سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۲
کد مطلب : 31838
رئیس بنیاد آیه‌های ایثار و تلاش:

غرب در مسئله حجاب و تکریم بانوان حق حساب‌کشی از مسلمانان ندارد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس بنیاد آیه‌های ایثار و تلاش با اشاره به اینکه امروزه غرب نمی‌تواند در مسئله زنان از ما حساب‌کشی کند، افزود: این ما هستیم که باید از غرب طلبکار باشیم که چه به روز زن آورده است و برای این کار باید برنامه ریزی داشته‌باشیم.
غرب در مسئله حجاب و تکریم بانوان حق حساب‌کشی از مسلمانان ندارد
به گزارش قم نیوز، فرحروز فاتحی در همایش روز بسیج جامعه زنان که پیش از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی (ع) قم برگزار شد با اشاره به اینکه زن از ابتدای انقلاب اسلامی حتی پیش از آن نقش ویژه‌ای در پیشبرد اسلام داشته‌است، اظهار داشت: زنان جامعه اسلامی ایران نه تنها در ایجاد پیروزی انقلاب نقش ویژه ای داشته‌اند بلکه در حفظ و نشر آن هم در سال‌های بعد از انقلاب همواره حضور فعال داشته‌اند.

رئیس بنیاد آیه‌های ایثار و تلاش با اشاره به اینکه زنان در سال‌های قبل از انقلاب سختی‌های بسیاری را متحمل می‌شدند، افزود: زنان ابتدا جرات حضور در اجتماع را نداشته و در خانه‌ها محبوس می‌شدند و درزمان پهلوی دوم هم فساد جامعه رافراگرفته و فرصت حضور زنان در جامعه را از آن‌ها گرفت.

وی با اشاره به اینکه لازم است این خاطرات برای جوانانی که این دوران را مشاهده نکرده‌اند نقل شود، تاکیدکرد: همسران شهیدانی مثل اندرزگو در طول سال‌های انقلاب و دفاع مقدس همواره پشتیبان همسران خود بوده‌اند و از آن‌ها حمایت کرده‌اند.

فاتحی با اشاره به اینکه زنان جامعه ما علاوه بر اینکه خود فعال اجتماعی بودند فرزندان و همسران خود را راهی جبهه‌های دفاع مقدس می‌کردند، تصریح کرد: در کنار این حرکت‌های پشتیبانی باید حرکت‌های تبلیغی هم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام شود که این کار زنان بسیجی نظام است.

رئیس بنیاد آیه‌های ایثار و تلاش با اشاره به اینکه کارهای بسیاری در رابطه با بازنمایی جنگ انجام شده است اما کار نکرده هنوز بسیار است، خاطرنشان‌کرد: آنچه که در کف جامعه می‌بینیم اصل جامعه نیست اصل جامعه زنان عفیفی هستند که تربیت خانواده اصلی‌ترین هدف آن‌ها است.

وی با اشاره به اینکه زنی که در متن جامعه قرار بگیرد ولی خانواده خود را فراموش کند به هیچ چیزی نرسیده است، افزود: بعد از ۸ سال دفاع مقدس نوع حضور زن در جامعه تغییر کرد و بحث تخصص مطرح شد.

فاتحی با اشاره به اینکه دوره‌های طرح ولایت در دانشگاه‌ها اجرایی شد که این دوره‌ها تاثیرات بسیاری بر قشر دانشجو داشته است، گفت: شهیدانی مانند مریم فرهانیان و طیبه واعظی که در هنگام شهادت نیز نتوانستند چادر از سرشان بکشند باید الگو قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه امروزه غرب نمی‌تواند در مسئله زنان از ما حساب کشی کند، افزود: این ما هستیم که باید از غرب طلبکار باشیم که چه به روز زن آورده است و برای این کار باید برنامه ریزی داشته‌باشیم.

رئیس بنیاد آیه‌های ایثار و تلاش، با بیان اینکه نقش امر به معروف توسط بسیج به درستی و گستردگی در حال اجراست، خاطرنشان کرد: سینمای ما باید توسط بسیج هدایت و این حالت بی ثباتش توسط بسیج کنترل شود.

وی با اشاره به اینکه حرکت الگو گرفته‌ای سوریه از بسیج ایران توانست آن‌ها نجات دهد، تصریح کرد: انقلاب ایران مرزها را درنوردیده و حالا وقت آن است که آن را در داخل حفظ و حراست کنیم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcc44q1.2bqs18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما