زندان‌های قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز، در راستای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای اقشار آسیب‌دیده و مددجویان زیرپوشش اداره کل زندان‌ها نشست مشترکی ظهر امروز با هدف هماهنگی اجرای آموزش‌های مهارتی با حضور معاونان و مسئولان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و اداره کل زندان‌های استان تشکیل شد.

این جلسه با هدف اجرای سیاست توانمندسازی آسیب‌دیدگان اجتماعی از طریق آموزش‌های مهارتی سند راهبردی مهارت و فناوری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و توانمندسازی زندانیان برای ایجاد زمینه‌های اشتغال پس از آزادی برگزار شد.

هدف دیگر از برگزاری این نشست توسعه آموزش‌های مهارتی برای مددجویان زیرپوشش اداره کل زندان‌های استان است.

در این نشست تفاهم‌نامه همکاری آموزشی در سطح مدیران کل دو دستگاه با هدف افزایش کمی و کیفی دوره‌های آموزشی ویژه مددجویان منعقد شد.

در این جلسه همچنین بر اساس امکانات دو اداره کل و حضور مددجویان در کارگاه‌های آموزشی، بازدید مسئولان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای از ساختمان جدیدالتاسیس کانون اصلاح و تربیت و سایر مکان‌های آموزشی اداره کل زندان، سرعت و در اولویت قرار دادن صدور گواهینامه مددجویان و تداوم برگزاری جلسات معاونان دو اداره مورد تاکید قرار گرفت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم در حاشیه این نشست آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در اصلاح و تربیت زندانیان و ایجاد اشتغال برای آن‌ها مفید دانست و اظهار کرد: این آموزش‌ها نقش موثری در کاهش معضلات اجتماعی دارد.

احمد عطارنیا با بیان اینکه بیکاری نخستین قدم ارتکاب جرم و بزهکاری است خاطرنشان کرد: در راستای کاهش پیامدهای ناشی از بیکاری، توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ترویج این امر ضروری است.

وی به فعالیت‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مستقر در زندان قم اشاره و تصریح کرد: در سه ماه نخست سال‌جاری ۱۱ دوره آموزشی در قالب ۶ حرفه به مدت ۱۶ هزار و ۵۲۸ نفر ساعت برای ۱۷۹ نفر از مددجویان این مرکز برگزار شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم یادآور شد: آموزش‌های مهارتی در ایجاد اشتغال زندانیان و جلوگیری از بازگشت مجدد آن‌ها به زندان نقش ویژه‌ای دارد.

عطارنیا تاکید کرد: یادگیری آموزش‌های فنی و مهارتی برای مددجویان علاوه بر ایجاد شرایط اشتغال، موجب تقویت شخصیت و منزلت اجتماعی آن‌ها می‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcc1eqi.2bqee8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما