پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 16943
مسئول امور سینمایی اداره ارشاد قم:

سینماهای قم پاسخگوی نیاز سینمایی مردم استان نیست

قم نيوز : قم نیوز: مسئول امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه تعداد و ظرفیت سینماهای قم پاسخگوی نیاز مردم استان نیست، گفت: این شهر نیازمند احداث چندین سینمای جدید و استاندارد است.
سینماهای قم پاسخگوی نیاز سینمایی مردم استان نیست
به گزارش قم نیوز, محمدکاظم رضوانی امروز با تاکید بر ضرورت احداث سینماهای استاندارد در قم، به ارائه گزارشی از وضعیت سینماهای موجود استان پرداخت و اظهار داشت: در استان قم تعداد سینماها در حال حاضر به شش باب و هفت سالن می‌رسد که نحوه فعالیت مختلفی دارند.
 
وی با بیان اینکه سینما شهر آفتاب با مالکیت سیدمحمد برقعی و ظرفیت 350 نفر در حال بازسازی مجدد است، تصریح کرد: سینما استقلال قم با ظرفیت 380 نفر به مالکیت سیدمرتضی حسینی نیز در نوبت بازسازی قرار دارد.
 
رضوانی به دو سینمای خارج از رده فعالیت در قم اشاره کرد و گفت: سینما نور به مالکیت سازمان تبلیغات اسلامی و سینما مفید، مجموعا ظرفیت یک هزار نفر را دارند که متاسفانه خارج از رده فعالیت هستند.
 
مسئول امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: سینما تربیت با ظرفیت 400 نفر به مالکیت آموزش و پرورش و سینما وتوس قم به مالکیت هادی کریمخانی که دارای دو سالن و ظرفیت 300 نفر است در قم فعالیت دارند.
 
وی با بیان اینکه این دو سینمای فعال قم تنها می‌توانند پاسخگوی 700 علاقه‌مند به سینما باشند، لذا این استان نیازمند سینماهای بیشتری است، تصریح کرد: شرکت سرمایه‌گذاری سروش ایلیا در حال ساخت سینمایی با عنوان سروش ایلیا در قم است که با سه سالن ظرفیتی 600 نفره دارد و می‌تواند بخشی از نیاز سینمایی قم را رفع کند.
 
رضوانی در بخش دیگری از گزارش خود به فعالیت آموزشگاه‌های آزاد سینمایی استان زیرنظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اشاره کرد و ابراز داشت: این آموزشگاه‌ها در حوزه آموزش رشته‌های سینمایی شامل کارگردانی، بازیگری، جلوه‌های ویژه، عکاسی و تصویربرداری، گریم سینمایی، تدوین و... فعالیت دارند.
 
وی تعداد این آموزشگاه‌ها در قم را هشت مرکز عنوان کرد و افزود: از این تعداد، دو مرکز به دلیل برخی مشکلات غیر فعال هستند اما در دیگر مراکز فعال قم، سالانه نزدیک به 2 هزار هنرجوی مبتدی و حرفه‌ای آموزش می‌بینند.
 
مسئول امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم همچنین به فعالیت 13 موسسه فیلم سازی در این استان اشاره کرد و اظهار داشت: در این موسسات محصولات ویدیویی از جمله فیلم کوتاه، انیمیشن، سریال و... به استثنای فیلم 35 میلی‌متری تولید می‌شود.
 
رضوانی از فعالیت دبیرخانه فیلم کوتاه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خبر داد و بیان کرد: این دبیرخانه وظیفه صدور مجوز فیلم کوتاه در استان را بر عهده دارد که از سال 89 تاکنون مجوز 250 عنوان فیلم کوتاه را صادر کرده است.
 
وی صدور مجوز برای مراکز و استودیوهای خدمات صوتی و تصویری را نیز بر عهده این اداره کل عنوان کرد و گفت: این مراکز و درخواست‌های آنان توسط کمیسیون صدور مجوز فعالیت‌های سینمایی مورد بازدید و کارشناسی قرار گرفته و پس از تایید، مجوز فعالیت آنها توسط این اداره کل صادر خواهد شد که در سال‌جاری سه مرکز در این خصوص مجوز دریافت کرده‌اند.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcc1oqs.2bqe08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما