چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب : 29318

نگاهی بر سوابق رویارویی صبای قم و راه آهن در لیگ بر‌تر

قم نيوز : قم نیوز: تیم‌های فوتبال صبای قم و راه آهن یکی از بازی‌های هفته بیست و دوم لیگ بر‌تر فوتبال کشور را در قم برگزار می‌کنند و صبا در حالی به مصاف راه آهن می‌رود که به دنبال جبران ناکامی‌های اخیرش در لیگ بر‌تر است.
نگاهی بر سوابق رویارویی صبای قم و راه آهن در لیگ بر‌تر
به گزارش قم نیوز، تیم فوتبال صبای قم که در نیم فصل دوم رنگ پیروزی را ندیده است تیمی است که فرهاد کاظمی را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود می‌بیند.

به بهانه دیدار عصر جمعه دو تیم نگاهی داریم بر سوابق رویارویی دو تیم در ادوار لیگ بر‌تر در شرایطی که هر دو تیم امیدوارند با پیروزی در این مسابقه وضعیت خود را در جدول بهبود بخشند.

تیم فوتبال صبای قم تا قبل از لیگ بر‌تر فوتبال در فصل ۸۸-۸۷ با نام صبا باتری تهران در مسابقات لیگ بر‌تر حاضر بود و به همین دلیل مسابقات صبا تا پیش از این تاریخ به دلیل اینکه این تیم هویت دیگری داشته است مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.

نخستین رویارویی صبای قم و راه آهن در تاریخ لیگ بر‌تر به روز سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۷ باز می‌گردد که در آن مسابقه صبای قم در خارج از خانه برابر راه آهن به تساوی یک بر یک رسید.

در آن مسابقه احمد تقوی در دقایق نخستین بازی راه آهن را پیش انداخت اما غلامرضا رضایی بازیکن آن روزهای صبا بلافاصله بازی را به تساوی کشاند در حالی که ارشاد یوسفی در آن مسابقه حفاظت از دروازه صبا را بر عهده داشت و بازیکنانی چون مرتضی اسدی، محمد همرنگ و عادل کلاه کج برای صبا و سهراب انتظاری، حسین آشنا و حسین پاشایی برای راه آهن در آن مسابقه به میدان رفتند.

در مسابقه برگشت‌ در روز یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۷ در قم، نتیجه بازی رفت در ورزشگاه یادگار امام (ره) قم تکرار شد و در روزی که صبا با گل دقیقه ۷۰ محمد نوری، کاپیتان فعلی پرسپولیس می‌رفت که راه آهن را در قم شکست دهد، در دقیقه چهارم وقت تلف شده با پنالتی داوود حقی، بازی به تساوی کشیده شد تا صبا یک تساوی تلخ‌تر از شکست را در خانه تجربه کند.

محسن بیاتی نیا با به ثمر رساندن ۴ گل بر‌ترین گلزن دیدارهای رودرروی صبا و راه آهن است

سومین رویارویی صبای قم و راه آهن در تاریخ لیگ بر‌تر مربوط به روز ۱۹ مهر ماه سال ۱۳۸۸ و هفته یازدهم لیگ بر‌تر ۸۹-۸۸ است که در آن مسابقه صبای قم در شهر ری برابر حریف کار بزرگی انجام دادو راه آهن را در خانه‌اش شکست داد.

در آن مسابقه امیر حسین فشنگچی در نیمه نخست صبا را پیش انداخت و سپس دو گل از محمد نوری و محمد همرنگ در نیمه دوم در برابر گل دیرهنگام صالح صدیر صالح بازیکن خارجی راه آهن سبب پیروزی صبا برابر راه آهن شد.

در مسابقه برگشت دو تیم در فصل ۸۹-۸۸ در ورزشگاه یادگار امام قم در روز شنبه ۱۵ اسفند ماه سال ۸۸، راه آهن شکست خانگی بازی رفت خود را جبران کرد و موفق شد با پنالتی دقیقه ۵۸ میلاد زنید‌پور صبا یی را که در پی اخراج سید مهدی واعظی ۱۰ نفره به بازی ادامه می‌داد شکست دهد.

در بازی شماره ۵ صبای قم و راه آهن در فصل ۹۰-۸۹، دو تیم روز جمعه ۲۲ مرداد ۸۹ در قم، پرگل‌ترین دیدار متقابل صبا و راه آهن برگزار شد که صبا در مسابقه‌ای که ۷ گل در آن به ثمر رسید ۵ بر ۲ راه آهن را شکست داد.

ستاره آن مسابقه محسن بیاتی نیا بود که به تنهایی ۴ گل از ۵ گل صبا را به ثمر رساند البته صبا در آن مسابقه با گل هادی اصغری از راه آهن پیش افتاد و ۲ گل از بیاتی نیا سبب شد صبا با برتری ۳ بر صفر در نیمه نخست به رختکن برود اما در نیمه دوم دو بازیکن برزیلی راه آهن به نام ریکاردو ده سوزا و رودریگو لوپز اختلاف را به حداقل رساندند.

در ادامه بازی، بیانی نیا در دقیقه ۹۰ هت تریک خود را کامل کرد و سپس در دقیقه چهارم وقت‌های تلف شده از روی نقطه پنالتی گل پنجم صبا را به ثمر رساند در حالی که در آن مسابقه راه آهن از وجود بازیکنانی چون حسن رودباریان، بهادر عبدی و کمال کامیابی نیا و صبا از وجود سهراب بختیاری‌زاده، علیرضا واحدی نیکبخت و مرتضی کاشی در ترکیب خود بهره می‌برد.

سهراب بختیاری‌زاده از صبا و امید عالیشاه از راه آهن در نمایی از بازی دو تیم در دی سال ۱۳۹۰ در قم

نبرد ششم صبای قم و راه آهن، در فصل ۹۰-۸۹، شنبه ۱۶ بهمن ۸۹ برگزار شد که صبا در آن مسابقه هم پیروز از میدان خارج شد و توانست راه آهن را با دو گل از فرزاد حاتمی در نیمه دوم شکست دهد.

در فصل ۹۱-۹۰ و در هفتمین رویارویی لیگ برتری صبای قم و راه آهن، جمعه ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ صبا باز هم برابر راه آهن آن هم در یک بازی خارج از خانه برنده شد و در روزی که عبدالکریم اسلامی و اکبر صادقی در دقایق ابتدایی مسابقه ۲ گل برای صبا به ثمر رساندند، صبا از بازی خارج از خانه خود با دست پر بازگشت.

در بازی برگشت این فصل یکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰، صبا به پیروزی‌های سریالی خود ادامه داد و این بار در قم برابر حریف دو بر یک برنده شد در حالی که علی مولایی در دقیقه ۱۸ صبا را پیش انداخت و امید عالیشاه در دقیقه ۳۵ بازی را مساوی کرد اما گل رضا عنایتی در دقیقه ۸۵ حکم به برتری صبا داد.

بازی شماره ۹ صبا و راه آهن در لیگ بر‌تر ۹۲-۹۱ بود که راه آهن بالاخره توانست روند پیروزی‌های متوالی صبا را قطع کند و در روزی که در ورزشگاه یادگار امام قم بازی می‌کرد با تنها گل دقیقه ۵۴ بهادر عبدی صبا را شکست داد در حالی که راه آهن در آن مسابقه از وجود بازیکنانی چون مهرداد کفشگری، علیرضا عباسفرد و فرزاد آشوبی بهره‌مند بود و در ترکیب صبا نفراتی چون رامین رضاییان، میلاد نوری و محسن خلیلی به میدان رفتند.

دو تیم روز ۱۵ اردیبهشت ۹۲ در بازی برگشت خود در لیگ بر‌تر ۹۲-۹۱ و در فاصله یک هفته به پایان لیگ، به تساوی یک بر یک رسیدند در شرایطی که صبا در آن مسابقه تا لحظات پایانی با گل علیرضا عباسفرد از راه آهن عقب بود اما در دقیقه پنجم وقت‌های تلف شده میلاد سلیمان فلاح فرشته نجات صبا شد و بازی را به تساوی کشاند البته راه آهن در آن مسابقه حامد نورمحمدی را به دلیل اخراج از دست داد.

دو تیم سپس روز سه شنبه ۲۹ مرداد ۹۲ در یازدهمین رویارویی خود در لیگ بر‌تر ۹۲-۹۳ در قم به مصاف هم رفتند که صبای قم آن مسابقه را ۲ بر یک به سود خود به پایان رساند و در آن مسابقه راه آهن با گل رضا خالقی فر در آستانه برد قرار گرفت اما دو گل از رضا عنایتی در نیمه دوم حکم به برتری میزبان داد. رامین رضاییان بازیکن صبا در لیگ یازدهم در حال حاضر در ترکیب راه آهن بازی می‌کند

دوازدهمین تقابل دو تیم نیز در فصل گذشته، روز جمعه ۱۱ بهمن ۹۲ انجام شد که نبرد دو تیم در زمین راه آهن بدون رد و بدل شدن گلی به پایان رسید.

صبا و راه آهن در مسابقه شماره ۱۳ خود روز جمعه ۱۴ شهریور ۹۳ در تهران با هم روبرو شدند که در آن مسابقه دو تیم در یک بازی پرحادثه به تساوی رسیدند در حالی که هادی شکوری و آمبونو آچیله برای صبا و محمد غلامی (۲گل) برای راه آهن به ثمر رساند.

به عبارت دیگر مسابقه عصر جمعه دو تیم صبای قم و راه آهن، مسابقه شماره ۱۴ دو تیم در تاریخ لیگ بر‌تر از زمان انتقال صبا به قم و گرفتن نام صبای قم به جای صبا باتری تهران است در حالی که در تاریخ دیدارهای دو تیم، ۶ پیروزی برای صبای قم، ۲ پیروزی برای راه آهن و ۵ تساوی در بازی این دو تیم رقم خورده است.

سهم صبا از بازی‌های گذشته با راه آهن ۲۱ گل و سهم حریف ۱۲ گل بوده و راه آهن هرگز نتوانسته است صبا را با اختلاف بیش از یک گل شکست دهد ضمن اینکه از آخرین پیروزی راه آهن برابر صبا حدود ۲ سال و نیم می‌گذرد.

دیدار تیم‌های فوتبال صبای و راه آهن در هفته بیست و دوم چهاردهمین دوره لیگ بر‌تر فوتبال از ۱۵ و ۳۰ دقیقه روز جمعه ۱۵ اسفند در ورزشگاه یادگار امام (ره) قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcc41qi.2bqos8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما