پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۰
کد مطلب : 42773
منبع : خبرگزاری فارس
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه:

سالانه 170 میلیون زیارت در 8051 مکان مقدس انجام می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه سالانه گفت: 170 میلیون زیارت در هشت هزار و 51 مکان مقدس انجام می‌شود که با افزایش حمایت‌ها می‌توانیم از این زیارت‌ها استفاده مطلوب‌تری داشته باشیم.
سالانه 170 میلیون زیارت در 8051 مکان مقدس انجام می‌شود
به گزارش قم نیوز،  حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی ظهر امروز در نخستین نشست کمیته زیارت که در تالار اندیشه دانشگاه قم برگزار شد، با بیان اینکه برای مباحث مرتبط با زیارت قوانین مشخصی در مجلس شورای اسلامی تدوین نشده است، اظهار کرد: اکنون بخشی قابل توجهی از کلیات برنامه ششم توسعه تهیه شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید قوانینی برای حمایت از زیرساخت‌های زیارت در مجلس شورای اسلامی مشخص شود، اضافه کرد: سالانه 170 میلیون زیارت در هشت هزار و 51 مکان مقدس انجام می‌شود که با افزایش حمایت‌ها می‌توانیم از این زیارت‌ها استفاده مطلوب‌تری داشته باشیم.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه فراهم‌سازی زیرساخت‌های مورد نیاز برای تامین امنیت زائران باید مورد توجه قرار گیرد، مطرح کرد: در عرصه زیرساختی متاسفانه پشتوانه قانونی برای زیارت نداریم به همین علت شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی نسبت به خدمات‌رسانی به زائران الزام ندارند و فعالیت‌های انجام شده نتیجه هماهنگی و اهتمام برخی از مسؤولان اجرایی است.

وی یادآور شد: قانون‌گذار باید برای سرمایه‌گذاران مرتبط با حوزه زیارت حامیان مشخصی را تعیین کند تا بتوانیم از ظرفیت‌های مردمی استفاده بیشتری داشته باشیم.

شرفخانی از توسعه فعالیت‌های پژوهشی در مورد زیارت طی هشت سال اخیر یاد کرد و ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه توانسته طی سال‌های اخیر با تهیه منابع جامع به دستاوردهای مطلوبی در این حوزه برسد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcc1mq0.2bqim8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما