شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب : 23053

دشمن نمی‌تواند از اتحاد شیعه و سنی سوء استفاده کند

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: امروز در برابر تکفیری‌ها، صهیونیست و آمریکا قرار داریم و دشمنان با تمام توانایی اسلام هراسی و شیعه هراسی ایجاد کرده و می‌خواهند شیعه را نابود کنند و در این جهت لازم است ما اتحاد بین شیعه و سنی را حفظ کرده تا دشمن سوء استفاده نکند.
دشمن نمی‌تواند از اتحاد شیعه و سنی سوء استفاده کند
به گزارش قم نیوز، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر شنبه در دیدار رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و تعدادی مبلغان ایام اعتکاف اظهار کرد: امروز در برابر تکفیری‌ها، صهیونیست و آمریکا قرار داریم و دشمنان با تمام توانایی اسلام هراسی و شیعه هراسی ایجاد کرده و می‌خواهند شیعه را نابود کنند و در این جهت لازم است ما اتحاد بین شیعه و سنی را حفظ کرده تا دشمن سوء استفاده نکند.

وی با بیان اینکه کار مبلغان بسیار مهم و تاثیرگذار است، افزود: شناخت دین و معنویات و تفقه بسیار پربها بوده و هراندازه برای آن بها بپردازیم ارزشمند است و تفقه همچون نردبان است.

استاد برجسته حوزه عنوان کرد: طلبه دو دوره را در پیش دارد یکی از آن تحصیل و مجهز شدن است و دوره دوم حضور در اجتماع برای تعلیم و تربیت و ارشاد است.

طلبه باید متواضعانه با مردم رفتار کند

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: مردم کار طلبه را دنباله کار ائمه و انبیا و لباس طلبه را مقدس می‌دانند و باید طلبه با مردم کریمانه، دلسوزانه و مهربان رفتار کند و اولین وظیفه طلبه تبلیغ و ارشاد است و باید در این جهت رفتار و گفتار را به کار گرفت.

این مرجع تقلید شیعیان یادآور شد: طلبه باید بر ادبیات فارس و عرب مسلط باشد و این بسیار مهم بوده و صرف و نحو را به خوبی فرابگیرد.

امروز وظیفه طلاب بسیار سنگین است

وی با بیان اینکه زمان حاضر بسیار حساس است، افزود: وظیفه طلبه در این زمان بسیار سنگین است و امروز با ایجاد انقلاب اسلامی و با تغییر یافتن معادلات سیاسی دشمن کار طلاب مهم‌تر و حساستر شده است.

آیت الله نوری همدانی افزود: عظمت انقلاب اسلامی روز به روز بر همه بیشتر روشن می‌شود و بر اساس آن مستضعفان بیدار‌تر و مستکبران منفور‌تر و پریشان‌تر می‌شوند.

این مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: انقلاب اسلامی بر اساس معنویات و ایمان و عقیه ایجاد شد و میلیون‌ها انسان که عاشق شهادت بودند به جبهه‌ها شتافته و در اولین قدم رژیم چندین هزار ساله شاهنشاهی را در هم کوبیدند.

وی با تاکید بر زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت افزود: باید وصیت نامه و آثار شهدا را باید مطالعه کنیم و مبلغان نیز از فرصت تبلیغی در ایام اعتکاف استفاده کرده و معنویات را تقویت و از تبلیغات نافذ استفاده کنند.

آیت الله نوری همدانی عنوان کرد: مبلغ ابتدا باید ارشاد و تبلیغ با تواضع و کریمانه داشته باشد و با خصلت با مردم سخن بگوید.
انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcc1xqi.2bq1p8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما