سه شنبه ۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : 29543
رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال قم:

نخستین مدرسه داوری کشور در قم راه اندازی می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال قم با بیان اینکه قم یکی از قطب‌های پرورش داور فوتبال و فوتسال کشور است، گفت: نخستین مدرسه داوری کشور در قم راه اندازی می‌شود.
نخستین مدرسه داوری کشور در قم راه اندازی می‌شود
به گزارش قم نیوز، محمد فرجی اظهار داشت: حضور علی صفایی به عنوان داور وسط در مسابقات لیگ بر‌تر فوتبال و حمیدرضا طیب طاهری در لیگ بر‌تر فوتسال نشان دهنده ادامه روند رو به رشد داوران فوتسال و فوتسال قم در عرصه کشور است.

وی افزود: پیش از این حسین نجاتی به عنوان کمک داور بین المللی فوتبال ایران که در رویدادهای آسیایی قضاوت کرده بود چهره شاخص داوری قم در سطح ملی بود اما در حال حاضر، پرورش داوران جوان و حضور آن‌ها در سطح لیگ‌های دسته اول و دوم کشور نوید بخش افزایش تعداد داوران لیگ برتری ما در فوتبال و فوتسال است.

رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال قم گفت: قم یکی از قطب‌های پرورش داور فوتبال و فوتسال کشور است و بر اساس برنامه تدوین شده، نخستین مدرسه داوری کشور در قم راه اندازی می‌شود البته این طرح در سال ۹۲ کلید خورد که به دلیل تغییر و تحولات در هیئت فوتبال استان قم، مسکوت ماند با این حال قرار است از سال ۹۴ این طرح عملیاتی شود.

فرجی بیان کرد: فدراسیون فوتبال و کمیته داوران به راه اندازی این مدرسه داوری به عنوان طرح پایلوت داوری کشور نگاه می‌کنند و این طرح در صورت موفقیت می‌تواند انقلابی اساسی در زمینه پرورش داوران جوان ایجاد کند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر داوران برای حضور در کلاس‌های داوری بر اساس قانوان باید حداقل ۱۸ سال تمام داشته باشند اما با پرورش داوران در سنین نوجوانی، می‌توانیم علاوه بر پشتوانه سازی برای آینده داوری کشور، قضاوت مسابقات رده‌های سنی پایه را به داوران کم سن و سال واگذار کنیم تا فضا برای تجربه اندوزی این داوران آینده دار مهیا شود.

وی تصریح کرد: داوران فوتبال و فوتسال با وجود تمرینات سنگین و آزمون‌های دشوار از حق و حقوق ناچیزی بهره‌مند هستند البته حداقل داوران فوتبال قم برای پول قضاوت نمی‌کنند و به دلیل علاقه‌ای که به این کسوت دارند وارد عرصه داوری شده‌اند با این وجود فدراسیون فوتبال باید برای حل این مشکل چاره‌ای بیاندیشد.

فرجی خاطرنشان کرد: استان قم از داوران جوان و تحصیلکرده برخوردار است و برای افزایش کیفی سطح داوری، داوران مسابقات فوتسال و فوتبال در رده استانی از هم تفکیک شده‌اند.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcc1pqi.2bqo08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما