سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۱
کد مطلب : 12488
منبع : روزنامه آرمان

معمار تعامل دولت با مراجع قم

حجت‌الاسلام‌محسن اسماعيلی
قم نيوز : قم نیوز:‌ استاندار قم در سفر رئیس جمهور قم برای بهبود رابطه دولت و مراجع تلاش زیادی کرد که نتیجه خوبی نیز داد.
معمار تعامل دولت با مراجع قم

قم نیوز:‌ نياز مسئولان اجرایی كشور به قم امري غير قابل كتمان است؛ اگر دولت يك اتومبيل تصور شود، ارتباط با قم براي آن حكم بنزيني براي حركت را دارد چنانكه اتومبيل خدمت به مردم بدون بهره گرفتن از انديشه‌ها و توصيه‌هاي بزرگان و مراجع كشور كه بخش اعظم آنها در قم حضور دارند امكانپذير نيست و تجربه تاريخي هم نشان داده كه دولت‌هايي كه به نظر بزرگان عنایت لازم نداشتند در نهايت با مشكلات زائدالوصفي مواجه شده‌اند.
 
از اين رو انتخاب نماینده عالی دولت در استان قم بر خلاف استان‌هاي ديگر نياز به بررسي زياد و انتخاب اصلح‌ترين داشت كه بتواند به منزله پلي در راستاي ارتباط دولت با مراجع عظام تقلید به ايفاي نقش بپردازد. فارغ از اينكه در دو دولت قبلي اين توجه لازم مبذول نشد و برخي رفتارها موانعي در مسير ارتباط دولت با قم ايجاد كرد اما دولت يازدهم براي پست مهم استانداری قم شخصیتی را برگزيد كه چهره محبوبي در ميان مراجع و بزرگان داشت. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق صالحي منش با توجه به اينكه خود فرزند حوزه و قم بود، توانست به نحوي چهره دور از انتظاري كه از روابط دولت با قم طي عملكردهاي پاستورنشينان دهم ايجاد شده بود، را ترميم و زمينه را براي تعامل حداکثری ميان دولت و مراجع قم ايجاد كند. تلاش استاندار قم در سفر اخير رئيس‌جمهور به بار نشست و آن آغوش باز تمام مراجع وعلما به روی دولتمردان بود و آنها با ناديده گرفتن تبليغات منفي برخي دلواپسان كه شايد بازماندگان دولت قبل بودند، به تحسين عملكرد دولت تدبير و اميد پرداختند. 

حجت‌الاسلام صالحی‌منش در مسيري كه توانست چهره قم را از وجود تفكر دلواپس خالي كند، زحمات زيادي را متقبل شد و در سكوت ناشكيبايي‌هاي بيشتري را تحمل كرد تا بتواند پايه‌هاي پل ارتباط مستحکم ميان مراجع عظام و دولت كه طي ۸سال يعني از سال ۸۴ تا ۹۲ ترك‌هايي برداشته بود را ترميم كند تا اتومبيل پاستورنشينان بي‌خطر از آن عبور و به دفاتر و بيوت مراجع برسند. 

فضاي امروز تعامل دولت با قم را بايد مرهون دولتی دانست كه استاندارآن اصلاحات را گام به گام در اين بلاد مقدس آغاز كرد و ميوه شيرين آن را همه ملت به ويژه دلسوزان در انتهاي هفته گذشته با مشاهده تعامل وصف ناشدني دولت ، مراجع معظم تقلید،علماوطلاب چيدند و این ثمره اعتدال همراه با تدبیروامید است که رئيس‌جمهورمحترم هم آنرا ستودند و نشان دادند همدلی از همزبانی بهتر است. 

انتهای پیام/

https://qomnews.ir/vdcc40qs.2bqi48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما