دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 40793
منبع : خبرگزاری فارس
در جلسه ستاد سیاستگذاری و برنامه‌ریزی اربعین حسینی مطرح شد

ساماندهی کمک‌ها و نذورات مردمی برای زیارت اربعین

قم نيوز : قم نیوز: جلسه ستاد سیاستگذاری و برنامه‌ریزی اربعین حسینی استان قم با حضور مدیران دستگاه‌های مسؤول برگزار و در این جلسه بر ساماندهی کمک‌ها و نذورات مردمی برای زیارت اربعین تاکید شد.
ساماندهی کمک‌ها و نذورات مردمی برای زیارت اربعین
به گزارش قم نیوز، جلسه ستاد سیاستگذاری و برنامه ریزی اربعین حسینی استان قم پیش از ظهر امروز با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در استانداری قم برگزار شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان قم در این جلسه با اشاره به مشکلات زائرین اربعین اظهار کرد: مشکل عمده زائرین اربعین در سال گذشته در مرز مهران، مشکل حمل و نقل بود و وسایل نقل و انتقال مردم از مهران به شهرهای دیگر کشور محدود بود، ما به ایجاد اماکنی با وسایل گرمایشی برای ارائه خدمات به زائرین و اسکان آنها در مرز مهران نیاز داریم.

حجت‌الاسلام علی عزیزی ادامه داد: همچنین پیشنهاد ایجاد یک واحد خبازی را در مرز مهران را دارم تا نیاز زائرین در ایام اربعین تامین شود، دستگاه‌های مسؤول هم باید سیلندرهای گاز را برای گرمایش زائرین در مرز تامین کنند، بخشی از مشکلات زائرین را هم باید از طریق ستاد کشوری اربعین در وزارت کشور حل کنیم.

وی افزود: سال گذشته کارت‌های ترددی که برای دستگاه‌های خدمت‌رسان صادر شده بود اعتباری نداشت که باید برای این مساله فکری کرد، همچنین باید یک حساب بانکی واحد برای کمک به موکب‌های خدمات‌رسان استان قم اعلام شود تا مردم استان برای کمک سردرگم نشوند و علاوه بر این هم باید سرویس بهداشتی و حمام در کنار موکب‌های استان قم ایجاد شود.

مدیر اداره حج و زیارت استان قم در بخشی از این جلسه در خصوص ثبت نام زائرین اربعین گفت: امسال سامانه سماح برای ثبت نام زائرین اربعین ایجاد شد که اطلاعات این سامانه تا حدی زیادی قابل استناد است و دستگاه‌های خدمت‌رسان می‌توانند که از اطلاعات سامانه سماح برای برنامه‌ریزی استفاده کنند.

اکبر رضایی ادامه داد: امسال هم موکب حضرت معصومه(س) همچون سال‌های پیش به زائرین اربعین خدمت رسانی می‌کند، این موکب در اربعین امسال به درخواست مسؤولان در شهر کربلا برپا خواهد شد، دلیل این اقدام هم این است که موکب حضرت معصومه(س) اسکان دارد و بحث اسکان، نیاز اصلی زائرین در شهر کربلا است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم در بخش پایانی این جلسه با اشاره به بحث اسکان در ایام اربعین گفت: باید کمیته اسکان در ایام اربعین در استان قم فعال‌تر شود، شهر قم بیش از 400 امامزاده دارد و ما باید هر کاری کنیم تا مردم کشور بیشتر با اهل بیت(ع) آشنا شوند. نیمه شعبان امسال نشان داد که قم ظرفیت‌های زیادی دارد و هر چه بیشتر زائر به قم بیاید، مردم قم بیشتر بهره‌مند می‌شوند.

یونس عالی‌پور افزود: جلسات هماهنگی زائرین اربعین در استان قم باید هر دو هفته یک بار برگزار شود. باید بحث اتباع خارجی در زیارت اربعین هم ساماندهی شود و اگر این مساله اتفاق بیفتد، بسیاری از مشکلات هم حل خواهد شد، همچنین باید هماهنگی‌های لازم با صنوف مختلف همچون نظام پرستاری برای اعزام‌های تخصصی در ایام اربعین صورت بگیرد.

وی ادامه داد: باید از امروز اطلاع‌رسانی‌های لازم برای ساماندهی کمک‌ها و نذورات مردمی برای زیارت اربعین آغاز شود، همچنین ثبت‌نام خادمان افتخاری هم از طریق ستاد صورت بگیرد، علاوه بر این هم باید کمیته بهداشت ستاد زیارت اربعین استان قم فعال شود.

معاون هماهنگی امور زائرین استان قم با اشاره به بحث زیارت اربعین اظهار کرد: باید به سمتی برویم که خدمات‌رسانی ما به زائرین اربعین بیشتر شود، همچنین باید جمعی از مدیران استان قم به مرز و شهر مهران بروند و از امکانات در آن منطقه بازدید کنند و مذاکراتی با مسؤولان محلی داشته باشند تا جلسه بعدی ستاد اربعین استان قم در استان ایلام برگزار شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcc1mq0.2bqxo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما