شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : 25628

آموزش 300 نفر از طلاب در طرح جوشش روایی

قم نيوز : قم نیوز: مسئول همتکده ندای نهج الثقلین از آموزش 300 نفر از طلاب در زمینه طرح جوشش روایی خبر داد.
آموزش 300 نفر از طلاب در طرح جوشش روایی
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام میرزا محمد شیریزدانی با اشاره به فعالیت‌های همتکده ندای نهج الثقلین اظهار کرد: روش جوشش روایی با سابقه سه ساله طرح آموزشی و پژوهشی است که ابعاد مختلف یک روایت را مورد تحقیق و آموزش قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه دوره آموزشی طرح جوشش روایی در سطوح یک، دو، سه و چهار برگزار می‌شود گفت: این دوره علاوه بر مقدماتی، در سطوح متوسطه و پیشرفته نیز برگزار می‌شود و تاکنون نزدیک به ۳۰۰ نفر از طلاب در قالب دوره مقدماتی آموزش‌هایی را فرا گرفتند.

مسئول همتکده ندای نهج الثقلین یادآور شد:‌ طرح اجرایی دیگر همتکده بحث ترویج «کافی» است که دوره سراسری فهم اصول کافی را شامل می‌شود و این طرح نیز در سراسر کشور در ‌مساجد و مراکز علمی و آموزشی برگزار شد.کتاب اصول کافی از اهمیت فراوانی نزد علما برخوردار است و طرح ترویج کافی در زمینه مباحث مختلف در ابعاد فقهی، اعتقادی و اخلاقی به صورت دوره سراسری در مدارس علمیه برگزار می‌شود.

شیریزدانی یادآور شد: هدف طرح ترویج کافی بحث تخصصی و عمیق علمی روی مباحث حدیثی نیست، بلکه هدف آشنایی و شناخت اجمالی است تا زمینه کار تخصصی به ویژه برای طلاب در مقاطع بالاتر فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: ترویج کافی دوره‌ای با سابقه سه ساله است که در ۵۰ مدرسه این طرح در حال اجراست و بر اساس برنامه در سال جدید بر تعداد مدارس افزوده می‌شود.

مسئول همتکده ندای نهج الثقلین روایتگری سیره علمی و عملی علما را از طرح‌های دیگر ذکر کرد و افزود: این طرح بر اساس سبک زندگی است که مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید داشتند و رویکرد آن زندگی علما است که می‌تواند الگوی مناسبی باشد. گروه‌ها و قشرهای مختلف در این طرح در فضای مخزن کتابخانه حاضر می‌شوند و در این فضا، سیره و آثار علمی روایتگری بیان می‌شود و حتی بخشی از کتاب‌ها و منابع که اکثرا عربی است، استاد روایتگر بیان می‌کند.

شیریزدانی با بیان اینکه دسترسی به کتابخانه مرجع و غنی یکی از دغدغه‌های همتکده است، گفت: لازم است منابع کتابخانه‌ای مانند کتابخانه علوم حدیث در اختیارمان قرار گیرد تا بتوانیم از منابع آن استفاده کنیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcc4eqi.2bqpi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما