شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب : 15773
امام جمعه قم:

برخی کشورهای به ظاهر اسلامی دست در دست دشمنان اسلام گذاشته‌اند

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: در حالی که دو کشور غیر مسلمان روسیه و چین از مردم مظلوم این کشور حمایت می‌کنند اما کشورهای به ظاهر اسلامی به نام خادمان حرمین شریفین، دست در دست دشمنان اسلام گذاشته اند.
برخی کشورهای به ظاهر اسلامی دست در دست دشمنان اسلام گذاشته‌اند
به گزارش قم نیوز، آیت الله محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم با اشاره به سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: دوران حضور این دو بزرگوار در ریاست جمهوری و نخست وزیری، بسیار کوتاه بود اما در این دوران کوتاه به‌گونه‌ای عمل کردند که جاودانه شدند.
 
امام جمعه قم افزود: ایمان به خدا، تبعیت از ولایت، صفا، ساده‌زیستی، حرکت در چارچوب قانون، گذشت از مال و جان در راه اسلام و توجه خاص به حضرت ولی عصر(عج) از جمله ویژگی‌های این دو شهید بزگوار بود.
 
آیت الله سعیدی تصریح کرد: نامگذاری هفته دولت به نام این دو شهید بزرگوار به خاطر این است که الگوی دولت قرار گیرند و امسال نیز در هفته دولت، اعضای هیئت دولت به حضور رهبر انقلاب رسیدند.
 
وی افزود: قانون گرایی، تکیه بر ظرفیت درونزای کشور و سلامت اخلاقی از جمله نکاتی بود که رهبر انقلاب بر آن تکیه کردند و رونق تولید، ایجاد تحرک در صحنه اقتصادی و برخورد قاطع با فساد، رشوه و پارتی بازی، از جمله توصیه‌های رهبر انقلاب به دولت بود.
 
تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل بیت(س)، با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) خاطرنشان کرد: اقامه عزا برای آن حضرت، فرصتی برای شنیدن رهنمودهای آن حضرت است و باید از آن استفاده شود.
 
وی اضافه کرد: امام صادق(ع) به عنوان رئیس مذهب شیعه خطاب می‌شوند اما این به معنی نیست که شیعه با این عنوان قبل از این وجود نداشته است، زیرا شیعه از زمان حضرت محمد(ع) وجود داشته است.
 
آیت الله سعیدی تصریح کرد: لفظ شیعه علی(ع) توسط شخص پیامبر ذکر شده است و در کتب اهل سنت نیز آمده است بنابراین مذهب شیعه در زمان امام صادق(ع) تاسیس نشده و متعلق به زمان رسول الله(ص) است اما حوادث بعد از پیامبر، نگذاشت این مذهب آن طور که مدنظر پیامبر اسلام بود، گسترش پیدا کند.
 
وی با اشاره به سالروز ناپدید شدن امام موسی صدر و شهید کاوه و آیت الله قدوسی، اظهار کرد: خون شهدا ضامن شیعه است، فرصت پنجم انشاء الله با ظهور امام زمان(عج) اتفاق می‌افتاد.
 
امام جمعه قم با اشاره به مسائل سوریه، اظهار کرد: در حالی که دو کشور غیر مسلمان روسیه و چین از مردم مظلوم این کشور حمایت می‌کنند اما کشورهای به ظاهر اسلامی به نام خادمان حرمین شریفین، دست در دست دشمنان اسلام گذاشته اند.
 
وی افزود: این کشورهای اسلامی که از جماعت تکفیری حمایت می‌کنند، روی گرگ‌ها را سفید کرده اند و این آتش عاقبت دامن خود آنها را می‌گیرد.
 
آیت الله سعیدی با اشاره به سالروز تاسیس قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) تصریح کرد: دفاع از هوا و فضای ایران، با زحمت آ‌ن‌ها محقق می‌شود و ازاین رو برای آن‌ها آرزوی صحت، سلامت و دقت را داریم.


انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcc1mqs.2bqpm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما