دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب : 39083
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله علوی گرگانی:

نباید در انجام مسؤولیت‌ها کوتاهی کرد/ انفاق تنها مال نیست

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: هر یک از افراد باید به کار و مقام خود توجه کنند و مواظب باشند در مسؤولیت‌ها کوتاهی نکنند و خدمت را به کمال برسانند.
نباید در انجام مسؤولیت‌ها کوتاهی کرد/ انفاق تنها مال نیست
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان و مسؤولان عقیدتی و نظارت بسیج ادارات اظهار کرد: بسیج مسؤولیت سنگینی بر دوش دارد، مسؤولیت آنها در زمینه نظارت و ارشاد بالاتر از دیگران است.

وی خاطرنشان کرد: قرآن بشر را راهنمایی و هدایت می‌کند، امیرمومنان(ع) در خطبه‌ای فرمودند اگر موعظه می‌خواهید قرآن کریم برای شما کافی است و قرآن بهترین موعظه‌گر محسوب می‌شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه انفاق تنها مال نیست، گفت: انفاق مال، علم، خدمت و قدرت را در برمی‌گیرد، بنابراین باید سعی کنید در خدمت و مسؤولیت کوتاهی نکنیم، باید در نظر داشت در زمان کار یا خارج از کار مأموریت الهی بر عهده دارید.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات خلاف نظام و دین را باید اعلام کنید تا بدنه نظام و انقلاب دچار آسیب نشود، در نظر داشته باشید نظارت مسؤولیت بزرگی است و باید روزی در این مورد پاسخگو باشید.

آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: در همه مراحل تدریس، درس و مملکت‌داری و کشورداری آزمونی وجود دارد تا ارزش‌ها مشخص شود، کسانی که مسؤولیت‌شناسی دارند، اجر و پاداش بیشتری دارند و به کسانی که کوتاهی می‌کنند، تذکر داده می‌شود.

وی با بیان اینکه مسؤولیت پیامبر اکرم(ص) بهترین، بالاترین و سنگین‌ترین مسؤولیت‌ها است، گفت: پیامبر اکرم(ص) از سنگینی مسؤولیت گریه می‌کرد، زیرا پیش از بعثت مسؤولیت خودش را در زمینه نماز و عبادت بر عهده‌دار بودند، ولی پس از آن مسؤولیت گروهی را به عهده داشتند.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: خداوند در قرآن فرمودند عذاب شدید برای کسانی است که روز حساب را فراموش کردند، بنابراین باید به کار و مقام خود توجه کنید و مواظب باشید در مسؤولیت‌ها کوتاهی نکنید و خدمت را به کمال برسانید.

وی یادآور شد: بهترین نظام در دنیا نظام جمهوری اسلامی است که طرفدار اسلام و دین است بنابراین باید بر همین اساس عمل کنید.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcc1xq1.2bqo48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما