سه شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 38868
منبع : خبرگزاری مهر

ورود سالانه ۲۰ هزار خودرو از سلفچگان/ آینده اقتصادی قم روشن است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس خانه صنعت و معدن قم از ترخیص سالانه ۲۰ هزار خودرو از منطقه گمرکی سلفچگان خبرداد و گفت: برخلاف تصور خیلی‌ها قم یک منطقه استراتژیک اقتصادی کشور محسوب می‌شود.
ورود سالانه ۲۰ هزار خودرو از سلفچگان/ آینده اقتصادی قم روشن است
به گزارش قم نیوز، غلامحسین اللهیاری، با بیان اینکه قبل از انقلاب واحدهای صنعتی استان قم به چند واحد تولید کوچک محدود بود و صنعت در استان جایی نداشت، افزود: البته بعد از انقلاب اسلامی نیز برخی به دلیل تصورات غلط و تعصبات بی مورد مذهبی از توسعه صنایع در قم بیمناک بودند.

وی گفت: متأسفانه برخی از افراد سنتی می‌خواستند شهر قم بدون کار و کارگر باشد و دوست داشتند قم مانند شهر واتیکان عمل کند.

رئیس خانه صنعت و معدن استان قم با تأکید بر اینکه شهر مهاجر پذیر قم از راه اندازی نخستین شهرک صنعتی در سال ۷۶ استقبال کرد، گفت: در حال حاضر بیش از ۲۴۰۰ واحد صنعتی در قم فعالیت دارد.

ماندن در صنعت سخت شده است

اللهیاری با ابراز تأسف از این که در چند سال اخیر واحدهای تولیدی رمق و رونق سابق را ندارند، افزود: اضافه شدن هر فرد بیکار در جامعه به معنی باز شدن یک پرونده جدید بزهکاری است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان قم باقی ماندن در عرصه صنعت را توجیه ناپذیر عنوان کرد و گفت: برخی اوقات عده‌ای به ما کنایه می‌زنند که شما در این شرایط سخت چرا به جای تمرکز سرمایه در بانک‌ها و دریافت سود آسان و راحت، خود را درگیر فرایند پرتلاطم و پرحاشیه تولید می‌کنید.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر چیزی حدود ۶۰۰ نفر در اتاق بازرگانی قم عضو هستند، ادامه داد: اعضای اتاق برای رفع مشکلات تولید و تجار استان ۴ کارگروه بانکی، مالیاتی، زیربنایی (آب، برق، گاز و...)، بیمه و خدمات تشکیل داده‌اند.

اوضاع نا به سامان برنامه مالیاتی در قم

اللهیاری با اعلام اینکه مالیات ارزش افزوده در دنیا قدمتی ۴۰ ساله دارد، گفت: متأسفانه دریافت این نوع مالیات قاعده و برنامه‌ای دارد که در استان قم این ضوابط رعایت نمی‌شود.

این فعال عرصه تولید و تجارت با ابراز تأسف از عدم روشمندی دریافت مالیات ارزش افزوده، گفت: در کشور ما این مالیاتی که برعهده مصرف کننده نهایی است را از تهیه کننده و تولید کننده دریافت می‌کنند.

رئیس خانه صنعت و معدن استان قم با اعلام اینکه در کشورهای پیشرفته دریافت مالیات بر اساس کل درآمد افراد در سال است، گفت: این مالیات هم مانند مالیات مستقیم باید به یک حد نصابی برسد تا مشمول دریافت شود.

وی افزود: در کشورهای غربی اگر کسی تا حد مطلوب درآمد نداشته باشد، مالیات دریافت شده عودت داده می‌شود.

اللهیاری از نبود یک زنجیره و قانون سیستماتیک درچرخه مالیاتی انتقاد کرد و گفت: دولت راحت‌ترین روش را برای دریافت مالیات ارزش افزوده انتخاب کرده و خود را درگیر حواشی ایجاد شده برای پرداخت کننده نمی‌کند.

آینده اقتصادی قم روشن است

رئیس خانه صنعت و معدن استان قم با بیان اینکه به رغم مشکلات فراوان آینده اقتصادی استان قم روشن است، اظهار داشت: موقعیت استراتژیک قم، نزدیکی به مرکز کشور و برخورداری از منطقه گمرکی سلفچگان قم را به شهری مهم در عرصه اقتصادی تبدیل خواهد کرد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی با بیان اینکه سالانه ۲۰ هزار خودرو از منطقه گمرکی سلفچگان ترخیص می‌شود گفت: برای همین یک قلم معامله اقتصادی چیزی حدود ۷۵۰ میلیارد ریال مالیات پرداخت می‌شود.

این تولید کننده فعال استان قم با بیان اینکه بسیاری از کشورهای همسایه با پول نفت زنده‌اند، گفت: جوانان این کشورها هوش و توانمندی و استعداد جوانان ایرانی را ندارند.

الهیاری با تأکید بر اینکه برخی مسئولان دغدغه رشد و توسعه استان را ندارند، گفت: متأسفانه برخی از مسئولان استانی دید اقتصادی و دغدغه توسعه استان را ندارند و به فکر جاه و مقام خود هستند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcc44q1.2bq4e8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما