يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۹
کد مطلب : 27743
عضو مجلس خبرگان رهبری:

صلح هوشیارانه امام حسن (ع) نرمشی همراه با شجاعت و قهرمانی بود‌

قم نيوز : قم نیوز : عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: صلح هوشیارانه امام حسن (ع) که تنها در راستای مکتب اهل بیت (ع) و حفظ اسلام صورت گرفت، نرمشی همراه با شجاعت و قهرمانی بود.
صلح هوشیارانه امام حسن (ع) نرمشی همراه با شجاعت و قهرمانی بود‌
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در گفت‌و‌گو با تسینم در قم، با اشاره به فرارسیدن سالروز شهات امام حسن مجتبی (ع) و علت پذیرفتن مفاد صلح نامه توسط ایشان اظهار داشت: شرایطی که در دوران زندگی امام حسن مجتبی (ع) ایجاد شده بود، سبب شد تا تنها راه ایشان پذیرفتن صلح باشد تا دین اسلام پابرجا بماند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اهمیت صلح امام حسن(ع) در تاریخ اسلام افزود: در دوران زندگی امام حسن (ع) صلحی انجام شد که در تاریخ بشر بی‌سابقه بود و زمینه قیام امام حسین (ع) را ایجاد کرد‌‌ همان گونه که صلح حدیبیه در زمان پیامبر (ص) سبب فتح مکه شد.
 
استاد حوزه علمیه با اشاره به تلاش و اقدامات موثر ائمه (ع) جهت نشر مکتب اسلام عنوان کرد: ما صلح امام حسن (ع) و قیام امام حسین (ع) را همانند هم می‌دانیم چون هر دو در یک جهت بوده که فقط با تغییر شرایط و با هدف نشر مکتب الهی توسط این دو امام (ع) شکل گرفت.
 
وی با تاکید بر شرایط سخت دوران امام حسن (ع) تصریح کرد: فرماندهان لشکر امام حسن (ع) با معاویه قرارداد بسته بودند و ارتباط سری با او داشتند. فضای خاصی علیه امام حسن (ع) ایجاد شده بود به دلیل خیانت خواص و مشکلاتی برای امام حسن (ع) رقم خورد ایشان درجهت حفظ اسلام مجبور به پذیرش صلح نامه شد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اقدام هوشیارانه امام حسن (ع) که تنها در راستای مکتب اهل بیت (ع) و حفظ اسلام صورت گرفت، نرمشی همراه با شجاعت و قهرمانی بود.
 
آیت‌الله ایمانی گفت: این صلح از شخصی دیگر جز امام حسن (ع) امکان پذیر نبود که نتیجه مهم و زمینه‌ساز این صلح قیام امام حسین (ع) علیه حکومت ظالم بود.
 
استاد حوزه علمیه با اشاره به آثار و برکات صلح امام حسن (ع) برای اسلام خاطر نشان کرد: پس از صلح امام حسن (ع) قیام امام حسین (ع) ایجاد شد و اسلام را بیمه کرد تا کسی نتواند اسلام را منحرف کند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcc1mqi.2bqm08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما