سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب : 34358
با حضور رئیس مرکز ملی فرش ایران

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف استان قم افتتاح شد

قم نيوز : قم نگار: دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی فرش ایران با حضور رئیس مرکز ملی فرش ایران، رایزن سفارت ژاپن در ایران به همراه جمعی از مقامات استانی در محل نمایشگاه دائمی استان قم افتتاح شد.
دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف استان قم افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ نمایشگاه فرش قم با شرکت ۱۴۰ واحد تولیدی و صادراتی در محل نمایشگاه دائمی استان قم به همت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم و با همکاری استانداری، اتاق بازرگانی، اتحادیه صادر کنندگان فرش دستباف، اتحادیه تولید کنندگان فرش دستباف و با یاری شرکت نمایشگاهی استان قم افتتاح شد.

در آیین افتتاح از این نمایشگاه حمید کارگر رئیس مرکز ملی فرش ایران،‌ رایزن سفارت ژاپن در ایران، استاندار، فرماندار به همراه جمعی از تجار و تولیدکنندگان فرش ابریشم حضور داشتند.

حمید کارگر رئیس مرکز ملی فرش ایران، در آیین افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف استان قم، اظهار کرد: مقایسه سود اقتصادی فروش فرش ابریشم صادراتی با میعانات گازی کاری بسیار ساده انگارانه است و می‌توانیم از صنعت فرش ابریشم به عنوان یک هنر ملی یاد کنیم که ارزش هنری آن با هیچ مبلغ اقتصادی قابل مقایسه نیست.

ابوالفضل رجبیان رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش استان قم نیز در بخش دیگری از این مراسم با بیان اینکه قم قطب تولید فرش ابریشم است، تصریح کرد:در بسیاری از استان‌های کشورمان فرش ابریشم دست باف تولید می‌شود ولی فرش ابریشم قم مثال گلی در گلدان گل است که گل سر سبد آن گلدان به شمار می‌رود.

احمد ذاکری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز با اشاره به صدور شمار پروانه‌های تولید فرش در قم گفت: ۳۰۰ پروانه تولید فرش در استان قم صادر شده است که اشتغال ۴۰ هزار نفری را به خود اختصاص داده است.

سید مهدی‌صادقی استاندار قم نیز با عنوان اینکه هر فرش دارای ویژگی پایدار و دارای اصالت است بیان کرد: همت والای بافندگان فرش موجب شد که این صنعت و فرهنگ اصیل ایرانی با وجود مشکلات فراوان از نفس نیفتاده و با موفقیت راه‌های پیشرفت را طی کند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcc41q1.2bq0p8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما