يکشنبه ۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : 50053
منبع : خبرگزاری فارس
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) خبر داد

استقبال 6 هزار نفر از رشته‌های آموزش قرآن و عترت حرم حضرت معصومه(س)

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: برنامه‌های قرآن و عترت حرم مطهر در 20 رشته مختلف دنبال می‌شود و تا کنون‌ بیش از 6 هزار نفر از این رشته‌ها استقبال کرده‌اند.
استقبال 6 هزار نفر از رشته‌های آموزش قرآن و عترت حرم حضرت معصومه(س)
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام صفر فلاحی شنبه شب در آیین شکرگزاری برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در ماه مبارک رمضان که در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه برنامه سحرگهان در هر روز صبح از شبکه‌های مختلف پخش می‌شود، اظهار کرد: این برنامه به علت استفاده از کارشناسان برجسته دینی مورد استقبال مطلوب مردم سراسر کشور قرار گرفته است.

وی از خدمات آستان مقدس حضرت معصومه(س) در عرصه‌های مختلف قرآنی یاد کرد و افزود: برنامه ترتیل‌خوانی نوجوانان امسال هفتمین سال خود را روزانه با حضور هزار دانش‌آموزان دنبال کرده است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: تقدیر از دانش‌آموزان برتر در رشته‌های مختلف، برگزاری ‌جشن ضیافت قرآنی با حضور خانواده‌ها، همایش گرامیداشت حضرت خدیجه(س)، برپایی 6 نمایشگاه با محوریت معرفت‌افزایی با استفاده از روایات و آیات قرآن کریم، اجرای مسابقات قرآنی با عنوان ترنم وحی با 200 هزار مخاطب از دیگر برنامه‌های آستان مقدس در ماه مبارک رمضان بوده است.

وی با اشاره به میزبانی از 18 هزار زائر غیرایرانی در حرم مطهر با برنامه‌های مختلف مناجات‌خوانی و افطاری مطرح کرد: ‌ترتیل‌خوانی بانوان برنامه جدیدی است که در سراسر کشورها در حال گسترش است؛ در جلسات ماه رمضان امسال نزدیک به 700 نفر از بانوان با حضور کارشناسان برجسته در این جلسات حضور داشته‌اند.

فلاحی ادامه داد: برنامه‌های قرآن و عترت حرم مطهر در 20 رشته مختلف دنبال می‌شود و تا کنون‌ بیش از 6 هزار نفر از این رشته‌ها استقبال کرده‌اند؛ پاسخ‌گویی به شبهات دینی و معرفت‌افزایی با حضور بیش از 600 کارشناس دینی نیز از دیگر برنامه‌هایی بوده که مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه موزه و کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) طی ماه مبارک رمضان در شیفت شب فعالیت داشته است، اظهار کرد: در شیفت شب سه هزار نفر و در شیفت صبح و عصر 17 هزار نفر از کتابخانه استفاده کرده‌اند؛ رونمایی از دو اثر مهم در حوزه فرهنگی هنری، برگزاری ویژه‌ برنامه‌های مختلف در شب‌های قدر و برگزاری همایش روزه اولی‌ها با حضور دختران و پسران از دیگر اقدامات انجام شده است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) از مشارکت نهادهای مختلف فرهنگی خدماتی اجتماعی نظامی و امنیتی تقدیر کرد و افزود:‌: همدلی مطلوبی در استان قم وجود دارد به همین علت توانسته خدمات مططلوبی را به زائران ارائه دهیم.

فلاحی با اشاره به حمله تروریستی نیروهای داعش  به مجلس شورای اسلامی در تهران مطرح کرد: موشک‌های ذوالفقار به دست فرزندان انقلاب دشمنان اسلام و قرآن را مورد هدف قرار داد و به زیبایی‌های ماه مبارک رمضان امسال اضافه کرد.

وی اضافه کرد: ارتباط‌گیری و هماهنگی برای پخش بیش از 900 دقیقه برنامه در هر روز ماه مبارک  از حرم مطهر در شبکه‌های استانی، ملی و بین‌المللی که نسبت به سال گذشته 28 درصد رشد داشته و انعکاس و بازنشر هزار و 40 خبر از برنامه‌های آستان در خبرگزاریها، پایگاه‌های خبری، روزنامه‌ها و نشریات، در سطوح استانی، ملی و بین‌المللی از دیگر دستاوردهای امسال است.

فلاحی از انجام 146 مورد مصاحبه رادیویی و تلویزیونی، خبر و گزارش با هدف اطلاع‌رسانی برنامه‌ها یاد کرد و ادامه داد: تأمین و ضبط 39 هزار دقیقه صوت برنامه‌های مختلف آستان از سوی اتاق صوت و همچنین دو هزار دقیقه تصویربرداری از برنامه‌ها از دیگر اقدامات انجام شده است.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcc1xqp.2bqxp8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما