شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : 14963
مدیر آفرینش‌های حوزه هنری قم:

قلم، جایگاه مقدسی در باورهای دینی ما دارد

قم نيوز : قم نیوز: مدیر آفرینش‌های حوزه هنری استان قم گقت: قلم جایگاه مقدسی در باورهای دینی ما دارد و ارزش خاصی برای آن قائل هستیم.
روز قلم
روز قلم
به گزارش قم نیوز، سید محمد جواد شرافت اظهار کرد: قلم جایگاه مقدسی در باورهای دینی ما دارد و حتی سوره ای هم به عنوان قلم در قرآن آمده است.

دبیر انجمن شعر طلاب کشور افزود: منظور از قلمی که خداوند به آن قسم خورده قطعأ هر قلمی نیست، زیرا قلم همان طور که می‌تواند یک نفر را به راه راست هدایت کند، از طرف دیگر هم می‌تواند باورها و عقاید دیگری را ویران کند و این همه از تأثیرگذاری قلم است.

شرافت تصریح کرد: قطعأ تاکیدی که در قلم و باورهای دینی ما است، مربوط به قلمی است که به زندگی فردی و اجتماعی ما کمک کند و به شخصیت افراد تعالی بخشد.

مدیر آفرینش‌های حوزه هنری استان قم، با اشاره به نیاز هنرمند به استفاده از باورهای دینی، افزود: نویسنده اگر بخواهد از باورهای دینی بهره مند باشد و اعتقادات دینی خود را بنویسد، باید دو کار را انجام دهد، اول این که قلم خود را از لحاظ تکنیکی و فنی تقویت کند و در مرحله دوم باید وجود خود را از لحاظ معرفتی تقویت کند.

شرافت با اشاره روز قلم، تصریح کرد: ثبت این روز در تقویم به این معنی نیست که در روزهای دیگر سال به آن توجه نکنیم بلکه در حالت کلی ثبت یک روز در تقویم برای پر رنگ تر شدن آن است و باید به این روز بیشتر توجه شود.

وی با اشاره به مشکلات عمده اهل قلم افزود: تشکل‌های فراگیر در قم برای اهل قلم وجود ندارد یا ضعیف است و دلیل فراگیر نشدن تشکل‌های اهل قلم این است که در حال حاضر در قم محل مناسب برای هنرجویان ادبی وجود ندارد.

دبیر انجمن شعر طلاب کشور با اشاره به نقاط قوت در زمینه آفرینش‌های هنری در قم، اظهار کرد: یکی از نقاط قوت در آفرینش‌های هنری، وجود اساتید به نام در قم است و در زمینه شعر و ادب از از این نظر مشکلی نداریم و از بهترین اساتید برخوردار هستیم.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcc1oqs.2bq0e8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما