چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : 22298

نیازمند ۲۰۰ تخت اعصاب و روان در بیمارستا‌ن‌های قم هستیم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: بخش روان پزشکی در این استان دچار کمبودهای بسیار زیادی است و بر همین اساس به ۲۰۰ تخت اعصاب و روان نیاز دارد.
نیازمند ۲۰۰ تخت اعصاب و روان در بیمارستا‌ن‌های قم هستیم
به گزارش قم نیوز، ابوالفضل ایرانی خواه امروز در مراسم افتتاح اورژانس روان پزشکی قم با اشاره به اینکه کمبودهای بسیار زیادی در حوزه درمان استان قم وجود دارد اظهار کرد: در بخش روانپزشکی نیز محدودیت های بسیار زیادی وجود دارد که باید این موضوع حل شود.

وی با اشاره به اینکه ذهنیتی نامناسب برای افتتاح مرکز روان پزشکی قم وجود داشته است تصریح کرد: اختلالات روان پزشکی مانند بقیه بیماری ها است و متاسفانه بسیاری از افراد با این موضوع مشکل دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه طبق اصول جهانی باید هر بیمارستان ۱۰ درصد تخت های خود را به بیماران روان پزشکی اختصاص دهد عنوان کرد: فعالیت در این حوزه می تواند زمینه ساز موفقیت های بسیار زیادی در حوزه های مختلف شود.

وی با اشاره به اینکه باید از راه اندازی اینگونه رشته ها و مراکز درمانی در کشور حمایت کنیم تصریح کرد: مرکز روان پزشکی قم نیاز به تجهیز بیشتری دارد و باید در راستای بهبود وضعیت زیرساخت های درمانی استان قم که وضعیت نامطلوبی دارد کوشا باشیم .

ایرانی خواه با اشاره به اینکه به جز بیمارستان شهید بهشتی که نسبتا بر اساس اصول آکادمیک ایجاد شده است سایر بیمارستان های قم در وضعیت مناسبی قرار ندارند خاطرنشان کرد: باید زیرساخت های پزشکی در استان قم مورد باصلاح قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: این مرکز تخصصی اعصاب و روان واقع در میدان روح الله با اعتباری بالغ بر ۳۴۰ میلیون تومان راه اندازی شده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcc4iqi.2bqio8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما