شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : 22063

نامگذاری روز زن نقطه عطفی در ترویج فرهنگ فاطمی است

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم با صدور پیامی فرا رسیدن روز زن را گرامی داشت و گفت: نامگذاری روز ولادت حضرت زهرا به نام روز مادر و زن نقطه عطفی در ترویج فرهنگ فاطمی، تبیین جایگاه رفیع و مرتبت والای زن و مادر در جامعه اسلامی است.
نامگذاری روز زن نقطه عطفی در ترویج فرهنگ فاطمی است
به گزارش قم نیوز، در پیام حجت الاسلام والمسلمین صالحی‌منش استاندار قم آمده است: عزت و کرامت انسانی بزرگترین موهبتی است که درخشش نور اسلام در آسمان تاریک جاهلیت برای جامعه زنان به ارمغان آورد و شخصیت و منزلت فراموش شده این قشر را احیاء کرد.

در ادامه این پیام آمده است: مکتب انسان‌ساز اسلام به همه عقاید جاهلی در مورد زن خط بطلان کشید و به وی عزتی دوباره بخشید و فرزند دختر را حسنه و مایه خیر و برکت و زن را ریحانه و مظهر قداست و پاکی معرفی کرد و او را به عروج ملکوتی و افق های روشن نائل گردانید.

در این پیام افزوده شده است: در چنین دیدگاه ارزشی، زن دارای برترین و والاترین مقام و مرتبت و به عنوان عنصر اصلی جامعه، پیکره موثر اجتماع، مکمل حیات بشری و عامل پیشرفت و کمال انسانی همواره مورد تکریم و احترام است. این مقام در اسلام چنان متعالی است که در قرآن کریم سوره‌ای به نام زن نامیده شده و بارها در آیات و روایات و کلام گهربار ائمه معصومین علیهم السلام این جایگاه والای زن و مادر مورد توجه قرار گرفته است.

در بخش دیگری از پیام استاندار قم تصریح شده است: سالروز میلاد فرخنده ریحانه النبی، مدافع مکتب نبوی، پاسدار تشیع علوی حضرت فاطمه زهرا (س)، که از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، به نام روز زن و مادر نامگذاری شده است به عنوان نقطه عطفی در ترویج فرهنگ فاطمی، تبیین جایگاه رفیع و مرتبت والای زن و مادر در جامعه اسلامی و ارج نهادن به زحمات این قشر است.

در پایان این پیام آمده است: اینجانب سالروز ولادت فخر عالم بشریت، اسوه زنان عالم، عصاره وحی و نبوت حضرت فاطمه زهرا(س) که مقارن است با زاد روز فرزند برومندش حضرت امام خمینی(ره) و هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر را به همه زنان پاکدامن و پرهیزکار ایران اسلامی به ویژه بانوان فرهیخته و مادران فداکار استان قم تبریک عرض کرده، توفیق همگان را در کسب فیض از دریای بیکران معرفت فاطمی و بهره‌مندی از چشمه زلال طهارت، عفت و حیای آن اسوه بی‌بدیل را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcc1xqi.2bqie8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما